Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Michałek: Będzie specustawa, która pomoże w budowie fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. Gość Dnia DZ i Radia Piekary

Marcin Zasada
Marcin Zasada
08.01.2020  katowicekatowicka strefa ekonomiczna konferencja z udzialem janusz michalek i barbara piontekfot. marzena bugala- azarko / /dziennik zachodni/ polska press
08.01.2020 katowicekatowicka strefa ekonomiczna konferencja z udzialem janusz michalek i barbara piontekfot. marzena bugala- azarko / /dziennik zachodni/ polska press Marzena Bugala- Azarko / Polska Press
Dziś mamy coś, czego nie mieliśmy ponad 20 lat temu. To potężne zaplecze ludzkie i technologiczne. Nasze firmy z branży automotive od 24 lat współpracują z najlepszymi z całego świata, produkują 90 procent części do samochodów – tu, na miejscu. To jest fundament - mówi Janusz Michałek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, dzisiejszy Gość DZ i Radia Piekary.

Jak to było w „Ziemi obiecanej”? „Ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma. To w sam raz tyle, żeby założyć fabrykę”.
Piękny film. A fabryka? Jak widać, udało się.

Udało się? Może dopiero się uda.
Fabryka samochodów elektrycznych, która powstanie w Jaworznie, nie jest projektem nowym. Najważniejsza dla nas: Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i województwa, jest oczywiście lokalizacja tej inwestycji. 24 lata temu ktoś podjął decyzję, że fabryka Opla stanie w Gliwicach i wtedy też nie dowierzano, a dziś widać, jak bardzo region zmienił się dzięki takiej inwestycji.

Ale dziś nie mamy pieniędzy, technologii, nie ma nawet prawdziwego prototypu. Ten samochód, jeśli powstanie, będzie składał się z części z Chin i polskiej dumy narodowej.
Dziś mamy coś, czego nie mieliśmy ponad 20 lat temu. To potężne zaplecze ludzkie i technologiczne. Nasze firmy z branży automotive od 24 lat współpracują z najlepszymi z całego świata, produkują 90 procent części do samochodów – tu, na miejscu. To jest fundament.

Zobacz koniecznie

Dlaczego Jaworzno?
Pod uwagę brano 30 lokalizacji w całej Polsce, więc konkurencja była ogromna. Kluczowy dla tej inwestycji jest czas: rok 2023 i 2024 to ostatnie okienko na wejście z nowym tego typu przedsięwzięciem na rynek. Spółce ElectroMobility Poland zależało na odpowiednio dużym terenie, dobrze skomunikowanym, z dostępem do strategicznych mediów. Chodziło też o teren, na którym budowa będzie mogła ruszyć na przełomie III i IV kwartału 2021 roku.

Czyli za ok. 9 miesięcy. Przecież tyle trwają postępowania administracyjne.
Mamy już podpisany dokument określający precyzyjnie, co każda ze stron powinna zrobić, żeby ten projekt się udał, by budowa fabryki rozpoczęła się w 2021 roku.
[polecane]19632595,20796213,21000189,21060683;1;Musisz to wiedzieć[/polecane]
Kto i jak przyspieszy procedury?
Jest przygotowywana specustawa, która wyjdzie naprzeciw pewnym wyzwaniom towarzyszącym nie tylko tej, ale i innym inwestycjom w województwie śląskim.

Nie przeocz

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo