W maju 2014 ogłoszony został przetarg na wybór wykonawcy nowego terminalu cargo o powierzchni 12 tys. m. kw., w tym ok. 2 tys. m. kw. powierzchni biurowej. Powstanie on przed nową płytą postojową samolotów cargo, w południowo-wschodniej części lotniska.
Konstrukcja obiektu autorstwa firmy PS Budoprojekt zaprojektowana jest tak, aby możliwa była jego modułowa rozbudowa w przyszłości. Wraz z nowym terminalem cargo powstanie system dróg wewnętrznych wraz z parkingiem, z 29 miejscami dla Tirów (do 40 t.), 38 miejscami dla samochodów dostawczych (do 3,5 t.) i 109 miejscami dla samochodów osobowych. Zakończenie budowy pierwszej części terminalu cargo zaplanowano na II kwartał 2016 roku.
To potrzebna inwestycja, bo, jak informuje biuro prasowe Katowice Airport, rośnie przewóz frachtu lotniczego w Katowice Airport. W ostatnich czterech miesiącach 2014 roku, na pyrzowickim lotnisku odprawiono 5 429 ton cargo tj. o 65 proc. więcej niż w tym samym okresie 2013. Katowice Airport jest liderem wśród polskich portów regionalnych w zakresie obsługi lotniczego cargo. W zeszłym roku w Pyrzowicach odprawiono 10 873 ton ładunku. Prognozy na ten rok wskazują, że wynik ten zostanie poprawiony do ok. 17 tys. ton frachtu. Jeśli się tak stanie, to będzie to najlepszy rok w historii lotniska pod kątem ilości odprawionego cargo.
"Znaczący wpływ na wysoką dynamikę przewozów towarów drogą lotniczą ma poprawa infrastruktury, a także systematyczne powiększanie tzw. powierzchni przewozowych, przez światowe firmy kurierskie wykonujące regularne loty z Pyrzowic: DHL Express, TNT, UPS i FedEx. Od listopada zeszłego roku DHL Express lata większym samolotem Boeingiem 757-200F (28 ton ładowności), który zastąpił Boeinga 737-300F (20 ton ładowności). Podjęcie tej decyzji, związane było z przedłużeniem przez DHL Express połączenia na trasie Lipsk-Katowice-Lipsk do Kijowa" - czytamy w komunikacie Katowice Airport.
Aktualnie w Katowice Airport trwa kilka inwestycji. M.in. takich, które w znaczący sposób zwiększą możliwości obsługi dalekodystansowych, szerokokadłubowych samolotów cargo. Dobiega końca budowa nowej drogi startowej o długości 3,2 km oraz nowej płyty postojowej o powierzchni 35 tys. m. kw. przeznaczonej do obsługi samolotów frachtowych. Obydwie inwestycje zostaną oddane do użytku w czerwcu 2015 roku.
*Pielgrzymka mężczyzn do Piekar 2014: ROZPOZNAJ SIĘ NA ZDJĘCIACH
*TRAGEDIA NA WIŚLE: Nurt porwał dwie dziewczyny ZDJĘCIA
*Elementarz: Bezpłatny podręcznik POBIERZ PDF
*Prawo jazdy kat. A. Egzamin na motocykl [PORADNIK WIDEO, ZDJĘCIA PLACU]
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?