Program spotkania był bardzo bogaty i atrakcyjny. W ramach realizacji zadań odbywały się zajęcia warsztatowe na terenie szkoły. Goście mieli także możliwość poznać Rybnik, odbyli wycieczki do Krakowa, Wrocławia oraz zwiedzili hitlerowski obóz koncentracyjny Auschwitz - Birkenau. We Wrocławiu uczestniczyli w wykładzie na temat migracji w Polsce po II wojnie światowej oraz obejrzeli Panoramę Racławicką i zwiedzili miasto.
Wiele przeżyć dostarczyła gościom wizyta w Krakowie, gdzie zwiedzili najważniejsze zabytki tego miasta.
W trakcie wycieczek uczniowie zbierali także informacje na temat podejścia Polaków do zagadnień migracji w formie ankiet.
Rezultaty pracy uczestników projektu ERASMUS+ (statystyki, wywiady, filmy, prezentacje, itp ...) zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu i mogą być wykorzystywane podczas lekcji, takich jak WOS, geografia, historia i języki obce.
W 2016 roku uczniowie Zespołu Szkół Sportowych w Rybniku (wówczas Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego nr 2 im. św. Jadwigi Królowej Polski) włączyli się do realizacji projektu ERASMUS+.
Jest to dwuletni projekt pięciu europejskich szkół z pięciu różnych krajów. Jego głównym tematem jest migracja w jej różnych aspektach (migracja za pracą, emigracja, imigracja, ruchy na rzecz uchodźców). Głównym celem wspólnych działań jest uświadomienie uczniom kwestii związanych z migracją. Projekt realizowany jest pod opieką nauczycieli - pani Jabłońskiej, Muszali i Kaczmarek.
Ze względu na aktualność tego problemu we współczesnej Europie dotyczy on ważnych kwestii wspólnego życia wielu państw europejskich. Uczestnicy tego projektu stawiają ważne pytanie: "W jaki sposób możemy mieć do czynienia z migrantami i migracją w przyszłości, czy jest to szansa czy zagrożenie dla nas i przyszłości naszego kontynentu?".
Dziś Europa wydaje się nie mieć wspólnej odpowiedzi na wiele pytań dotyczących migracji. To jest powód, dla którego projekt stara się spojrzeć na migrację i jej postrzeganie z różnych perspektyw europejskich.
Projekt jest koordynowany przez niemiecką szkołę. Pracują nad nim także szkoły z Belgii, Hiszpanii, Włoch i Polski. Partnerzy zostali wybrani z jednej strony dlatego, że ich rządy mają rozmaite sposoby radzenia sobie z migracją, a z drugiej mieszkańcy tych krajów prezentują różne doświadczenia i podejście do tego problemu.
Międzynarodowe Spotkania są wykorzystywane do wymiany, a zwłaszcza analizy wyników, a także zapoznania się z lokalnymi akcjami i realiami. Na warsztatach w poszczególnych krajach uczniowie poznawali sposoby dokumentowania przeżyć, tworzyli strony internetowe, prezentacje, filmy. Na poziomie kraju uczniowie dokumentowali i analizowali politykę migracyjną własnego kraju.
Gimnazjaliści z Rybnika, głównie uczniowie klas realizujących rozszerzony program nauki języka angielskiego, pod kierunkiem anglistki mgr Magdaleny Kaczmarek w ubiegłym roku szkolnym w ramach wymiany odwiedzili Belgię, Sycylię, Barcelonę i wspólnie z młodzieżą tych krajów pracowali w międzynarodowych grupach nad zgłębianiem zagadnień migracji. Spotkali się również z uchodźcami z Afryki.
POLECAMY TWOJEJ UWADZE
Znasz język śląski? Przetłumacz te zdania QUIZ JĘZYKOWY II
Czy dostałbys się do policji? PRAWDZIWE PYTANIA TESTU MULTISELECT
Ile zarabiają ekspedientki w Lidlu, Biedronce i innych sklepach RAPORT
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?