Koniec długów Edwarda Gierka [ZOBACZ, CO MAMY ZA POŻYCZKI]
Co zostało po dekadzie Gierka? Wbrew pozorom sporo...
Fabryka Fiata a konkretnie licencja i linia produkcyjna fiata 126p. Polska wersja licencyjna tego auta produkowana była najpierw przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" w Bielsku-Białej oraz od 1975 r. w Tychach. Najwięcej aut tego modelu wyprodukowano w 1980 roku aż 214 432 szt.
Maluch nie tylko zmotoryzował Polaków, ale jak na socjalistyczne warunki stworzył podwaliny dla nowoczesnej fabryki. Zresztą firma należąca do grupy Fiat Auto która powstała 28 maja 1992 r. powstała właśnie na bazie Fabryki Samochodów Małolitrażowych (FSM) w Bielsku-Białej i Tychach. Fiat Auto przejął 90 proc. akcji firmy. W 1993 roku firma zmieniła markę produkowanych pojazdów i z karoserii zniknęła plakietka "Polski Fiat" zmieniona na logo fiata. Piewcy dekady Gierka uważają, że gdyby nie trafiona decyzja o zakupie licencji od Włochów na początku lat siedemdziesiątych, prawdopodobnie dziś hale w Tych wyglądałyby podobnie jak te na Żeraniu w Warszawie, ale trudno polemizować o alternatywnej historii.