Klienci wracają do galerii handlowych. "Przyzwyczailiśmy się do obcowania z koronawirusem"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Badania potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych.
Badania potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Aneta Zurek/ Polska Press
Udostępnij:
Odwiedzalność centrów handlowych w lutym, przed rozpoczęciem IV lockdownu, wynosiła średnio około 80 proc. ubiegłorocznych wartości. - Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na na przełomie kwietnia i maja 2021 r. potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych- tłumaczy w rozmowie z nami ekspertka.

W I kw. 2021 r. jedynie cztery tygodnie lutego upłynęły bez znaczących ograniczeń w funkcjonowaniu centrów i parków handlowych. - Lutowe dane o odwiedzalności potwierdzają trend, który dał się zauważyć już podczas zeszłorocznych okresów bez ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowych. Konsumenci dosyć szybko reagują na znoszenie obostrzeń w handlu, a odwiedzalność w lutym wynosiła średnio około 80% ubiegłorocznych wartości- tłumaczy w rozmowie z Agencją informacyjną Polska Press Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.

Ekspertka przypomina, że podobne wielkości odnotowywano również podczas wszystkich poprzednich okresów luzowania obostrzeń od początku trwania pandemii.Jej zdaniem dowodzi to dużego przywiązania Polaków do centrów handlowych i zakupów stacjonarnych.

- Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie Cushman & Wakefield na przełomie kwietnia i maja 2021 r. potwierdzają, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych. Co piąty badany deklaruje, że w przyszłości większość zakupów ma zamiar dokonywać w sklepach stacjonarnych, a 44 proc. planuje rozłożyć zakupy równomiernie pomiędzy internet i sklepy stacjonarne- mówi ekspertka. - Warto zauważyć również, że prawie 10 proc. ankietowanych planuje robić zakupy wyłącznie w sklepach stacjonarnych.

Dużym problemem są wzrosty cen żywności, ponieważ one najsilniej oddziałują na uboższe gospodarstwa domowe.

Drożeje praktycznie wszystko. Ekspertka: Inflacja przekracza...

Jak wyjaśnia dla osób odwiedzających centra handlowe szczególnie ważna jest też możliwość dokonywania nieplanowanych, spontanicznych zakupów. Z kolei korzystanie z oferty kawiarni i restauracji w centrach handlowych jest istotne dla 36 proc. ankietowanych, natomiast możliwość zakupu produktów przeglądanych wcześniej w internecie jest ważna dla 32 proc. badanych.

- Istotna jest również możliwość obejrzenia i przymierzenia produktów. Możliwość skorzystania z oferty rozrywkowej, a także spotkania ze znajomymi- dodaje.

Z kolei zdaniem Beaty Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield, wyniki odwiedzalności potwierdzają fakt, że klienci wracają do centów handlowych. - Odmrażanie poszczególnych segmentów gospodarki bezpośrednio przekłada się na zaspakajanie potrzeb zakupowych, komunie, wesela, wyjazdy. Klienci kupują- mówi nam ekspertka.

- Obserwując ten powrót możemy pokusić się o stwierdzenie, że przyzwyczailiśmy się do „obcowania” z koronawirusem – wiemy jak się zachowywać, przyzwyczailiśmy się do przestrzegania nakazów związanych z utrzymaniem reżimu sanitarnego - również w centrach handlowych, pogodziliśmy się z ryzykiem. Jeszcze na razie nie „spędzamy” czasu w centrach handlowych – póki co dokonujemy tam zakupów, jednak w naszych portfelach są środki, które nie zostały wydane na podróże, zakupy odzieżowe czy rozrywkę. Dla wielu osób nadszedł czas, by nadrobić „stracony” czas- podsumowuje Kokeli.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Michael Kors

Michael Kors Slim Runway MK3282

553,88 zł314,40 zł-43%
miejsce #3

Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger Tommy Hilfiger Watch 1710383

709,00 zł500,00 zł-29%
miejsce #4

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 309,44 zł1 130,46 zł-14%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Koniec WIBOR-u, początek WIRD-u

Materiał oryginalny: Klienci wracają do galerii handlowych. "Przyzwyczailiśmy się do obcowania z koronawirusem" - Portal i.pl

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie