Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konkurs na prezesa Kolei Śląskich unieważniony!

MIW
Koleje Śląskie
Koleje Śląskie Mikołaj Suchan
Rada Nadzorcza Kolei Śląskich unieważniła w poniedziałek wieczorem wyniki konkursu na prezesa Kolei Śląskich. Tego samego konkursu, który sama ogłosiła i za zwycięzcę którego sama uznała Daniela Dygudaja. Skąd taka nagła zmiana frontu?

ZOBACZ KONIECZNIE:
Marszałek Sekuła o prezesie Kolei Śląskich: Poszło jak po grudzie [WYWIAD WIDEO]

- Rada Nadzorcza nie podała przyczyn podjęcia takiej decyzji – ucina Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Dodaje zarazem, że podczas poniedziałkowego posiedzenia podjęto decyzję o ogłoszeniu nowego konkursu na szefa spółki. Trzecim ustaleniem było odwołanie dotychczasowego prezesa, Michała Borowskiego. Oznacza to, że na niespełna trzy miesiące przed wdrożeniem nowego rocznego rozkładu jazdy w Kolejach Śląskich nieobsadzone pozostaje najważniejsze stanowisko.

- To nie jest problem. Spółkę reprezentują dwa wiceprezesi – uspokaja Marzyńska.

CZYTAJ KONIECZNIE:
Koleje Śląskie wciąż bez prezesa. Daniel Dygudaj wciaż nie zatwierdzony

Przypomnijmy, że konkurs na prezesa Kolei Śląskich został ogłoszony w lipcu. Do pierwszego etapu zgłosiło się 20 kandydatów, do drugiego etapu przeszło 11. Pod koniec sierpnia za najlepszą kandydaturę uznano Daniela Dygudaja, dyrektora zakładu Linii Kolejowych w Sosnowcu. Po kilku tygodniach „wróble” zaczęły jednak ćwierkać, że jego powołanie na stanowisko szefa KŚ stoi pod znakiem zapytania. Okazało się, że w tym przypadku „wróble” były dobrze poinformowane.

Koleje Śląskie należą do samorządu woj. śląskiego. W grudniu ubiegłego roku przewoźnik przejął obsługę całości regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, co wywołało chaos na torach i zakończyło się dymisją zarządu spółki oraz marszałka województwa. Po tych problemach spółka najpierw unormowała kursowanie pociągów, a następnie, wobec szybkiego narastania strat, w kolejnych miesiącach zaczęła wprowadzać program naprawczy.

Jednym z jego głównych założeń stało się ograniczenie w czerwcu tzw. pracy przewozowej o 38 proc. Głównie dzięki temu miesięczne straty przewoźnika zmniejszyły się z 9-11 mln zł w poprzednich miesiącach do ok. 2,3 mln zł w czerwcu i 1,9 mln zł w lipcu. Ogółem w pierwszym półroczu strata spółki wyniosła ok. 49 mln zł. Prognoza na drugie półrocze mówi o ok. 15 mln zł straty, co daje roczną stratę w wysokości ok. 64 mln zł.

Samorządowcy oceniają, że najwcześniej w 2015 r. Koleje Śląskie będą mogły zacząć inwestować i rozwijać się. Zdaniem władz regionu spółka odzyska zaufanie rynku i zdolność kredytową, gdy przepracuje cały przyszły rok bez straty.(PAP)



*PROGNOZA POGODY NA 19-30 WRZEŚNIA 2013
*GALERIA KATOWICKA OTWARTA: CZY WARTO DO NIEJ PÓJŚĆ? RECENZJA I ZDJĘCIA]
*Horror w Chorzowie: Dzwonię zgrobu! Uwolnijcie mnie! [NAGRANIE + ZDJĘCIA]
*Najlepsze prezenty na DZIEŃ CHŁOPAKA 30 WRZEŚNIA 2013

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Konkurs na prezesa Kolei Śląskich unieważniony! - Dziennik Zachodni