Jak informuje miasto, w czwartek (24 listopada) przed południem ruch w obu kierunkach na części ul. Królowej Jadwigi zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Będzina. Umożliwi to przebudowę jezdni w kierunku Gołonoga, przy której powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Samochody jadące w kierunku Gołonoga i Sosnowca na jezdnię w kierunku Będzina przejadą łącznikiem wybudowanym na modernizowanym torowisku na wysokości przystanku autobusowego w centrum.
Na właściwą jezdnię kierowcy wrócą podobną przewiązką wykonaną przed rondem przy alei Róż, gdzie ruch będzie się odbywał na dotychczasowych zasadach.
– Na zamykanym odcinku planowana jest przekładka sieci, budowa nowej kanalizacji oraz wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz z nawierzchnią – wylicza Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w dąbrowskim Urzędzie Miejskim.
Projekt przewiduje także budowę drogi pieszo-rowerowej o szerokości 3 metrów.
– Droga wpisze się w istniejący układ między drzewami a budynkami, bez konieczności wycinania drzew – dodaje Krzysztof Serafiński.
Docelowo – po zakończeniu wszystkich prac – z parku Hallera w kierunku Pałacu Kultury będzie można się dostać nie tylko przejściem podziemnym, ale także wyniesionym przejściem dla pieszych. Ma ono także ułatwić dojście do przystanków tramwajowych, które w nowej lokalizacji znajdą się na wysokości istniejących przystanków autobusowych.
Trzeba też pamiętać o tym, że tuż po przejechaniu ronda w centrum (jadąc w stronę Będzina), jezdnia także się zwęża, a kierowcy muszą przejechać na drugą stronę, na nawierzchnię ul. Sobieskiego, prowadzącą w stronę śródmieścia. Tam na odcinku do skrzyżowania z ul. Chopina ruch odbywa się po jednej stronie w dwóch różnych kierunkach.
Przebudowa ul. Królowej Jadwigi jest częścią modernizacji układu drogowo-torowego między aleją Róż a granicą z Będzinem. Wcześniej rozpoczęła się przebudowa ul. Sobieskiego na odcinku między rondem w centrum a skrzyżowaniem z ul. Chopina, gdzie m.in. likwidowane jest jedno z przejść podziemnych, a na skrzyżowaniu z ul. Sienkiewicza ma się pojawić nowe rondo turbinowe. Na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich prace wykonuje firma ZUE Kraków. Wartość inwestycji to 76 mln zł brutto: 31 mln zł za część tramwajową i 45 mln zł za część drogową finansową przez miasto.
Firma ZUE Kraków odpowiada także za realizację drugiego kontraktu, czyli modernizację układu drogowo-torowego między al. Róż a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Wartość rozpoczętej w listopadzie zeszłego roku inwestycji to 75,9 mln zł brutto: 22,9 mln zł za część torową i 53 mln zł za część drogową finansowaną przez miasto.
To nie wszystkie utrudnienia dla kierowców, bo na kolejne natrafimy m.in. w dzielnicy Gołonóg, gdzie powstaje część nowego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym oraz wiadukt kolejowy, pod którym kierowcy pojadą w przyszłym roku w kierunku Pogorii III oraz Łęknic czy Piekła i Antoniowa.
Nie przeocz
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
- Najlepsze MEMY o kotach i psach. Kot kontra pies. Kto jest zabawniejszy? Zobaczcie!
- Najmodniejsze jesienne trendy w paznokciach GRUDZIEŃ 2022. Zobacz niezwykłe wzory
- Memy po meczu Niemcy - Japonia. Polacy śmieją się z sensacyjnej porażki sąsiadów
- Licytacje domów w Śląskiem w listopadzie 2022. Ceny zaczynają się od 67 tys. zł
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?