18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komenda Miejska Policji w Mysłowicach otwarta. Będą pieniądze na kolejne remonty w śląskiem

Monika Chruścińska-Dragan
Po trwających ponad dwa lata pracach, zakończył się generalny remont budynku mysłowickiej komendy policji. W piątek, 21 marca, odbyło się uroczyste jej otwarcie. Obecny na nim wiceminister spraw wewnętrznych, Grzegorz Karpiński, zapowiedział już kolejnych 141 inwestycji w całym kraju. - Z tego komenda śląska otrzyma najwięcej środków i najwięcej zadań - powiedział wiceminister.

Nieodpowiednie warunki lokalowe oraz niewystarczające wyposażenie w sprzęt łączności i sprzęt informatyczny – tak, w 2007 roku oceniła warunki pracy mysłowickich policjantów Najwyższa Izba Kontroli. Komenda przypominała zapuszczoną i obdrapaną ruderę. Na rozpoczęcie jej remontu mundurowi musieli poczekać jednak jeszcze blisko cztery lata. Za to teraz komenda wygląda jak nowa. Jest nowoczesna, funkcjonalna i zgodna z programem standaryzacji komend i komisariatów policji.

Przebudowane zostało wejście do komendy i wyremontowano wszystkie pomieszczenia. Budynek doczekał się wymiany instalacji elektrycznej i grzewczej. Całość dopełniła termomodernizacja i nowa elewacja. Inwestycja kosztowała 11 mln 400 tys. złotych, z czego 1,3 miliona wyłożyło miasto.

- Tragicznie pracowało się tu wcześniej policjantom - przyznaje mł. insp. mgr Arkadiusz Więcek, Komendant Miejski Policji w Mysłowicach. - Ze wstydem przyjmowali tu obywateli. Upokarzający był tynk sypiący się ze ścian i sufitów. Kiedy najstarsi pracujący tu policjanci opowiadają o tym młodzieży i pokazują im zdjęcia, ci nie dowierzają - mówi.

Dzisiaj komendant najbardziej dumny jest ze stanowiska dyżurnego. - Jest bardzo nowoczesne, a skrzydło, w którym pracują funkcjonariusze operacyjni, zachowuje wszelkie standardy. Bardzo piękny jest też plac komendy i nowe garaże - cieszy się. Na prawie 950 m kw. powierzchni biurowej pracuje tu 164 policjantów i 20 pracowników cywilnych.

Otwarcie komendy połączone zostało z przekazaniem przez prezydenta miasta kluczyków do dwóch nowych radiowozów. To ople astry, które posłużą policjantom operacynym. - Współpraca z samorządem mysłowickim układa nam się bardzo dobrze. Na ten rok również mamy zapewnione w miejskim budżecie współfinansowanie zakupu nowego radiowozu. To co mnie jednak najbardziej cieszy to 55 tys. złotych na służby ponadnormatywne, czyli dodatkowe patrole piesze w najbardziej uciążliwych miejscach miasta - mówi mł. insp. Więcek.

Remont mysłowickiej jednostki wpisuje się w przyjęty przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych program standaryzacji komend i komisariatów policji. - Pozostało nam do wydania jeszcze 700 mln zł. Mam ogromną nadzieję, że program będziemy kontynuować, bo wieloletnie zaniedbania w infrastrukturze policyjnej są takie, że trzeba to jak najszybciej zmienić - mówił wiceminister Karpiński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!