Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowicki eSky na rynku usług turystycznych w sieci jest mocnym graczem

Maria Olecha-Lisiecka
123RF
Katowicki eSky na rynku usług turystycznych w sieci jest mocnym graczem. Firma istnieje od 12 lat. Sprzedała 3 mln biletów lotniczych.

Podróże to dla jednych pasja, dla drugich forma relaksu czy spędzania urlopu, a są i tacy, dla których podróżowanie to całe życie. Dziś podróżować można wszędzie. Ograniczają nas jedynie wyobraźnia i oczywiście pieniądze. Całą podróż można zaplanować nie wychodząc z domu, przez internet. Pomocny jest w tym wypadku serwis internetowy eSky, który specjalizuje się w sprzedaży biletów lotniczych i innych produktów turystycznych w sieci. Usługi turystyczne sprzedaje także za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Od 1 marca nowym prezesem eSky jest Sebastian Mikosz, który wcześniej dwukrotnie był prezesem PLL LOT. Firma eSky ma biura na całym świecie. W Polsce zatrudnia ponad 300 osób w trzech biurach: w Katowicach, Warszawie i Radomiu. Ale ma też biura w Rumunii, Bułgarii, Turcji, Kolumbii, dwa biura w Brazylii. Tam z kolei pracuje ponad 200 osób. W najbliższym czasie planuje otwarcie biura w Peru.

W serwisie internetowym eSky można zakupić bilety ponad 650 linii lotniczych - zarówno regularnych, jak i tanich, zarezerwować nocleg w blisko 450 tys. hoteli na całym świecie, a także kupić ubezpieczenie podróżne, bilety kolejowe największych europejskich przewoźników czy wynająć samochód w jednej z ponad 790 wypożyczalni na całym świecie. Firma sprzedała już ponad 3 miliony biletów lotniczych.

Spółka eSky to internetowy serwis turystyczny, który powstał w 2004 roku. Założyli go Piotr Stępniewski z żoną Agnieszką, Łukasz Habaj i Łukasz Kręski. - Początkowo działalność spółki ograniczała się do obsługi wyjazdów „work&travel” - mówi Magdalena Fijołek, specjalista ds. komunikacji i PR w eSky. W czerwcu 2005 roku firma uruchomiła stronę internetową i sprzedała pierwszy bilet lotniczy.

- Od początku eSky specjalizował się w sprzedaży biletów lotniczych, a w 2010 roku został przekształcony w Internetowe Centrum Podróży, oferujące klientom szeroką gamę usług turystycznych - mówi Magdalena Fijołek, specjalista ds. komunikacji i PR w eSky.

- Serwis wykorzystuje bezpośrednie kanały dystrybucji takie jak strony internetowe oraz centrum telefoniczne - call center - dodaje Magdalena Fijołek.
Co to oznacza? Portal eSky to serwis internetowy, gdzie można znaleźć wszystko, co potrzebne do zorganizowania podróży. Serwis mocno rozbudował strefy inspiracji i porad. - Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć w nim odpowiedzi na wszystkie pytania, które nurtują ich w czasie planowania podróży: od kwestii bezpieczeństwa, zdrowia i ceł, aż po sprawy związane z komunikacją na lotnisku - tłumaczy Magdalena Fijołek z eSky.

I tak w sekcji „poradnik podróżnika” można znaleźć informacje np. na temat wymiaru bagażu, który można zabrać do samolotu, rodzajów ubezpieczenia w różnych krajach czy najlepszych środków transportu w docelowym miejscu podróży.

- Klienci często po rezerwacji podróży kontaktują się z nami, ponieważ nie są pewni np., co powinni zabrać do hotelu. Zdarza się też, że podpowiadamy im rozwiązania, których w pierwszej chwili nie biorą pod uwagę, planując wyjazd - np. że z Paryża do Londynu wygodniej jechać pociągiem, bo to około dwóch godzin z centrum jednego miasta do centrum drugiego, niż lecieć samolotem - opowiada Fijołek.

- Wiemy, kiedy klienci udają się w podróż i kiedy wracają. Dlatego zanim wyjadą, wysyłamy im wiadomość, w której przypominamy o takich kwestiach jak odprawa czy karta pokładowa, adres hotelu czy konieczność zabrania paszportu - podkreśla.

Spółka od kilku lat prowadzi sukcesywną ekspansję zagraniczną. Grupa eSky to dziś dwie marki: eSky - na rynku europejskim i w Turcji i eDestinos - to nazwa w Ameryce Południowej. Pierwsze zagraniczne serwisy należące do grupy powstały w Bułgarii, Rumunii i Brazylii. W 2015 roku eSky zaczął sprzedawać produkty turystyczne w Mołdawii, Czechach, Turcji i Peru. Dziś serwisy grupy działają na 11 rynkach na całym świecie.

*EURO 2016: Transmisje, relacje, zdjęcia i filmy wideo
*Reforma edukacji, czyli diabeł tkwi w szczegółach SPRAWDŹ
*Miss Polski 2016 OTO FINALISTKI Zobacz zdjęcia [a]
*[a]https://dziennikzachodni.pl/wakacyjne-wyjazdy-2016-tych-krajow-lepiej-nie-odwiedzaj-msz-odradza/ga/10174182/zd/19050726
*Polska ma najpiękniejsze kibicki na Euro 2016 [ZDJĘCIA] Oto dowód
*W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty