Lotnisko w Pyrzowicach: nowy terminal. Budowa zacznie się w lutym 2014 [WIZUALIZACJE]

DN
Wizualizacja: tak ma wyglądać nowy terminal w Pyrzowicach
Wizualizacja: tak ma wyglądać nowy terminal w Pyrzowicach
Lotnisko w Pyrzowicach: w 2015 będzie gotowy nowy terminal. Zbuduje go Skanska. Prace zaczną się w lutym 2014

22 stycznia 2014 roku, GTL SA podpisało z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie projektu "Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice".

Projekt obejmuje pięć zadań tj. modernizację istniejącego hangaru i budowę nowego, uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej - etap I (modernizacja systemu odwadniającego w porcie lotniczym), budowę nowej bazy CARGO - etap I (budowa płyty postojowej cargo wraz z drogą kołowania E0); budowę terminalu przylotowego oraz uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej - etap II (budowa stanowiska odladzania samolotów). Całkowita wartość projektu wynosi 182 mln zł, z czego wartość dofinansowania z Funduszu Spójności (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko) to blisko 71,5 mln zł.

Część z przedsięwzięć wymienionych w projekcie została już zrealizowana. Mowa tu o modernizacji istniejącego hangaru i budowie nowego oraz uporządkowaniu gospodarki wodno-ściekowej - etap I. Pozostałe zadania zostaną ukończone najpóźniej do września 2015 roku. Już w lutym rozpocznie się budowa nowego terminalu przylotowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą (układ komunikacyjny wraz z parkingami). Wykonawcą inwestycji będzie firma Skanska. Zgodnie z zapisami podpisanej dzisiaj (22.01.2014) umowy inwestycja ma zostać zrealizowana do końca drugiej połowy 2015 roku.

Co zrobi Skanska?
Inwestycja obejmuje poza budową nowej hali przylotów, również rozbudowę lotniskowego parkingu. Wartość prac wyniesie ponad 53 mln zł brutto, a nowy terminal będzie gotowy w czerwcu 2015 roku.

"Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice" to jeden z dwóch projektów realizowanych na pyrzowickim lotnisku, dofinansowanych z środków Unii Europejskiej. Od 2011 roku realizowany jest pierwszy z nich tj. "Port Lotniczy Katowice - modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej", który obejmuje zakończoną już budowę nowej płyty postojowej i modernizację dróg kołowania E1, E2 i D oraz trwającą budowę nowej drogi startowej o długości 3,2 km.

Dzięki nowemu terminalowi lotnisko w Pyrzowicach będzie mogło obsłużyć nawet 6 mln pasażerów rocznie (obecnie 3,6 mln). To, że przepustowość wynosi 3,6 mln nie znaczy, że tylu pasażerów tu jest. W 2013 port lotniczy obsłużył ich nieco ponad 2,5 mln.

Ranking polskich influencerów. Są zaskoczenia

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obserwator
Jak zwykle propaganda sukcesu nieudaczników z zarządu takich jak wąsaty Artur i jego świta !!!
Lotnisko traci pasażerów i połączenia na rzecz Krakowa Wrocławia i Gdańsk nie wspominając o Warszawie a zarząd jak zwykle mami inwestycjami.To co proponują to już z założenia nie pasuje do dzisiejszych czasów.
Parking na klepisku z kałużami zamiast wielopoziomowy jak w Krakowie czy Warszawie a niedługo i we Wrocławiu,terminal jaki znamy z lat 60 dwudziestego wieku bez rękawów aby pasażerowie mogli pobiegać sobie po płycie lotniska to jest żenujące!!!!!!!!W Krakowie budują terminal z rękawami podobnie w Gdańsku i pewnie podobnie będzie we Wrocławiu bo w Warsazwie jużdawno jest.Tylko ten wąsaty nieudacznik, jego świta,kolesie z Węglokoksu i politycy wmawiają nam że tak wygląda nowoczesność i lotnisko się rozwija byleby tylko dalej zarządzać lotniskiem i brać sowite premie!!!! Ale my nie jesteśmy ciemną masą i widzimy co dzieje się wokoło!!!czas w końcu pożegnać tych nieudaczników dopóki jeszcze mamy szansę uratować to lotnisko bo niedługo tylko zarząd i wojewoda będą z niego latać!!!!!!!!!!!!!!!
d
dante
mysle ze oni powinni sie zajac najpierw przebudowa terminala A, a nie tak jak ostatnio tylko liftingiem. przeciez ten terminal dla lotow poza shengen to katastrofa. ciasne to, dwa sklepy na krzyz, ludzie sie tratuja bo niema gdzie stac w kolejkach. kolejka jak juz wychodzi to wychodzi na hol. pelna kolejka a tam otwarte tylko 2 bramki. to samo przy przylotach. ostatnio przylatywalem z londynu, samolot mial spoznienie ok 1h. w tym samym czasie przylecialy 2 inne loty. tak ze bylo ok 500-600osob. jakiez bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie ze sa otwarte 2(DWA) okienka paszportowe... dopiero po 10min laskawie otwarli nastepne 2. kolejka? jaka kolejka. ludzie stali, przeciskali sie zeby szybciej dojsc do tego nieszczesnego okienka. jak by nie mozna bylo zrobic jakies wytyczonej trasy. tak trudno o takie cos ?ludzie ladnie by czekali w kolejce. te lotnisko to jest jedno wielkie nie porozumienie
G
Gość
Połowa pieniędzy na dokumentację już została wydana, a projektu kolejowego połączenia Katowice-Pyrzowice nadal nie ma. I nie wiadomo, kiedy powstanie (projekt, a co dopiero połączenie). Link do naszego najświeższego materiału na ten temat - powyżej.
Pozdrawiam, Dorota Niećko, DziennikmZachodni
O
OS
...kiedy takie polaczenie powstanie ?
Dodaj ogłoszenie