Kolej na lotnisko w Pyrzowicach: to oni wygrali aukcję na rewitalizację linii kolejowej 182 Tarnowskie Góry - Zawiercie

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Tak wygląda nowoczesna kolej na lotnisko w Gdańsku. Dociera tam Pomorska Kolej Metropolitalna.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak wygląda nowoczesna kolej na lotnisko w Gdańsku. Dociera tam Pomorska Kolej Metropolitalna.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Polskapress
W środę, 10 czerwca odbyła się elektroniczna aukcja wykonawców zainteresowanych rewitalizacją linii kolejowej nr 182 miedzy Tarnowskimi Górami i Zawierciem. Podczas przetargu wszystkie oferty wykonawców przewyższyły możliwości finansowe PKP PLK na te inwestycję. Jakie są wyniki aukcji?

W środę 10 czerwca odbyła się elektroniczna aukcja mająca wyłonić wykonawcę jednej z najważniejszych inwestycji kolejowych w województwie śląskim. Chodzi o budowę linii kolejowej do lotniska w Pyrzowicach.

Przetarg zaś dotyczył rewitalizacji o odbudowy starej linii kolejowej nr 182, kiedyś służącej przewozom towarowym, obecnie nieużywanej, między Tarnowskimi Górami i Zawierciem. Wykonawcy nie udało się wyłonić podczas przetargu w maju, bo wszystkie oferty przekraczały znacznie budżet na tę inwestycję. Dlatego zorganizowano dodatkową elektroniczną aukcję.

Najlepsza oferta konsorcjum

Z informacji, jakie uzyskaliśmy w biurze prasowym PKP PLK wynika, że najwyżej oceniono ofertę konsorcjum trzech firm
Track Tec Construction Społka z o.o. (lider konsorcjum), Infrakol sp. z oo. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego sp. z oo. Podczas majowego otwarcia ofert w przetargu na tę inwestycje, to właśnie to konsorcjum zaoferowało najwyższą cenę spośród wszystkich ośmiu oferentów.

Szczegółów kolej na razie nie ujawnia

Zapytaliśmy o kryteria i szczegóły finansowe aukcji, m.in. dotyczące ofert poszczególnych wykonawców i różnic finansowych w zaproponowanych przez nich ofertach finansowych, na co niestety nie uzyskaliśmy odpowiedzi.

- Należy podkreślić, że ostateczna cena i punktacja oraz wybór wykonawcy zostaną podane do wiadomości publicznej po zakończeniu niezbędnych czynności przewidzianych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - poinformowała Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przetarg odbył się w maju

Przypomnijmy. 5 maja, otwarto oferty w przetargu na odbudowę linii kolejowej nr 182. Do przetargu zgłosiło się 8 firm. Kwota jaką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzały przeznaczyć na remont i odbudowę torów linii kolejowej nr 182 to około 849 mln złotych (brutto).

Musisz to wiedzieć

Najniższą ofertę złożyła firma Torpol z Poznania, która jest gotowa wykonać inwestycję za około 1,1 mld złotych (brutto). Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Track Tec Construction (lider), Infrakol Sp. z.o.o. Sp. k. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z.o.o. Konsorcjum proponuje remont i odbudowę linii kolejowej nr 182 za 1 344 139 634,73 złotych (brutto). O dziwo po aukcji, to właśnie te ofertę wskazały władze PKP Polskie Linie Kolejowe jako najlepszą, co oznacza, że konsorcjum musiało najbardziej zejść podczas aukcji z zaproponowanej wcześniej ceny.

Oto oferty w majowym przetargu na remont i odbudowę linii kolejowej nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry złożyli oferenci:

  • Torpol z Poznania - 1 114 773 258,76 złotych (brutto)
  • Budimex S.A. z Warszawy - 1 304 866 779 złotych (brutto)
  • Porr S.A. z Warszawy - 1 174 527 000 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (lider) i Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznianiu (partner) - 1 333 073 057,67 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Strabag z Pruszkowa (lider), Strabag z Usti nad Labem (Czechy, partner) i Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. - 1 231 926 812,22 złotych (brutto)
  • ZUE S.A. z Krakowa - 1 340 072 103,56 złotych (brutto)
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia - 1 320 819 411,58 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Track Tec Construction (lider), Infrakol Sp. z.o.o. Sp. k. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z.o.o - 1 344 139 634,73 złotych (brutto)

Zobacz i zapamiętaj

Bądź na bieżąco i obserwuj

Czy technologie niszczą psychikę dzieci?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie