Zakładał on przekształcenie MZDiT w spółkę. Udziały w niej za kwotę kilkuset milionów złotych miała wykupić prywatna firma.
Później miasto przez kilkanaście lat na mocy specjalnie przygotowanej umowy sukcesywnie wykupywałoby udziały w spółce, w praktyce spłacając dług zaciągnięty u wykonawcy na remont dróg. Inwestor w tym czasie wykonałby najpilniejsze remonty i budowy.
Dla miasta było to rozwiązanie doskonałe. Częstochowa od razu mogłaby przeznaczyć nawet 500 mln zł na remonty dróg (to i tak niewiele, bo potrzeby miasta są co najmniej czterokrotnie większe), jednocześnie nie powiększając długu miasta. Zainteresowanie projektem było duże. Zgłosiły się cztery firmy - trzy drogowe i jeden bank. Miasto i inwestorzy przygotowali ekspertyzy prawne, nawet Regionalna Izba Obrachunkowa wypowiedziała się o projekcie pozytywnie. Nikt z inwestorów nie złożył jednak oferty.
- Wciąż czekamy, ten projekt jest aktualny - mówi wiceprezydent Mirosław Soborak, który przyznaje, że miasto nie ma żadnego planu awaryjnego.
Projektem zainteresowane były cztery firmy.
Najszybciej wycofał się jeden z banków oraz firma czesko-słowacka, zajmująca się inwestycjami drogowymi. Do ostatecznych rozmów usiadły dwie firmy. Jak udało się nam nieoficjalnie dowiedzieć, były to Strabag i Bilfinger Berger, choć miasto trzyma nazwy tych firm w tajemnicy. Żadna z nich nie złożyła jednak oferty finansowej.
Jak oceniasz stan dróg w Częstochowie? SKOMENTUJ
*NiesamowityDreamliner w Pyrzowicach ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*HC GKS Katowice od szatni ZOBACZ ZDJĘCIA TYLKO W DZ
*Ślązacyzazdroszczą Katalończykom autonomii: prawda czy fałsz? [CZYTAJ I SKOMENTUJ]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?