PLK w ramach studium wykonalności przeanalizują możliwości budowy dodatkowych torów na trasie Katowice – Mysłowice. Założeniem planowanej inwestycji jest oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, co przyczyni się do zwiększenia przepustowości na liniach pasażerskich i towarowych, m.in. trasy Katowice – Kraków.
Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń pasażerskich i przewóz większej ilości ładunków. Ważną częścią analizy jest także ocena zwiększenia dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym poprzez budowę nowych przystanków, m.in. Mysłowice Kopalnia.
Zobacz koniecznie
W studium zawarte będą także analizy obejmujące linie kolejowe: Oświęcim – Katowice (nr 138), Jaworzno Szczakowa – Mysłowice (nr 134), Katowice Szopienice Północne – Chorzów Stary (nr 161), Dąbrowa Górnicza Towarowa – Panewnik (nr 171), Chorzów Stary – Radzionków (nr 145). Przeprowadzone mają być analizy pod kątem określenia zakresu prac w celu poprawy warunków podróży i przewozu towarów.
- Studium wykonalności ma dać odpowiedź na pytania jak rozwijać infrastrukturę kolejową dla wskazanego odcinka i przygotować dokumentację przedprojektową, umożliwiającą realizację robót. Prace studialne określą zakres projektu, jego efekty oraz koszty realizacji. Ostateczna decyzja o realizacji projektu będzie uwarunkowana m.in. dostępnością środków finansowych - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Nie przegap
Wykonawcy studium zajmą się również tematem usprawnienia kolejowych przewozów towarów na Śląsku. Badane będą możliwości przystosowania stacji Siemianowice Śląskie, Katowice Szopienice Płn., Katowice Muchowiec, Mysłowice, Brzeziny Śląskie, Piekary Śl. Szarlej do obsługi dłuższych pociągów towarowych (do 750 m).
Opracowane w ramach studium wstępne propozycje zostaną skonsultowane z przewoźnikami, którzy realizują lub zamierzają realizować połączenia kolejowe w aglomeracji katowickiej. Pozwoli to uwzględnić potrzeby prognozowanego ruchu pasażerskiego i towarowego przy ustalaniu koncepcji wariantów inwestycyjnych.
Ogłoszony przetarg pn. Opracowanie dokumentacji dla zadania „Prace na odcinku Katowice Zawodzie – Mysłowice – Sosnowiec Jęzor wraz z dobudową torów aglomeracyjnych oraz na obwodnicach towarowych GOP na odc. Katowice Muchowiec – Chorzów Stary – Piekary Śl. Szarlej – Radzionków wraz z przyległymi łącznicami” realizowane jest w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 138 na odcinku Katowice – podg. Szabelnia – Mysłowice”. Planowany termin realizacji prac studialnych to lata 2020-2023. Opracowanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych zaplanowane są w nowej perspektywie finansowej.
Wspieramy Lokalny Biznes!
Prace na linii Katowice - Mysłowice będą ważne, bo to element remontowanego ciągu komunikacyjnego Katowice-Kraków. Aktualnie są tam jeszcze utrudnienia głównie między Trzebinią i Krzeszowicami, a także przy wjeździe do Krakowa, gdzie powstaje nowy przystanek Kraków Bronowice.
- Prace od Jaworzna Szczakowej do Trzebini dobiegają końce. Po zakończeniu wszystkich prac, a termin ten jest przewidziany na koniec 2020 roku pociągi pojadą z prędkością 120 km/h, a po certyfikacji w 2021 roku nawet 160 km/h. Najszybsze pociągi pokonają więc ten odcinek w niecałą godzinę - mówi Katarzyna Głowacka z PKP PLK.
Bądź na bieżąco i obserwuj
Jaki olej do smażenia?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?