Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na trzeci pas na autostradzie A4 od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trzeci pas prawej jezdni autostrady A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa) ma powstać od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej
Trzeci pas prawej jezdni autostrady A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa) ma powstać od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej GDDKiA
W przetargu ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na projekt i budowę trzeciego pasa prawej jezdni A4 (kierunek od Katowic do Rzeszowa), od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej, wpłynęły cztery oferty. Najniższą cenę (ponad 14 mln zł) zaoferowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy. Najwięcej za wykonanie zadania zaproponowała firma SARIVO Infrastruktura z Krakowa - ponad 16 mln zł. Komisja przetargowa oceni teraz oferty i wskaże tę najkorzystniejszą.

FLESZ - Nie będzie szlabanów na państwowych autostradach?

Oferty w przetargu złożyły firmy:

  • Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, cena: 14 480 790 zł;
  • SARIVO Infrastruktura - 16 435 326,17 zł;
  • COLAS Polska - 14 873 533,49 zł;
  • Eurovia Polska - 16 270 099,92 zł.

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania o dwa miesiące, stąd termin realizacji wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.

W Krakowie postępują prace związane m.in. z budową Trasy Łagiewnickiej - na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach tej inwestycji powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.Zakończenie inwestycji wyznaczono do końca 2021 r.

Wielka metamorfoza Krakowa. Te projekty bezpowrotnie zmienia...

Zadaniem wykonawcy, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na jezdni autostrady A4 na długości 900 m, od węzła Kraków Południe stronę węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym już istnieje trzeci pas. Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul. Dzikiej Róży).

Odcinek, na którym zostanie dobudowany trzeci pas ruchu, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa z bardzo dużym natężeniem ruchu. Według pomiarów wykonywanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu, w 2015 r. przejeżdżało tym odcinkiem średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę.

- W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych oraz wakacyjnych liczba pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory. Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim korzystnie wpłynie na płynność ruchu, usprawniając przejazd i poprawiając bezpieczeństwo podróży - podkreślają w GDDKiA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo