Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kopuła ronda w Katowicach nago!

Justyna Przybytek
Będzie bardziej widocznie i kolorowo. O co chodzi? Katowice już szykują się na tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne. Skoro będzie Tour, to będzie i telewizja. A na szklanym ekranie trzeba się pokazać.

W ubiegłym roku miasto z tej okazji wyremontowało kilka dróg w centrum, a biuro ESK sfinansowało reklamę na kopule na Rondzie imienia generała Jerzego Ziętka. Kopuła była zresztą najważniejsza, bo to na placu przed Spodkiem, tuż obok ronda, była meta wyścigu. Stacje TVP oraz Eurosport filmowały kolarzy między innymi z helikoptera. Kopułę ozdobiono więc reklamą Katowic jako kandydata do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 - gigantyczną folią z logo ESK i hasłem "Katowice. Miasto ogrodów".

Kilka dni temu reklama zniknęła. I dobrze, by była już mocno sfatygowana - folia w kilku miejscach odchodziła od szklanej kopuły.

- Mamy już projekt nowej reklamy, powinna pojawić się w najbliższym czasie, wszystko zależy od pogody - temperatura przy klejeniu nie może być niższa nić 5 stopni - zapowiada Mirek Rusecki z biura ESK. W tym roku nowy będzie projekt reklamy - to na razie niespodzianka - oraz jej położenie na kopule.

- W zeszłym nie wiedzieliśmy z jakich ujęć kamerzysta w helikopterze będzie pokazywał trasę wyścigu, więc mogliśmy tylko zakładać, gdzie reklama będzie najlepiej widoczna, teraz wiemy, które część są najlepiej eksponowane i tam się znajdzie - dodaje rzecznik.

Biuro powierzchnię reklamową ma za darmo, bo kopuła jest miejska, musi opłacić wykonanie projektu, wielkiej folii reklamowej i jej klejenie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!