Mieszkańcom Rudy Śl. zależy na wydłużeniu trasy autobusu nr 23

Monika Krężel
MIKOŁAJ SUCHAN
Wszystko rozgrywa się o jeden poranny kurs autobusowy. Codziennie, dokładnie o godz. 4.19 z rudzkiego przystanku "Nowy Bytom - Centrum" wyrusza do Katowic linia nr 23. - Zrobimy wszystko, żeby ten kurs rozpoczynał się od przystanku "Nowy Bytom - Czarny Las" - mówią mieszkańcy Czarnego Lasu. - Teraz, chcąc dojechać do pracy w Katowicach, musimy iść trzy kilometry do centrum. Z naszego przystanku ten autobus ma pierwszy kurs dopiero o 4.41 - wyliczają.

Pan Andrzej już w maju napisał warz z mieszkańcami list do KZK GOP w sprawie wydłużenia trasy autobusu. Mieszka w Rudzie Śląskiej Czarnym Lesie. - Pracuję w kopalni Wieczorek w Katowicach. Żeby dojechać do pracy na szóstą rano, w Katowicach muszę być już tuż po piątej, żeby przesiąść się na autobus nr 30 - opowiada. - Z Czarnego Lasu linia 23 odjeżdża dopiero o 4.41, a to dla mnie zdecydowanie za późno.

Pod pismem podpisało się 13 mieszkańców. Da miesiące później przyszła odpowiedź z KZK GOP, iż wniosek będzie poddany analizie. Urzędnicy zaproponowali też mieszkańcom m.in. podróż z Czarnego Lasu do Chorzowa i tu przesiadkę na kolejny autobus do Katowic. - Napisałem więc pismo raz jeszcze, w którym dokładnie wyjaśniłem, że w żaden sposób nie zdążę na autobus nr 30 - denerwuje się nasz Czytelnik. - Mnóstwo osób z Czarnego Lasu pracuje w różnych dzielnicach Katowic. Dla nich połączenia autobusowe muszą być dograne, a gdy autobusy się spóźniają, to często jest dramat - mówi.

Dzisiaj nasz Czytelnik codziennie maszeruje około trzech kilometrów na przystanek "Nowy Bytom - Centrum". - W wakacje narzeczony poprosił o zmianę szychty, żeby się trochę zregenerować. Codziennie wstawał zaraz po trzeciej nad ranem, a wracał około 17, coś zjadł i nie minęła chwila, gdy padał ze zmęczenia. Teraz ma dniówkę od godziny 12 do 20 - opowiada pani Anna. - Nie każdego stać na samochód, żeby dojeżdżać do pracy. Rozmawiałam z jedną z sąsiadek, która kupiła synowi stary samochód. Chłopak pracuje w Dąbrówce Małej, dzielnicy Katowic. A samochód się psuje, ciągle w niego ładują pieniądze - opowiada.

- Zastanawiam się, czy zachęty, aby korzystać z transportu zbiorowego są poparte dobrą ofertą - kończy pan Andrzej.

Napisz pismo

Jeżeli mieszkańcy mają uwagi do funkcjonującej komunikacji, proponują zmianę trasy autobusu, uruchomienie dodatkowego przystanku czy wprowadzenie korekty do rozkładu jazdy, powinni napisać pismo do organizatora komunikacji na ich terenie.

W tym przypadku jest to KZK GOP w Katowicach (ul. Barbary 21a, 40 - 053 Katowice). Można też wysłać mejla ([email protected]). Im więcej osób podpisze się pod pismem, tym lepiej.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Ważne koszty i liczba pasażerów

Renata Młynarczuk, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta UM Ruda Śl.
3 sierpnia do Urzędu Miasta Ruda Śląska trafiło pismo mieszkańca Czarnego Lasu z prośbą o interwencję w sprawie wydłużenia porannego kursu linii autobusowej nr 23 o przystanek "Nowy Bytom - Czarny Las". KZK GOP w odpowiedzi na wniosek mieszkańca zaproponował alternatywne połączenie z wykorzystaniem systemu przesiadkowego oraz poinformował, że wydłużenie kursu linii 23 będzie poddane analizie.

Wydział Komunikacji UM zwrócił się do KZK GOP z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku mieszkańca Czarnego Lasu. Jest to jedyna w praktyce możliwość reakcji władz miasta, gdyż zgodnie z ustawą o transporcie zbiorowym odpowiedzialnym za organizację, zarządzanie i planowanie komunikacji jest organizator publicznego transportu zbiorowego, którym na terenie Rudy Śl. jest KZK GOP.

Anna Koteras, rzeczniczka prasowa KZK GOP w Katowicach
Otrzymaliśmy pismo od grupy mieszkańców z wnioskiem o wydłużenie trasy porannego autobusu linii 23. Zaproponowaliśmy im skorzystanie z innych połączeń z przesiadkami.

Okazało się, że pasaże-rowie nie zdążą w tej sytuacji na autobus odjeżdżający z Katowic, o czym jeden z pasażerów poinformował nas w kolejnym piśmie.

W tej sytuacji wysłaliśmy w ostatnich dniach do Urzędu Miasta w Rudzie Śl. szczegółowe informacje na temat tego, jak wzrosną koszty wydłużenia jednego kursu. Jeśli miasto zdecyduje się na zmiany w komunikacji, to poniesie także ich koszty.

W tej sprawie ważna jest także jeszcze liczba pasażerów, która korzysta z autobusu o tej godzinie. Trudno jest bowiem wysyłać autobus po jednego pasażera. Potrzebna jest więc także opinia miasta w sprawie liczby pasażerów. Czekamy na odpowiedź.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:/

I jak zwykle ludzie musza dymac kilka miesiecy z buta na autobus kilka razy w tygodniu zanim jakis urzedas laskawie pochyli sie nad sprawa i laskawie wprowadzi jakies zmiany. :/

K
Kamrat

W nawiązaniu do sprawy prośby mieszkańców Czarnego Lasu z Rudy Śląskiej, kolejny raz Zarząd KZK GOP lekceważy swoich klientów. Ponadto wykazuje się brakiem rozeznania potrzeb pasażerów, którym zgodnie z ustawą samorządową i swoim statutem ma służyć. Sama nazwa mówi, że jest to KOMUNIKACYJNY ZWIĄZEK KOMUNALNY GOP. Dlatego pytam dlaczego Zarząd KZK GOP ignoruje pasażerów? Dlaczego tak pasywna jest postawa Urzędu Miasta Rudy Śląskie?

Dodaj ogłoszenie