W czwartek 8 listopada wieczorem w Fabryce Porcelany w Katowicach rozpoczęła się II edycja KTW Fashion Week, największej imprezy modowej w Polsce. Wydarzenie odbywa się pod patronatem "Dziennika Zachodniego", "Strefy Biznesu" i naszemiasto.pl.

Druga edycja KTW Fashion Week, która zaczęła się w czwartek 8 listopada i potrwa do niedzieli 11 listopada 2018 r. imponuje rozmachem. W jej ramach przewidziano aż 40 pokazów mody.

Impreza rozpoczęła się jednak nie od pokazów, ale od rozmowy projektantki Natashy Pavluchenko ze specjalistką od praw autorskich w świecie mody i własności przemysłowej – Magdaleną Niewelt na temat budowania własnej marki i dróg prowadzących do branży fashion.

Podczas spotkania Pavluchenko opowiedziała o łączeniu umiejętności twórczych z przedsiębiorczymi. Pokusiła się o zdefiniowanie profesji projektanta. Z jej perspektywy jest on artystą, twórcą i człowiekiem biznesu. Osobą, która musi łączyć te wszystkie funkcje, by kontrolować działalność firmy.

- Wszystkie problemy, które spotykają projektantów są takie same. Przykładem są inwestorzy, którzy chcą skorzystać z „dobrego pijaru” wykorzystując naiwność twórców – podsumowała Pavluchenko.

Podczas budowania marki równie ważne jest zabezpieczenie prawne swoich projektów. Między innymi o tym oraz o obostrzeniach prawnych w świecie mody, prawach autorskich i zabezpieczeniach znaków towarowych opowiedziała Magdalena Niewelt - prawniczka specjalizująca się w zakresie prawa własności przemysłowej, praw autorskich, ochrony dóbr osobistych i wizerunku. Słuchaczka corocznych konferencji z zakresu prawa własności przemysłowej organizowanych przez Fordham University w Nowym Jorku.

Niewelt podała przykłady procesów dotyczących łamania praw autorskich przez światowe domy mody m.in. Gucci vs Guess, Louboutin vs YSL czy pozew marki Triumph wobec Madonny. Z polskiego rynku przytoczyła sprawę Gucci vs Gucio w sprawie znaku towarowego.

Sama Pavluchenko pokaże na KTW Fashion Week swoją specjalną kolekcję (w piątek 9.11 wieczorem), na którą będą się składać ubrania nigdy wcześniej nie prezentowane. Zapowiada też specjalną oprawę swojego pokazu.

Zobacz zdjęcia:
Zobacz galerię

Kim jest Natasha Pavluchenko

Natasha Pavluchenko urodziła się w 1979 roku na Białorusi, w rodzinie o polskich i ukraińskich korzeniach. Zainteresowała się modą dość wcześnie, a swoje inspiracje czerpała z pracy pradziadka – który z sukcesem prowadził pracownię krawiecką na warszawskiej Starówce jeszcze przed I wojną światową.

Gdy miała 17 lat, Natasha stworzyła swoją pierwszą własną kolekcję na konkurs awangardowej mody i wygrała go. Po ukończeniu studiów w zakresie projektowania mody w Instytucie Wiedzy Współczesnej w Mińsku, z wielką determinacją podjęła dalsze kroki w świecie mody.

Sukcesy pojawiły się niedługo później: w 2001 r. Natasha otrzymała główną nagrodę w międzynarodowym konkursie Smirnoff Fashion Awards w Moskwie, co umożliwiło przedstawienie jej projektów podczas CPD Signature – International Fashion Show w Düsseldorfie w 2002 r. Jako „Odkrycie Roku” „. Talent projektantki i unikalny styl zostały również docenione przez niemieckie jury, które przyznało jej główną nagrodę.

Wkrótce zaczęła swoją przygodę z Polską. To w Polsce pracowała jako projektant kilku cenionych marek, ale marzyła o stworzeniu własnej. Jej plany zostały zrealizowane w 2005 roku – wybrała Bielsko-Białą jako siedzibę swojej firmy.

Jeszcze w tym samym roku otrzymała kolejne wyróżnienie – wygrała w konkursie dla młodych projektantów, który ma najwyższy prestiż w Polsce – Oscary New Look 2005. Od tego czasu jej kolekcje są pokazywane nie tylko w Polsce, ale także w Portugalii, Rosji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.

Kolejne lata przyniosły kolejne sukcesy – prezentacje kolekcji „Urban Fushion” i „Symbiosis s / s 2012” zostały uznane za najlepsze podczas wiosennej i jesiennej edycji Fashion Philosophy Fashion Week Poland.

Od 2008 roku współpracuje z Ministerstwem Gospodarki i Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych PAIIZ jako współautor wystawy „Design w Polsce”, której celem jest prezentacja dokonań polskich projektantów.

4 dni w Fabryce Porcelany

Fabryka Porcelany na dwa dni (w piątek i sobotę, 9 i 10 listopada) zamieni się w wielki wybieg i showroom. Swoje kolekcje (w dużej mierze premierowe lub specjalne) zaprezentują m.in.: Bizuu, Lidia Kalita, duet MMC, Natasha Pavluchenko, Tomasz Armada oraz Bartosz Pilawski, którego butik i pracownia znajdują się w Fabryce Porcelany.

Z kolei ostatni dzień, niedziela, 11 listopada - będzie mocne merytorycznie, bo wtedy odbędą się spotkania z projektantami, wykłady i debaty.

Wstęp 11 listopada jest wolny, a 9 i 10 listopada - wolny na pokazy od godz. 17 do 19.30, a na wieczorny blok pokazów gwiazd (od 20 do 22.30) - tylko z zaproszeniami. Wszystkie pokazy będą transmitowane w streamingu na stronie ktwfashionweek.pl oraz w social mediach KTW Fashion Week.

KTW Fashion Week (8-11.11.2018)

Fabryka Porcelany, ul. Porcelanowa 23, Katowice, ktwfashionweek.pl

Program:

Czwartek, 8 listopada

g. 19 - spotkanie z projektantką Natashą Pavluchenko pt. "Budowanie własnej marki. Drogi prowadzące do branży fashion"

Piątek, 9 listopada (pokazy)

g. 17.30 - Sandra Dąbrowska, VICHER, Piotr Popiołek, Dunst
g. 18 - Katarzyna Szymańska, ZAŁUCKA KUCZERA, Joanna Moskal
g. 19 - Angelika Józefczyk, Duet RAD, 303 Avenue

g. 19.30-20 - przerwa

g. 20 - Marlu, LOFJU, Just Paul
g. 21 - Bola Bajer Ola, Sandra Straukaite, Natasha Pavluchenko
g. 22 - Bizuu, Lidia Kalita

Sobota, 10 listopada (pokazy i spotkanie)

g. 14 - spotkanie z Katarzyną Sokołowską, jurorką "Top Model Polska", reżyserem pokazów mody
g. 17 - Adrian Krupa, Klaudia Markiewicz, DOOM 3K
g. 18 - Cocho by Olga Idzik, Simona Nikołajewska, Dramat Europe
g. 19 - Natalia Siebuła, Diligent, Martyna Słowik

g. 19.30-20 - przerwa

g. 20 - FASH, Monika Moncini, PILAWSKI, TheCadess
g. 21 - Cybex, Kas Kryst, Ksenia Schneider, GABERON
g. 22.30 - Tomasz Armada, MMC

Niedziela, 11 listopada

g. 10 - Joanna Horodyńska - "Mentors vs. Millenials. Moda jako styl życia"
g.11 - Alberto Campagnolo - "Sleeping Beauties. Millenials and their unconscious reshaping of the fashion dynamics" - wykład w języku angielskim
g.12 - Tizana Tini - "Influencers: how to choose the right ones for each brand, above the Internet and Social Media. The golden rules to succeed". Wykład w języku angielskim.
g.13 - Michał Zaczyński - "Mentors vs. Millenials - wizerunek w mediach"
g. 14 - debata z udziałem dziennikarzy, projektantów i ekspertów mody różnych pokoleń na temat sytuacji w świecie mody, wzajemnych oczekiwać i przyszłości.

Wpisz miejscowość i sprawdź wyniki wyborów

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Wybory samorządowe w Zabrzu DRUGA TURA

Wybory samorządowe w Dąbrowie Górniczej DRUGA TURA

Wybory samorządowe w Bytomiu DRUGA TURA