Kierowcy tirów przez dwa miesiące znów jadą przez Sławków. Muszą omijać Dąbrowę Górniczą

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W czerwcu 2020 roku mieszkańcy Sławkowa protestowali przeciwko setkom tirów, które jadą codziennie pod oknami ich domostw Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W czerwcu 2020 roku mieszkańcy Sławkowa protestowali przeciwko setkom tirów, które jadą codziennie pod oknami ich domostw Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Arek Gola
Udostępnij:
Od środy 3 lutego znów zmieniła się organizacja ruchu tirów w Dąbrowie Górniczej i Sławkowie. Tym razem ciężkie samochody nie mogą przez dwa miesiące jechać przez dąbrowską dzielnicę Strzemieszyce, ale muszą kierować się drogami sławkowskimi. Reklama

W środę 3 lutego czasowo zniesiony został zakaz ruchu tirów po powiatowych drogach w Sławkowie Wrocławska – Kołdaczka – Hrubieszowska – Niwa – Groniec.

Tiry jeździć będą powiatowymi ulicami w Sławkowie przez dwa miesiące. Po tym czasie zakaz zostanie na kolejne dwa miesiące przywrócony i pojazdy o masie całkowitej powyżej 7 ton pojadą ponownie przez Strzemieszyce.

Zmiany wynikają z realizacji porozumienia, zawartego pomiędzy powiatem będzińskim, Sławkowem i Dąbrową Górniczą na początku lipca 2020 roku. Zakłada ono naprzemienne zamykanie przez powiat będziński i Dąbrowę Górniczą dróg dojazdowych do terminali przeładunkowych, zlokalizowanych w Sławkowie.

Nie przeocz

Wąskimi, powiatowymi ulicami Wrocławską, Hrubieszowską i Groniec w Sławkowie oraz m.in. ul. Strzemieszycką w Dąbrowie Górniczej przemieszcza się na dobę grubo ponad pół tysiąca tirów, które dojeżdżają do zespołu terminali przeładunkowych.

Zdaniem władz samorządowych zagłębiowskich miast, jedynym rozwiązaniem, które skutecznie i raz na zawsze rozwiązałoby problem obciążenia ruchem ciężarówek dojeżdżających do terenów gospodarczych związanych z szerokim torem, może być budowa łącznika pomiędzy S1 a Euroterminalem.

Zobacz koniecznie

O realizację inwestycji na szczeblu rządowym zabiegają od lat nie tylko władze miast i gmin Zagłębia, ale między innymi również spółki prowadzące tam swoją działalność. Łącznik, zapisany jako przedsięwzięcie do realizacji w rządowym kontrakcie terytorialnym dla województwa w 2014 roku, wciąż jednak nie został wybudowany.

W czerwcu 2020 roku mieszkańcy Sławkowa wyszli na ulice, protestując przeciwko brakowi łącznika i setkom ciężkich samochodów, które przejeżdżają codziennie pod oknami ich domów. Blokowali tymczasowo ruch tirów, dając do zrozumienia, że budowa łącznika pomiędzy S1 a Euroterminalem jest konieczna.

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie