Lawinowo rośnie liczba ofiar, które nieświadomie zmieniają operatora

Beata Sypuła
Nie daj się nabrać na propozycje obniżki opłat telefonicznych
Nie daj się nabrać na propozycje obniżki opłat telefonicznych arc.
Wiele wskazuje na to, że operatorzy telefoniczni - walcząc o klientów telefonów stacjonarnych - wkroczyli na niebezpieczną ścieżkę. Przybywa bowiem skarg od ludzi, którzy już wiedzą, że zostali oszukani. Mamieni obniżką opłat za telefon, mają podwójne rachunki miast o połowę niższych.

Już od 2008 r. szerzy się oszukańczy proceder. Dzwonią do nas przedstawiciele handlowi, naciągają na zmianę dostawcy usług telefonicznych, posługując się często nieprawdą.

- Wielu z nas odbierając telefon, słyszy propozycję obniżki abonamentu. Tak wpada się w sieć oszustów! - ostrzega Rudolf Gnielczyk z Katowic.

Telefon założyła mu Telekomunikacja Polska jeszcze w latach 60. ubiegłego wieku. W lutym 2011 r. ktoś zadzwonił, że został wytypowany do obniżki abonamentu z 35 zł na 28,69 zł.

- W dzisiejszych czasach zachodzą często zmiany w nazwach firm. Dopiero po otwarciu koperty dostarczonej przez kuriera, okazało się, że zawarłem umowę z nieznaną mi wcześniej firmą MNI Telekom - opowiada Rudolf Gnielczyk.

Efekt? Katowiczanin ma do zapłacenia dwa rachunki: wystawiane przez TP, z którą miał podpisaną dawno temu umowę, i przez MNI Telecom - na podstawie nowej umowy. Zamiast płacić co miesiąc 35 zł, ma w sumie do zapłaty 63,69 zł. Gorszy przypadek dotyczy Leokadii Polewki.

Ona wręcz twierdzi, że MNI Telecom zdobył jej dane i bez rozmowy z nią obciążył ją płatnościami . - W sierpniu pracownica z TP SA zadzwoniła z pytaniem, czy zmieniam operatora - relacjonuje pani Leokadia. - Wyjaśniła, że otrzymali powiadomienie od firmy WRL GTS POLAND Sp. z o.o., jakobym podpisała z nimi umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Nie znam tej firmy, nigdy z nikim umowy nie podpisywałam. Mam z TP umowę aż do 31 lipca 2012 r. na telefon i internet.

Za radą TP pani Leokadia napisała odwołanie. Próbuje wyjaśniać sprawę - tym bardziej pilną, że dostała od MNI Telecom fakturę do zapłaty: 71,81 zł.

- Próby wyjaśnienia przez infolinię dla klientów spełzły na niczym. Dlatego zażądałam przysłania mi kserokopii umowy, której na oczy nie widziałam - zaręcza pani Leokadia.

Próbowaliśmy to wyjaśnić w MNI Telecom - dane nam było jedynie nagrać się na sekretarkę automatyczną rzecznika firmy.

- Przypuszczam, że w opisany sposób konkurujące ze sobą fir-my próbują zdobyć nowych abonentów. Pewnie nie jestem odosobnionym przypadkiem - domyśla się Leokadia Polewka.

Na co uważać?

Oszuści mają sprawdzone triki, by nas naciągnąć na nieplanowane koszty. Uważajmy, gdy słyszymy, że czeka nas: "obniżenie kosztów usług telefonicznych".

To najbardziej popularny sposób połączony z podawaniem się za pracownika TP lub powoływaniem się na współpracę z TP.

* CZYTAJ KONIECZNIE
RYJEK 2011 - WIDEO Z NAJLEPSZYMI SKECZAMI RYBNICKIEJ JESIENI KABARETOWEJ I ZDJĘCIA ZZA KULIS - ZOBACZ KONIECZNIE I BAW SIĘ DOBRZE
CZY STADION ŚLĄSKI POWINIEN ZMIENIĆ NAZWĘ? SPRAWDŹ, KTÓRE FIRMY SA ZAINTERESOWANE OBJĘCIEM PATRONATU

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


Ciekawostka! Jedno z miast woj. śląskiego odbudowało swoje średniowieczne mury! [ZDJĘCIA]
Mieszkańcy kontra górnicy - wojna w Bytomiu o fedrowanie. KTO MA RACJĘ?

Kiedy pytamy, czy mamy do czynienia z przedstawicielem naszego operatora TP, często pada magiczne hasło: "jest to ta sama firma". Rozmówca zapewnia nas, że działające na rynku firmy ściśle ze sobą współpracują i nie ma żadnego znaczenia, jaka nazwa operatora jest na zamówieniu. Dzwoniący wmawiają nam podział TP na mniejsze podmioty, ich połączenie lub zmianę nazwy dotychczasowego operatora.

Często przedstawiciele handlowi podają nieprawdziwe informacje o Telekomunikacji Polskiej - że ma złą kondycję finansową, albo że dochodzi teraz do przejęcia klientów TP przez innego dostawcę usług telefonicznych.

Bywa że w sposób oszukańczy nakłania się nas do podpisania nowych umów z powodu rzekomych - a nieprawdziwych - "zmian wzorów formularzy".

Zadzwoń i zapytaj za darmo

Czy wydzwaniają do Ciebie przedstawiciele firmy telekomunikacyjnej?

800 500 005 - to specjalny numer bezpłatnego telefonu, który uruchomiła Telekomunikacja Polska wskutek skarg zaniepokojonych klientów. Stwierdzali oni, że są wprowadzani w błąd przez przedstawicieli handlowych innych operatorów, podających się za pracowników TP.

Pod tym numerem telefonu doradcy TP wyjaśniają wszelkie wątpliwości swoim klientom. Sprawdzają, czy natarczywi przedstawiciele firm telekomunikacyjnych są faktycznie pracownikami Telekomunikacji Polskiej. Doradzają też, jak - zawartą w oszukańczy sposób umowę - rozwiązać bez ponoszenia konsekwencji w ciągu 10 dni.

TP pomaga poszkodowanym

Maria Piskier, szefowa śląskiego biura prasowego Grupy Telekomunikacji Polskiej

Tylko od początku tego roku zgłosiło się do TP 267 osób poszkodowanych przez innych operatorów telekomunikacyjnych. Ze strefy numeracyjnej 32 otrzymaliśmy w tym czasie 49 zgłoszeń nadużyć wobec klientów TP. Te osoby zdecydowały się pod własnym nazwiskiem zgłosić tę sprawę i jedno-cześnie upoważniły TP do występowania w ich imieniu przed odpowiednimi organami. Dodatkowo miesięcznie wpływa do TP około 200 pism z opisem nadużyć popełnianych przez innych operatorów. Nie mają one charakteru reklamacji i dlatego nie są formalnym zgłoszeniem nadużycia. Można je zgosić także rzecznikowi konsumentów, policji, prokuraturze, Urzędowi Komunikacji Elektronicznej.

* CZYTAJ KONIECZNIE
RYJEK 2011 - WIDEO Z NAJLEPSZYMI SKECZAMI RYBNICKIEJ JESIENI KABARETOWEJ I ZDJĘCIA ZZA KULIS - ZOBACZ KONIECZNIE I BAW SIĘ DOBRZE
CZY STADION ŚLĄSKI POWINIEN ZMIENIĆ NAZWĘ? SPRAWDŹ, KTÓRE FIRMY SA ZAINTERESOWANE OBJĘCIEM PATRONATU

Mistrz Błachowicz liczy na nokaut!

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
A.S.
Bardzo proszę uważać na oszustów z new telefon.
Też dałam się nabrać.
Ten operator podszył się pod operatora orange.
Przysyłają umowę napisaną bardzo drobnym druczkiem.
Co jest najgorsze,że nie ma nich paragrafu.
g
gość
pani dzwoniąc podając się za operatora Orange namówiła mnie na zmniejszenie abonamentu a okazało się że to jest NEW telekom który mnie oszukał kurier przywiózł umowę też kłamał twierdząc ze,jest Orange.
E
Ewa
coś strasznego jacy oszuści ,przez nich stracę z nerwów pół życia !!!! czy ktoś się zajmie tymi draniami jak można było do tego dopuścić i jak dalej płacić tym draniom podłym ludzie przestrzegam wszystkich przed firmą new telekom i zapewne jeszcze innymi nie zmienjajcie starych sprawdzonych firm jestem zrozpaczona!!!!
K
Kuries
I jeszcze jedno. Dzwonię kiedyś na telefon komórkowy, podany przez biuro(był nawet na pieczątce) i zamiast głosu konsultanta słyszę głośne, wywrzeszczane w stylu stadionowego bandyty: "JEBAĆ!". Dzwonię do biura i pytam o co chodzi z tym "jebać", a ona na to, że ten numer nie jest już w ich gestii, aczkolwiek nie jestem pierwszy, który dzwoni w tej nieco pikantnej sprawie. I co gorsza nie mogą oni nic z tym zrobić. Po prostu zapomnieli w informatorze zmienić numeru.
o
oszukany
czytam ostrzeżenie dopiero teraz, stawszy się (jako strona umowy z orange) ofiarą bezczelnego i nieuczciwego postępowania naganiacza, który wszedł do mojego domu, gdy mnie nie było i zbajerował babcię, która jak zaczarowana podpisała 3 dokumenty (pewnie 2 umowy + rozwiązanie umowy z Orange) i nie otrzymał żadnej umowy, jedynie regulamin skopiowany na kiepskim ksero, instrukcję obsługi telefonu i sam telefon (biały, wygląda na stacjonarny a jest w nim karta SIM). Żadnego podpisu, daty ani nazwiska w zostawionych papierach. A na infolinii uprzejma, choć bardzo asertywna pani tłumaczy, że to pewnie jakaś firma trzecia, któej danych nie może zdradzić, bo tajemnica handlowa, że odstąpienie można wysłać na 1 adres, a sam telefon pod inny. Słowem: cyniczna szajka naciągająca ludzi starszych. Po próbie wyjaśnienia sprawy na infolinii New Telekom, na stacjonarny numer dzwoni ktoś, kto pyta: "kto płaci za ten numer?" i podaje 2 nazwiska: moje (pewnie zweryfikowane z Orange przy próbie rozwiązania umowy) i babci - z podpisanej przez nieuczciwego przedstawiciela umowy.
Mam nadzieję, że uda się skutecznie odstąpić od umowy i sprawa zakończy się szczęśliwie - szczególnie dla starszej i schorowanej osoby, która niemal dostała zawału z nerwów.
o
ostrzegam
czytam ostrzeżenie dopiero teraz, stawszy się (jako strona umowy z orange) ofiarą bezczelnego i nieuczciwego postępowania naganiacza, który wszedł do mojego domu, gdy mnie nie było i zbajerował babcię, która jak zaczarowana podpisała 3 dokumenty (pewnie 2 umowy + rozwiązanie umowy z Orange) i nie otrzymał żadnej umowy, jedynie regulamin skopiowany na kiepskim ksero, instrukcję obsługi telefonu i sam telefon (biały, wygląda na stacjonarny a jest w nim karta SIM). Żadnego podpisu, daty ani nazwiska w zostawionych papierach. A na infolinii uprzejma, choć bardzo asertywna pani tłumaczy, że to pewnie jakaś firma trzecia, któej danych nie może zdradzić, bo tajemnica handlowa, że odstąpienie można wysłać na 1 adres, a sam telefon pod inny. Słowem: cyniczna szajka naciągająca ludzi starszych. Po próbie wyjaśnienia sprawy na infolinii New Telekom, na stacjonarny numer dzwoni ktoś, kto pyta: "kto płaci za ten numer?" i podaje 2 nazwiska: moje (pewnie zweryfikowane z Orange przy próbie rozwiązania umowy) i babci - z podpisanej przez nieuczciwego przedstawiciela umowy.
Mam nadzieję, że uda się skutecznie odstąpić od umowy i sprawa zakończy się szczęśliwie - szczególnie dla starszej i schorowanej osoby, która niemal dostała zawału z nerwów.
E
Ewa
Internet jest zawsze, jeżeli były jakieś przerwy to kilkugodzinne ale szybko usuwane.Jestem zadowolona:)
Mam od nich internet od ok.10 lat :)
Pozdrawiam:)
x
xyz
To samo w Katowicach, tydzień czasu minął od awarii i nie reagują na telefony, wizyty w biurze obsługi. Ale fakturę pamiętają wysłać.
Nigdy więcej tych oszustów.
x
xyz
Przestrzegam przed MNI (dawny Hyperion) ! W Katowicach internet od tej firmy to tragedia ! Nie naprawiają awarii nawet tydzień czasu, a kobiety w biurze obsługi w ogóle nie reagują !
G
Gość
Proszę uważać na oszustów z firmy New Telecom, którzy podszywają się pod przedstawicieli Orange, jesli chodzi o telefony stacjonarne. Taki przedstawiciel -młody chłoptaś-, mówi, że od sierpnia 2014r. firmę Orange "przejęła" firma New Telecom i podsuwa do podpisania umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych, przy czym pod tą umową jest podłozony papier o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem, w tym przypadku Orange. Zaczełam to wnikliwie czytać i w trakcie zadzwoniłam do mojego operatora z zapytaniem czy to prawda, ponieważ Mój Operator nie informował mnie do tej pory o żadnych zmianach. gdy w obecności przedstawiciela Telecom wykonałam telefon do Orange, to Pan delikatnie zaczał drzec dokumenty a w Orange usłyszałam, że to jawne oszustwo. Zatem sprawa trafi na Polcje oraz do prokuratury . oficjalne pismo poszło do Orange oraz do New telecom z prośbą o wjaśnienie sprawy. Dlatego Proszę uważać i nic nie podpisywac!!!!!!!
w
wwerr
MNI Telecom SA w Łodzi fatalna firma ciągłe zawieszenia i spowolnienia z dostępem do internetu,
brak możliwości połączenia się z biurem na Kilińskiego, ciągle przekierowania.
Serwis reaguje z opóźnieniem lub wcale jak w lutym.
Kobietka w infolinii pyta czy czasem kabelek nie jest zagięty.
Nie polecam MNI Telecom SA, poprzednia firma którego dostawcą była Hyperion takie samo podejście,
masakra.
P
Poszkodowana
Ja również zostałam oszukana przez firmę New Telekom . Rzekomo podpisałam umowę , której nigdy nie widziałam . Poszukuje Dominiki Wieprzak . Ta osoba rzekomo podpisała ze mną umowę na usługi telekomunikacyjne jako przedstawiciel tej firmy . Mam również pytanie czy ktoś wystosował stosowne pismo do rzecznika praw konsumenta i policji , ponieważ ta sprawa ewidentnie nadaje się pod wokandę sądu .Proszę o odpowiedz na forum .
a
aa
niestety również zostaliśmy oszukani. najpierw kazano podpisac nam aneks do umowy hyperionu. zapukal do drzwi czlowiek wreczyl dlugopis i powiedział "prosze podpisac" kiedy zapytalam o co chodzi stwierdził ze dokładnie nie wiem - on tylko roznosi... nie podpisalam. probowalam dodzwonic sie do BOK - nic z tego. po jakims czasie przyszło "wezwanie" do podpisania aneksu do umowy. zadzwonilam kiedy mozna podpisac na jakich warunkach itp. kazano mi przyjsc w okreslonym dniu. poszłam - było zamkniete. kiedy zadzwonilam po kilku dniach powiedziano mi "ze miałam pecha". poszłam jeszcze raz, konsultantka powiedziala ze nie moze odnalezc mojej umowy - umowilismy sie ze przyjdzie do mnie do domu w okreslonym dniu o okreslonej godzinie. nikt nie przyszedl. po jakims czasie 3mc przyslano nam kolejne WEZWANIE. poszłam... dostalam aneks do umowy - zawierajacy 3 - 4 zdania. konsultantka zapewniala ze nic sie nie zmienia w poprzedniej umowie. podpisalam - niestety. od tamtej pory - internet jest albo go nie ma.. jak sie polaczy to zaraz sie odlaczy... same problemy. do tego przez miesiac twierdzili ze nie zaplacilam rachunkow za 6 miesiecy!!! bo maja taki bałagan w ksiegowości ze nie odnotowali wplat... nie polecam.
Dodaj ogłoszenie