Już pierwsza edycja tej imprezy była największym wydarzeniem modowym w Polsce. Drugi KTW Fashion Week - zaplanowany na 8-11 listopada w Fabryce Porcelany w Katowicach - też zdumiewa rozmachem. Impreza odbędzie się pod patronatem "Dziennika Zachodniego", "Strefy Biznesu" i naszemiasto.pl.

Katowice stolicą przemysłu? Pewnie. Drugą Krzemową Doliną? Bardzo chcemy! Miastem prześwietnej nowej architektury? Jasne! Ale Katowice polską stolicą mody? Wielu uśmiechnie się ironicznie na taki koncept. A to już się dzieje, dzięki zapaleńcom z katowickiej Fabryki Porcelany, którzy po raz drugi organizują w listopadzie KTW Fashion Week. Impreza już w pierwszej odsłonie była największym wydarzeniem modowym nie tylko poza Warszawą, ale i w całej Polsce.

Zobacz zdjęcia z pokazu marki Bizuu na KTW Fashion Week 2017:

Druga edycja, która odbędzie się od 8 do 11 listopada (program imprezy na str. 22), tylko potwierdzi jej dominację na polskim rynku. W ciągu dwóch dni odbędzie się w jej ramach aż 40 pokazów mody.

40 pokazów mody odbędzie się w ciągu dwóch dni

Fabryka Porcelany na dwa dni (w piątek i sobotę, 9 i 10 listopada) zamieni się w wielki wybieg i showroom. Swoje kolekcje (w dużej mierze premierowe lub specjalne) zaprezentują m.in.: Bizuu, Lidia Kalita, duet MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Armada oraz Bartosz Pilawski, którego butik i pracownia znajdują się w Fabryce Porcelany.

Z kolei pierwszy dzień, czwartek, 8 listopada, i ostatni - niedziela, 11 listopada - będą mocne merytorycznie, bo wtedy odbędą się spotkania z projektantami, wykłady i debaty.

Wstęp 8 i 11 listopada jest wolny, a 9 i 10 listopada - wolny na pokazy od godz. 17 do 19.30, a na wieczorny blok pokazów gwiazd (od 20 do 22.30) - tylko z zaproszeniami. Wszystkie pokazy będą transmitowane w streamingu na stronie ktwfashionweek.pl oraz w social mediach KTW Fashion Week.

- Każdy, komu opowiadam o naszej imprezie, jest pod wrażeniem jej rozmachu - mówi Rafał Wyszyński, spiritus movens KTW Fashion Week, prezes Fundacji Giesche, właściciela Fabryki Porcelany w Katowicach.

- To nie jest tylko slogan marketingowy, że nasza impreza jest największa - przekonuje. - Od początku zależało nam, żeby to była impreza „naj”, bo z wszystkim, co jest „naj” łatwiej się przebić na trudnym rynku. Chodziło też o to, by ta impreza wykazała się nie tylko ilością, ale i jakością. Tak się stało. Nie ma u nas cyrku i wiejskiego polotu. Zależy mi na porządnej, modowej imprezie w Katowicach. Część branży, która była w minionym roku, już wie, że impreza miała ogromny potencjał. Teraz pora, by przekonać resztę, iż stolicą mody w Polsce mogą być Katowice. Całoroczna praca nad KTW Fashion Week się opłaciła, bo zyskaliśmy superpartnerów. Mamy np. najbardziej modową wodę świata Fiji, z którą fotografują się największe celebrytki na świecie. Głównymi partnerami są miasto Katowice i marka Cybex, która zresztą zaprezentuje oryginalny modowy pokaz wózków dziecięcych w sobotę, 10 listopada. Za fryzury odpowiada Maniewski, a za makijaż - firma Mac. Nasza impreza ma trzymać standard, dlatego dobrałem sobie świetnych ludzi jako współpracowników - dodaje pewnie pomysłodawca KTW Fashion Week.