Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kocham Beskidy, bo… ODC. 10 Górskie ścieżki rowerowe

Łukasz Klimaniec, Jacek Drost
Wideo
od 16 lat
Beskidy kojarzą się z wędrówkami górskimi szlakami. I dobrze! Ale w ostatnich latach w górach można zauważyć coraz więcej rowerzystów. Na szczęście, w Beskidach jest miejsce, gdzie pasjonaci rowerowych zjazdów mogą realizować swoją pasję – to górskie ścieżki rowerowe Enduro Trails w Bielsku-Białej.

Po zimowej przerwie w sobotę 1 kwietnia w Bielsku-Białej swój sezon oficjalnie rozpocznie kompleks górskich ścieżek rowerowych Enduro Trails Bielsko-Biała. Będzie to trzeci sezon tych ścieżek, które w dwóch poprzednich zyskały sobie rzesze sympatyków - wystarczyło w weekendy wybrać się na bielskie Błonia, by zobaczyć, jak wielką popularnością wśród cyklistów cieszą się te trasy.

W tym roku na rowerzystów czekają nowe trasy. Do istniejących „Stefanki”, „Twistera”, „Starego-Zielonego” oraz „DH+” dołączyły: „Daglezjowy” (4,6 km, dla średnio zaawansowanych), „Cygan” (2,6 km, dla zaawansowanych), „Cyganka” (1,65 km, dla początkujących), „Kamieniołom” (1,8 km, dla ekspertów), „Gondola” (2 km, dla zaawansowanych), „Dębowiec” (2,2 km, dla zaawansowanych) oraz „Dziabar” (1,3 km, dla ekspertów).

Najbardziej oczekiwanym wydarzeniem jest budowa połączenia rowerowego Koziej Góry z Szyndzielnią. Choć projekt ten nie zdobył wystarczającej liczby głosów, by sfinansować go z budżetu obywatelskiego, i tak zostanie zrealizowany. Urzędnicy uznali, że górskie ścieżki rowerowe cieszą się tak dużą popularnością, że warto zainwestować w połączenie trasą rowerową Koziej Góry z Szyndzielnią. Taka trasa ma być gotowa w tym roku.

Zanim jednak wybierzemy się w jakąkolwiek trasę, przed sezonem warto zabrać rower do fachowego serwisu, by dobrze przygotować go jazdy. Jak przyznaje Maciej Wojtowicz, właściciel znajdującego się w Cygańskim Lesie serwisu rowerowego Bike Doctor Service, po zimowej przerwie każdy we własnym zakresie może skontrolować ciśnienie powietrza w ogumieniu, czy prawidłowo ustawić ciśnienie w zawieszeniu w stosunku do swojej masy ciała. Ale na szczegółowy serwis warto oddać rower fachowcom.

– Taki serwis przygotowujący rower do sezonu zawiera m.in. centrowanie kół, kontrolę stanu łożysk w piastach, kontrolę stanu łożysk w zawieszeniu, stan napędu, zużycie kasety, regulację wszystkich przerzutek i oczywiście kontrolę hamulców, stanu klocków i tarcz hamulcowych oraz sprawdzenie, czy hamulec nie jest zapowietrzony, bo w większości rowerów występują już hamulce hydrauliczne – wyjaśnia Wojtowicz, który w przeszłości był serwisantem m.in. Mai Włoszczowskiej.
Zwraca uwagę, że profesjonalne serwisy posiadają nie tylko wiedzę, ale i niezbędny sprzęt do profesjonalnego serwisowania i naprawy rowerów.

- Sprzęt rowerowy jest w tej chwili bardzo zaawansowany – przyznaje właściciel Bike Doctor Service. - Coraz więcej rowerów enduro i rowerów zawieszonych zawiera dużo elementów hydropneumatycznych, jak np. regulowane sztyce, amortyzatory czy dampery. Aby prawidłowo wykonać serwis takich urządzeń należy posiadać m.in. pompę próżniową, która służy do odpowietrzania oleju, dzięki czemu te urządzenia działają prawidłowo – podkreśla Maciej Wojtowicz. Więcej na **

www.bikedoctorservice.pl

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!