MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koleje Śląskie chcą wiedzieć jak oceniają ich podróżujący. Stworzono anonimową ankietę badającą satysfakcję klientów

Aleksandra Wielgosz
Opracowanie:
Wideo
od 12 lat
Spóźniony pociąg, a może przepełniony tabor? Nastał dobry czas, żeby podzielić się opinią na temat pracy Kolei Śląskich. Lokalny przewoźnik prowadzi anonimowe badania satysfakcji klientów. Wypełnienie ankiety zajmuje pięć minut, a może realnie wpłynąć na jakość oferowanych usług. Co zrobić by podzielić się dobrą lub złą opinią?

Koleje Śląskie pytają pasażerów o wrażenia z podróży - udostępniono anonimową ankietę

Badanie satysfakcji klientów rozpoczęło się 26 lipca i potrwa do 9 sierpnia. Ankieta udostępniona na stronie internetowej Kolei Śląskich zawiera pytania dotyczące m.in. częstotliwości korzystania z usług przewoźnika, powodach wyboru konkretnego taboru oraz celów podróży. Jak zapewnia Bartłomiej Wnuk, rzecznik Kolei Śląskich, opinie podróżujących są kluczowe w planowaniu połączeń i mają realny wpływ na politykę firmy. Jako dowód podaje nowe połączenia, które wprowadzono na życzenie pasażerów.

- Warto pamiętać, że pierwszym impulsem do uruchomienia codziennych połączeń między Gliwicami a Rybnikiem były głosy pasażerów, na podstawie których wspólnie z Województwem Śląskim, miastem Rybnik oraz Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią podejmowaliśmy dalsze działania – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. - Wsłuchiwanie się w głosy pasażerów jest kluczowe na drodze doskonalenia usług świadczonych przez Koleje Śląskie - dodaje.

Szczegółowe pytania dot. satysfakcji klientów - od głośności megafonu do czystości toalet

Rzeczona ankieta zawiera trzy strony, a osoby, które ją wypełnią, będą miały okazję ocenić w skali 1 do 5 m.in. częstotliwość kursowania taboru Kolei Śląskich, punktualność, czas podróży, trafność doboru godzin odjazdu, skomunikowanie dla przesiadek z innymi pociągami i alternatywnymi środkami transportu publicznego, ogólny komfort jazdy, wygodę siedzeń, czystość wnętrz, temperaturę w pojazdach, ale także poziom obsługi personelu pokładowego, czystość toalet i poczucie bezpieczeństwa w pociągu. Jest też miejsce na podzielenie się opinią dotyczącą cen biletów, dostępności informacji w kasach, ogłoszeniach na dworcach i peronach oraz infolinii.

- Koleje Śląskie regularnie organizują badania satysfakcji pasażera, a pozyskiwane w ten sposób opinie stanowią cenne źródło informacji dla regionalnego przewoźnika. To m.in. na podstawie sugestii pasażerów przygotowywane są specjalne oferty na zakup biletów, nowe funkcjonalności na stronie internetowej i w aplikacji - dodaje Bartłomiej Wnuk.

Ważną kwestią, o której nie zapomniano podczas przygotowania ankiety jest ta związana z przewozem rowerów. Z tej usługi korzysta coraz więcej podróżujących i wzbudza ona zwykle największe poruszenie na stronach internetowych przewoźnika. Sama ankieta kończy się prośbą o informacje na temat płci i wieków respondentów. Wypełnienie całości nie zajmuje więcej niż pięć minut.

Masz wpływ - wypełnij ankietę i oczekuj pożądanych zmian w pracy lokalnego przewoźnika

Pasażerowie, korzystający z usług Kolei Śląskich poza odpowiedziami na pytania zamknięte, otrzymali również przestrzeń na podzielenie się luźnymi opiniami na temat pracy przewoźnika. Na drugiej stronie ankiety, znajduje się miejsce, gdzie pozostawiono możliwość opisania wrażeń z podróży - zarówno tych pozytywnych i negatywnych. A jednych i drugich nie brakuje, o czym świadczą wpisy na profilu facebooka Kolei Śląskich.

Wśród opinii internatów czytamy m.in. "Niestety z tą punktualnością nie zawsze jest ok", albo: "Z tą wygodą to tak średnio. Nie ma żadnej, absolutnie żadnej szansy, żeby jadąc w sobotę S5 zdążyć na S1 w Katowicach", ale też: "Kilka razy już jechałam KŚ i za każdym razem przyjazd jak i odjazd pociągiem był punktualny. W środę jechałam do/z Krakowa punktualnie, wczoraj do/z Ustronia również punktualnie i mimo powrotu na wyświetlaczu co chwilę pojawiał się komunikat, że pociąg ma 9 minut opóźnienia, to za chwilę "nadgonił" i w Kato był 3 minuty przed czasem".

Tym bardziej ze względu na rozbieżność sądów, warto poświęcić chwilę by wypełnić ankietę i mieć realny wpływ na pracę przewoźnika. Arkusz do wypełnienia on-line znajduje się TUTAJ.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni