Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne ścieżki rowerowe powstaną w Sosnowcu. Będą gotowe jeszcze w tym roku

AD
Ponad dziesięć kilometrów nowych ścieżek rowerowych powstanie w ciągu najbliższych miesięcy w Sosnowcu. Przedstawiciele miasta podpisali ostatnio umowę z wykonawcami kolejnych inwestycji tego typu. Ścieżki rowerowe w Sosnowcu powstaną jeszcze w tym roku.

Jakie drogi rowerowe będą powstawały w tym roku w Sosnowcu? Wybudowany zostanie np. odcinek przebiegający wzdłuż całej ulicy Żeromskiego.

- Czekaliśmy z budową tego fragmentu na zakończenie prac związanych z torowiskiem wzdłuż ulicy Żeromskiego. Roboty powinny zakończyć się w ciągu najbliższych tygodni - wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Wykonawcą blisko 600-metrowego odcinka drogi zostało Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Katowic, które ma pięć miesięcy na wykonanie zlecenia. Warta 1 mln zł inwestycja zostanie wykonana w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Droga połączy już istniejący odcinek trasy rowerowej przebiegającej wzdłuż ulicy 3 Maja z ulicą Orlą.

- Właśnie ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na trzy kolejne drogi rowerowe, w tym ulicę Orlą. To pozwoli na bezpieczne dojechanie rowerem do granicy z Będzinem - tłumaczy prezydent Chęciński.

Trasa wzdłuż ulicy Żeromskiego będzie przebiegała po lewej stronie (od ul. 3 Maja), za skrzyżowaniem z ul. Mariacką droga zostanie poprowadzona po prawej stronie aż do ulicy Orlej.

Łącznik Bulwaru Czarnej Przemszy

To nie jedyna inwestycja, która dotyczy budowy dróg rowerowych w mieście.
Za 850 tysięcy złotych powstanie w Sosnowcu łącznik Bulwaru Czarnej Przemszy .
- Rozpisaliśmy już właściwie wszystkie przetargi w tym na kilometrowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż alei Mireckiego , który jest ważnym łącznikiem między ulicą Piłsudskiego i Grota -Roweckiego. Liczę, że jeszcze w tym roku mieszkańcy będą mogli z tego połączenia korzystać - dodaje prezydent Chęciński.

Rowerzyści osobno, piesi osobno

Również do listopada 2019 roku ma być gotowa 700-metrowa droga wzdłuż ulicy Orlej i podobnej długości fragment trasy biegnący wzdłuż ulicy Grota Roweckiego. Wspólny ciąg pieszo-rowerowy przewidziano tam tylko w niewielkiej części. Wszędzie, gdzie jest to technicznie możliwe, droga rowerowa będzie miała dwa metry szerokości i do tego od 1,5 m do 3 m szerokości chodnika.

Terminy gonią wykonawców

Najszybciej, bo już za pięć miesięcy będzie gotowy odcinek drogi rowerowej wzdłuż ulicy Żeromskiego. Najdłużej rowerzyści poczekają na budowę blisko czterokilometrowej trasy rowerowej wzdłuż ulicy Braci Mieroszewskich od granicy z Dąbrową Górniczą aż do ronda Jana Pawła II oraz na 700-metrowy odcinek Bulwaru Czarnej Przemszy pomiędzy ulicą 1 Maja, a parkiem Harcerskim. Ostatnim akcentem będzie realizacja 600-metrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ulicy Mierosławskiego. Ten fragment pozwoli na skomunikowanie się z inną drogą rowerową: biegnącą ulicami Kościelną i Ostrogórską. Te trzy drogi również powstaną w formule zaprojektuj i wybuduj. Wykonawcy będą mieli 17 miesięcy od dnia podpisania umowy.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Czy Katowice nadają się do mieszkania? Panel dyskusyjny DZ

IEM 2019 Katowice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo