To konieczne, bo kolej chce modernizować trasę, a pierwszy etap inwestycji, który ma się zacząć w tym roku, zakłada m.in. likwidację szczekocińskiego przystanku kolejowego, nie przewidując możliwości odbudowy.
Do Urzędu Miasta i Gminy w Szczekocinach trafiło tymczasem pismo z Przewozów Regionalnych, w którym spółka informuje, że jest wstępnie zainteresowana zatrzymywaniem pociągów w Szczekocinach, o czym poinformowała już zarządcę infrastruktury. To o tyle ważne, że bez takiego stanowiska PR nie byłoby większych szans na odbudowanie peronu.
W piśmie podpisanym przez dyrektorkę pionu handlowego Przewozów Regionalnych Annę Lenarczyk czytamy ponadto, że spółka jest zainteresowana działaniami zarządcy infrastruktury, zmierzającymi do podniesienia przepustowości szlaku pomiędzy Kozłowem a Psarami.
Ma to niebagatelne znaczenie przy ograniczeniu takich sytuacji, jak odwoływanie pociągów czy też wydłużenie czasu ich jazdy. Jak wynika z analizy potrzeb przewozowych gminy Szczekociny i okolicznych gmin oraz na podstawie działającej na tej linii stacji Włoszczowa Północ, Przewozy Regionalne szacują, że w ciągu doby z przystanku w Szczekocinach korzystałoby średnio 46 pasażerów. To - zdaniem PR - uzasadnia wprowadzenie postojów na tamtejszym przystanku. Na taki właśnie sygnał czekały osoby najbardziej zaangażowane w całą akcję.
- Bardzo cieszy mnie taki rozwój sprawy. Wiem, jak ważne jest dla mieszkańców naszej gminy oraz gmin ościennych posiadanie możliwości korzystania, właśnie w Szczekocinach, z połączeń kolejowych. Przewozy Regionalne udowodniły, że najważniejszy jest dla nich pasażer, teraz czekamy na podobny gest ze strony PKP IC i Centrum Realizacji Inwestycji - zaznacza Łukasz Kowaleczko, inicjator przedsięwzięcia "Przystanek Szczekociny" na portalu społecznościowym Facebook. - To ogromny sukces wszystkich osób biorących udział w naszej akcji oraz tych, którzy nam pomagają. Zarówno mediów i samorządu z burmistrzem na czele, jak i ogromnej ilości osób wspierających nas dobrym słowem. Odpiera to ostatecznie wszystkie argumenty PKP PLK, aby całkowicie zlikwidować nasz peron - podkreśla Łukasz Kowaleczko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?