Likwidacja Przewozów Regionalnych. 1800 ludzi do zwolnienia. Kolejarze chcą blokować tory

Michał Wroński
Jacek Babicz
To może być gorące lato na kolei. Likwidacja śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych jest już faktem. Do grudnia pracę straci około 1800 osób.

Likwidacja i zwolnienia to jedno, utrzymanie ruchu to druga sprawa. Dziś w Katowicach szefostwo śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych zapewniało, że postara się do grudnia, a więc do czasu, na jaki opiewa umowa z urzędem marszałkowskim, realizować ustalony rozkład jazdy. Ale jedynie realizować. Co oznacza że w PR nie mają pewności, czy wszystkie pociągi wyjadą na tory.

CICHY: PRZEWOZY REGIONALNE NIE DLA ŚLĄSKA I ZAGŁĘBIA

To nie koniec złych informacji dla potencjalnych pasażerów: już dziś przed siedzibą śląskich Przewozów Regionalnych zebrało się około 100 pracowników, w proteście przeciwko likwidacji zakładu. Wiedzą, że zwolnienie grozi całej załodze, czyli 1800 pracownikom. Nie wiadomo ilu z nich i czy w ogóle, znajdzie pracę w marszałkowskich Kolejach Śląskich. Zapowiadają więc protesty z blokowaniem torów włącznie. Czym to grozi, przekonaliśmy się już kilkakrotnie przy podobnych protestach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Damian
No i po co te Koleje Śląskie? Przecież tworząc Koleje Śląskie można było przewidzieć że Przewozy Regionalne na Śląsku upadną. Po co tworzyć jedną spółkę kosztem drugiej. Moim zdanie lepiej było zostać przy Przewozach Regionalnych. Tak jest tylko więcej chaosu i bałaganu na kolei.
j
jontek
ale Polska na tym nie zarobi
niemcy w pierwszym roku zwolnią 60% ludzi
i będziecie ściany gryźć

poza Katowicami na Śląsku jest coraz gorzej
i ta ruina która jest w tej chwili zamieni się w gruzy i szambo
A
Antyzwiązkowiec
Takich nierobów, jak ty, powinno się dawno wywalić.We współczesnym świecie, związki są potrzebne!, inaczej wróci dyktat , jakiego jeszcze nie widziałeś..,ALE TY PEWNIE Z KADRY ALBO JUŻ KOLEI ŚLĄSKICH? I TAK CIE,, PR" rażą...słowem ciemniactwo..., bo jak inaczej można mówić o takich ludziach ?
r
ryba
na te nasze zapijaczone i rozsolidaryzowane koleje powinni wejśc jak najszybciej niemcy. może oni wreszcie coś zrobią z tym prl-owskim skansenem.
.
.
e
edekzkrainykredek
przeciez mowa o kolejach reginalnych a nie nowych kolejach śląskich !! od dawna bylo wiadomo ze kolej regionalna upada sęk w tym ze nic nie robi sie by tych ludzi utrzymać ! sprzedać to komuś a nie ludzi na bruk wywalać...
.
... to mozliwe tylko jest na "polskim slasku"

a MALPA DALEJ BAWI SIE ZEGARKIEM
**********************************
.
Tu sie pomyliles - przeczytaj jeszcze raz artykul
k
kaktusnadłoni
Tak dobrze im szło, a tu łobuzy im firmę chcą zamknąć.

Jeszcze parę lat, a kolej byłaby tak sprawna jak w Jastrzębiu Zdroju. Tam nie ma brudnych, opóźnionych pociągów.
ś
ślązak
dopisuję bo się nie wyświetlił cały tytuł
ś
ślązak
na szczęście kupli kilka elfów i flirtów za unijne pieniądze i Unia powiedziała jeśli tak to oddać pieniądze do Brukseli i z matactwa nic nie wyszło oprócz olbrzymiego długu województwa mazowieckiego
za takie matactwa powinna siedzieć a dostała nagrodę
przypomnę część taboru i ludzi obsługujących go przeszło na własność woj mazowieckiego, bez żadnych opłat, po to aby go zaraz sprywatyzować... Tam były pieniądze i nalepsze pociągi z PR-u.
ta pani skończyła z Łaski handel zagraniczny jej 2-koleżanki z warszawki tworzą razem z nią Zarząd PR
A
Administrator
To jest wątek dotyczący artykułu Likwidacja Przewozów Regionalnych. 1800 ludzi do zwolnienia. Kolejarze chcą blokować tory
o
oni
beda pracowac nadal tyle ze w mundurkach Schlesische Bahn
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie