Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klub ze Śląska bryluje na Twitterze. Naprzód Świbie gra w B-klasie, ale słyszał o nim prezes Boniek

Jacek Sroka
Jacek Sroka
Piłkarze Naprzodu Świbie grają w zabrzańskiej B-klasie, a ich mecze średnio ogląda 100 widzów
Piłkarze Naprzodu Świbie grają w zabrzańskiej B-klasie, a ich mecze średnio ogląda 100 widzów fot. Facebook/Naprzód Świbie
Na co dzień grają w zabrzańskiej B-klasie, ale dzięki Twitterowi o Naprzodzie Świbie słyszała cała piłkarska Polska. Na taki pomysł promowania klubu z liczącej sobie niewiele ponad tysiąc mieszkańców wioski w gminie Wielowieś w powiecie gliwickim wpadł jego prezes, a także bramkarz drużyny Piotr Chodkiewicz. Efekt jest taki, że na tweety Naprzodu odpowiada nawet prezes PZPN Zbigniew Boniek, a klub z tej twitterowej sławy ma już wymierne korzyści finansowe. Zobaczcie najciekawsze tweety Naprzodu Świbie.

- Prowadzenie klubowego konta na Twitterze to moje dzieło, ale już pomysł na tweety to praca zespołowa. Często są one zresztą z życia wzięte. Tak było chociażby z poradą żywieniową jaką ostatnio wrzuciliśmy. Jeden z kolegów faktycznie przed treningiem najadł się śledzi - powiedział Piotr Chodkiewicz, prezes Naprzodu, a także jego bramkarz.

Klub ze Świbia wzorem bardziej uznanych marek przed każdym meczem regularnie zamieszcza także raporty przedmeczowe dotyczące stanu zdrowia zawodników. Tyle, że tutaj mają one nieco bardziej frywolny charakter.

- Moja przygoda z Twitterem zaczęła się jakieś trzy lata temu. Wtedy założyłem prywatne konto na TT, a od stycznia 2018 r. prowadzę również konto klubowe. Przełomem był tweet zamieszczony w maju 2018 r. po tym jak kibice Legii nie zostali wpuszczeni na stadion Jagiellonii. Napisałem wówczas, że w Świbiu wszyscy kibice są zawsze mile widziani i telefon rozgrzał się do czerwoności od powiadomień. Później już poszło. Staram się traktować piłkę z przymrużeniem oka. Futbol jest poważnym biznesem na Zachodzie, ale polska piłka poważna nie jest, bez względu na to czy chodzi o Ekstraklasę czy B-klasę. Chciałbym swoimi twittami nie tylko prowokować, ale też zachęcać do dyskusji, by i u nas coś zmieniło się na lepsze - stwierdził Chodkiewicz, który piłką żyje od małego, ale wielkiej kariery w niej nie zrobił.

Naprzód szybko zyskał twitterową sławę. Jego ironiczne tweety starało się naśladować kilka innych klubów z niższych lig, lecz nie osiągnęły takiego sukcesu. Konto grającego w B-klasie klubu ze Świbia śledzi 5479 osób. Dla porównania GKS Jastrzębie obserwuje na Twitterze 1367 kibiców, a GKS Tychy 6004. Raków Częstochowa, który jest beniaminkiem Ekstraklasy, obserwuje 7039 fanów.

Klub ze Świbia ma z tego wymierne korzyści finansowe. Na jego mecze średnio chodzi 100 osób, ale szum w social mediach wywołuje taki jakby Naprzodowi kibicowały tysiące ludzi.

- Dzięki temu, że wiele osób o nas słyszało udało nam się nawiązać kontakt z jednym ze sklepów, który ufundował nam komplet strojów. Gdy zepsuł się nasz traktor do koszenia boiska szybko udało nam się zebrać pieniądze na zakup nowego sprzętu - dodał Chodkiewicz.

O Naprzodzie słyszał także prezes PZPN Zbigniew Boniek, który również jest bardzo aktywny na Twitterze.

- Zaczepiałem go parę razy naszymi twittami i 2-3 razy mi odpowiedział doradzając m.in. jak wywalczyć w tym sezonie awans do A-klasy. Cały czas staram się wymyślać coś nowego, bo wiadomo jak działają social media. Na co dzień gram na bramce, więc może zacznę robić relację live z naszych meczów. Jak będziemy atakować to przecież mogę coś spokojnie stukać w telefonie - stwierdził ze śmiechem prezes klubu ze Świbia.

Nie przegapcie

 

od 12 lat
Wideo

Wspaniałe show Harlem Globetrotters w Tauron Arenie Kraków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera