Takie właśnie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez socjologów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Co więcej centra handlowe oceniamy także wyżej pod względem estetycznym, niż główne miasta regionu, czyli Rybnik, Gliwice czy Katowice. - Tak rzeczywiście jest. Wybieram centrum handlowe na spacer i spotkania z przyjaciółmi. Nie muszę się martwić, czy czekając na nich zmoknę, albo zmarznę. W galeriach jest sucho, przyjemnie i zawsze znajdzie się tam coś ciekawego - mówi Karolina Barteczko, rybniczanka.
Z danych socjologów wynika, że aż 30,8 procent ankietowanych uważa, że centra handlowe to najatrakcyjniejsze miejsce w Rybniku. Zdaniem dr hab. Tomasza Nawrockiego z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, jednego z autorów badań z postrzeganiem centrów handlowych jako centrów miast będziemy mieli do czynienia coraz częściej. - Badania pokazują, że im słabiej prezentuje się centrum miasta, tym lepiej funkcjonuje centrum handlowe. Obecnie nawet duże miasta, z pięknymi rynkami jak np. Poznań, mają ten sam problem, ponieważ powstają coraz to bardziej rozbudowane, bardziej funkcjonalne centra handlowe - tłumaczy dr Tomasz Nawrocki z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Atrakcyjność centrów handlowych urzeka nas do tego stopnia, że tracimy w nich poczucie czasu. To "uczucie" deklaruje dziś aż 74 procent mieszkańców Rybnika. W wielu przypadkach robimy tam to, co do tej pory robiliśmy w centrach miast. Czyli oprócz zakupów, spacerujemy, jemy obiad, spotykamy się ze znajomymi, chodzimy do banków, na pocztę.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?