Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

KLM znów lata do Polski. Od 17 czerwca 2020 pasażerowie polecą na trasie Amsterdam - Warszawa. Jakie obostrzenia? Kiedy kolejne połączenia?

Tomasz Dereszyński
Tomasz Dereszyński
KLM znów lata do Polski. Od 17 czerwca 2020 pasażerowie polecą na trasie Amsterdam - Warszawa. Jakie obostrzenia? Kiedy kolejne połączenia?
KLM znów lata do Polski. Od 17 czerwca 2020 pasażerowie polecą na trasie Amsterdam - Warszawa. Jakie obostrzenia? Kiedy kolejne połączenia?
Od 17 czerwca 2020 r. linie lotnicze KLM otwierają połączenie Amsterdam - Warszawa. Holenderski przewoźnik uruchamia też połączenia międzykontynentalne. Jakie to połączenia? Jakie obostrzenia obowiązują? Kiedy inne połączenia z Polską?

Po kilkumiesięcznym kryzysie wywołanym przez COVID-19, KLM na nowo uwzględnił Warszawę, Kraków i Gdańsk w rozkładzie lotów.

17 czerwca 2020 r., holenderskie linie wylądują ponownie w Warszawie.

29 czerwca 2020 r. w Krakowie.

W pierwszej połowie lipca 2020 r. powinno też nastąpić wznowienie lotów do/z Gdańska.

Na razie nie jest znana data powrotu KLM do Wrocławia.

Ze wszystkich trzech miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk) pasażerowie KLM będą mieli do dyspozycji na razie jedno połączenie dziennie do Amsterdamu.

Na wszystkich lotach KLM pasażerowie i załoga mają obowiązek zakrywania twarzy podczas wejścia do samolotu i w czasie trwania całego lotu. Maski są też wymagane na lotniskach.

Podróżni są zobowiązani zaopatrzyć się we własne maski ochronna na twarz i bezwzględnie używać ich w czasie całej podróży.

Dopuszczalne są zwykłe jednorazowe maski chirurgiczne lub maski wielokrotnego użytku.

UWAGA: Zakrywanie twarzy odzieżą nie zastępuje maski. Ponieważ standardowa maska może być używana jednorazowo przez maksymalnie 4 godziny (maska FFP – do 8 godzin), podróżni powinni posiadać odpowiednią liczbę masek w zależności od długości podróży.

Zakrywanie twarzy maską nie obowiązuje dzieci do lat 10, przy czym ich noszenie jest zalecane w miarę możliwości.

Maski nie obowiązują również podczas serwisu pokładowego.

Pasażerom, którzy nie zastosują się do obowiązującego wymogu i zgłoszą się na lot bez maski, linia może odmówić wejścia do samolotu.

Wymóg zasłaniania twarzy będzie obowiązywał do 31 sierpnia 2020 r. z możliwością zmiany tej daty w zależności od stanu pandemii i wytycznych międzynarodowych przepisów w tym zakresie.

Personel pokładowy KLM jest zobowiązany nosić maski ochronne, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk.

Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłączenie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk.
Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich środków.

Obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych.

Podczas lotów europejskich pasażerowie znajdą na siedzeniu pudełko z kanapką lub ciastkiem i wodę.

Podczas lotów międzykontynentalnych, na fotelu czeka na podróżnych większa torba, zawierająca przekąski, owoce i napoje, a gorący posiłek jest serwowany tylko na lotach dłuższych niż 9 godzin.

Posiłki specjalne są aktualnie niedostępne. Pasażerowie mogą też zabrać na pokład własny prowiant. Restauracje na lotnisku mogą być nieczynne.

Samoloty KLM są wyposażone w specjalne zestawy ochronne przeciw COVID-19, na wypadek, gdyby w czasie lotu któryś z pasażerów wykazywał symptomy choroby. Zestawy zawierają specjalne środki ochrony osobistej dla pasażerów i personelu pokładowego, aby ograniczyć ryzyko infekcji na pokładzie.

Powietrze w kabinie - ryzyko zarażenia się na pokładzie samolotu jest niskie. Nowoczesne samoloty są wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów i zapewniają wysokiej jakości, czyste powietrze o wysokim stopniu cyrkulacji.

Powietrze jest wymieniane co trzy minuty, a nadmuch przebiega od góry do dołu, co dodatkowo zmniejsza ryzyko „poziomej” transmisji w kabinie. Co więcej, wszyscy pasażerowie siedzą twarzą w tym samym kierunku, więc interakcja twarzą w twarz jest niewielka.

Dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotniskach. Wejście i wyjście z samolotu oraz obsługa naziemna odbywa się przy zachowaniu dystansu, a niekiedy pasażerowie wchodzą na pokład w kolejności strefowej.

Dodatkowe kontrole pasażerów mogą się różnić w zależności od lotniska, z którego pasażer odlatuje. W niektórych przypadkach pasażerowie są proszeni o wypełnienie deklaracji zdrowotnych. Pewne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym niekiedy pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu, dotyczy to podróży do Korei Płd, Singapuru oraz Kanady.

Łącznie z trasami do Polski, w lipcu, holenderska linia planuje realizować na nowo loty do 73 europejskich miast, będą to: Aalborg, Aberdeen, Alicante, Ateny, Barcelona, Bazylea, Bergen, Berlin Tegel, Bilbao, Billund, Birmingham, Bukareszt, Bolonia, Bordeaux, Bristol, Budapeszt, Bruksela, Cagliari, Katania, Dublin, Düsseldorf, Edynburgh, Florencja, Genewa, Genua, Glasgow, Gothenburg, Hamburg, Hanower, Helsinki, Ibiza, Inverness, Stanbuł, Kijów, Kopenhaga, Leeds Bradford, Londyn (City), Londyn (Heathrow), Lizbona, Luxembourg, Lyon, Madryt, Malaga, Manchester, Montpellier, Moskwa, Mediolan, Monachium, Norymberga, Newcastle, Nicea, Oslo, Paryż, Porto, Praga, Rzym, St. Petersburg, Split, Stavanger, Sztokholm, Stuttgart, Tuluza, Trondheim, Walencja, Wenecja, Wiedeń, Zagrzeb i Zurich.

Wznawiane są też loty na niektórych trasach międzykontynentalnych. Wraz z początkiem czerwca linia zaczęła na nowo latać do Paramaribo, Quito, na Arubę, Bonaire i St. Maarten, w lipcu przybędzie kolejnych sześć kierunków: Dżakarta, Denpasar, Waszyngton, San Francisco, Vancouver i Calgary.

W sumie w wakacje oferta ma liczyć już 51 kierunków międzykontynentalnych. Aktualnie na połowie tych tras linia realizuje jedynie loty cargo, a wraz ze znoszeniem restrykcji podróży przez władze poszczególnych państw, KLM wznowi sprzedaż biletów i będzie realizował loty pasażerskie. Stopniowo rośnie też częstotliwość lotów na poszczególnych trasach. W lipcu z amsterdamskiego lotniska wystartuje już 3000 rejsów KLM, co stanowi 25-30% jego standardowej liczby lotów.

Podniebne podróże wracają po pandemii:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: KLM znów lata do Polski. Od 17 czerwca 2020 pasażerowie polecą na trasie Amsterdam - Warszawa. Jakie obostrzenia? Kiedy kolejne połączenia? - Portal i.pl