Kolej na lotnisko w Pyrzowicach: to oni wygrali aukcję na rewitalizację linii kolejowej 182 Tarnowskie Góry - Zawiercie

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Tak wygląda nowoczesna kolej na lotnisko w Gdańsku. Dociera tam Pomorska Kolej Metropolitalna.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Tak wygląda nowoczesna kolej na lotnisko w Gdańsku. Dociera tam Pomorska Kolej Metropolitalna.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Polskapress
Udostępnij:
W środę, 10 czerwca odbyła się elektroniczna aukcja wykonawców zainteresowanych rewitalizacją linii kolejowej nr 182 miedzy Tarnowskimi Górami i Zawierciem. Podczas przetargu wszystkie oferty wykonawców przewyższyły możliwości finansowe PKP PLK na te inwestycję. Jakie są wyniki aukcji?

W środę 10 czerwca odbyła się elektroniczna aukcja mająca wyłonić wykonawcę jednej z najważniejszych inwestycji kolejowych w województwie śląskim. Chodzi o budowę linii kolejowej do lotniska w Pyrzowicach.

Przetarg zaś dotyczył rewitalizacji o odbudowy starej linii kolejowej nr 182, kiedyś służącej przewozom towarowym, obecnie nieużywanej, między Tarnowskimi Górami i Zawierciem. Wykonawcy nie udało się wyłonić podczas przetargu w maju, bo wszystkie oferty przekraczały znacznie budżet na tę inwestycję. Dlatego zorganizowano dodatkową elektroniczną aukcję.

Najlepsza oferta konsorcjum

Z informacji, jakie uzyskaliśmy w biurze prasowym PKP PLK wynika, że najwyżej oceniono ofertę konsorcjum trzech firm
Track Tec Construction Społka z o.o. (lider konsorcjum), Infrakol sp. z oo. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego sp. z oo. Podczas majowego otwarcia ofert w przetargu na tę inwestycje, to właśnie to konsorcjum zaoferowało najwyższą cenę spośród wszystkich ośmiu oferentów.

Szczegółów kolej na razie nie ujawnia

Zapytaliśmy o kryteria i szczegóły finansowe aukcji, m.in. dotyczące ofert poszczególnych wykonawców i różnic finansowych w zaproponowanych przez nich ofertach finansowych, na co niestety nie uzyskaliśmy odpowiedzi.

- Należy podkreślić, że ostateczna cena i punktacja oraz wybór wykonawcy zostaną podane do wiadomości publicznej po zakończeniu niezbędnych czynności przewidzianych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - poinformowała Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przetarg odbył się w maju

Przypomnijmy. 5 maja, otwarto oferty w przetargu na odbudowę linii kolejowej nr 182. Do przetargu zgłosiło się 8 firm. Kwota jaką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzały przeznaczyć na remont i odbudowę torów linii kolejowej nr 182 to około 849 mln złotych (brutto).

Musisz to wiedzieć

Najniższą ofertę złożyła firma Torpol z Poznania, która jest gotowa wykonać inwestycję za około 1,1 mld złotych (brutto). Z kolei najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Track Tec Construction (lider), Infrakol Sp. z.o.o. Sp. k. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z.o.o. Konsorcjum proponuje remont i odbudowę linii kolejowej nr 182 za 1 344 139 634,73 złotych (brutto). O dziwo po aukcji, to właśnie te ofertę wskazały władze PKP Polskie Linie Kolejowe jako najlepszą, co oznacza, że konsorcjum musiało najbardziej zejść podczas aukcji z zaproponowanej wcześniej ceny.

Oto oferty w majowym przetargu na remont i odbudowę linii kolejowej nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry złożyli oferenci:

  • Torpol z Poznania - 1 114 773 258,76 złotych (brutto)
  • Budimex S.A. z Warszawy - 1 304 866 779 złotych (brutto)
  • Porr S.A. z Warszawy - 1 174 527 000 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (lider) i Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznianiu (partner) - 1 333 073 057,67 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Strabag z Pruszkowa (lider), Strabag z Usti nad Labem (Czechy, partner) i Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. - 1 231 926 812,22 złotych (brutto)
  • ZUE S.A. z Krakowa - 1 340 072 103,56 złotych (brutto)
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia - 1 320 819 411,58 złotych (brutto)
  • Konsorcjum firm Track Tec Construction (lider), Infrakol Sp. z.o.o. Sp. k. oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego Sp. z.o.o - 1 344 139 634,73 złotych (brutto)

Zobacz i zapamiętaj

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Morawiecki prezydentem? Polacy mówią: tak!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie