Mikołów: kończy się pierwszy etap budowy centrum przesiadkowego. Co w etapie drugim?

tos
Budowa centrum przesiadkowego w Mikołowie Lucyna Nenow
Przy dworcu kolejowym w Mikołowie budowane jest centrum przesiadkowe. Wszystko po to, aby zapewnić mieszkańcom miasta i powiatu możliwość przesiadki z własnego samochodu czy autobusy komunikacji miejskiej na pociąg. Wraz z końcem kwietnia zakończył się pierwszy etap inwestycji.

Idea jest taka, by było to miejsce, w którym transport prywatny łączyć się ma z transportem publicznym. Mieszkańcy będą tutaj dojeżdżać samochodem, motocyklem czy rowerem, skąd przesiadać się będą na autobus lub pociąg. Nowy obiekt w Mikołowie będzie wyposażony w niezbędną do obsługi podróżnych infrastrukturę, czyli w miejsca parkingowe, przystanki komunikacyjne, punkty sprzedaży biletów czy systemy informacyjne umożliwiające zapoznanie się z rozkładem jazdy lub siecią komunikacyjną.

Koszt całej inwestycji szacowany jest na 21 milionów złotych. 13 milionów z tej kwoty to dofinansowanie unijne.

Obejrzyj dokładnie

Urzędnicy z Mikołowa mówią, że najważniejsze prace pierwszego etapu inwestycji czyli budowa łącznika pomiędzy ulicami Kolejową i Waryńskiego oraz budowa parkingu na 176 pojazdów zostanie ukończona w terminie. W terminie przedłużonym, bo pierwotnie pierwszy etap miał być zakończony już w styczniu.

- Termin przekazania całości robót został jednak wydłużony do 30 kwietnia i jest spowodowany wykonaniem robót dodatkowych. Do wykonania zostało także oznakowanie poziome i pionowe. Do końca wyznaczonego terminu prace te będą zrealizowane - zaznacza Tomasz Rogula, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Mikołowie.

Drugi etap inwestycji obejmuje m.in. budowę nowej płyty dworca autobusowego i przebudowę układu komunikacyjnego ulic Kolejowej - Miarki - Prusa. Ta część inwestycji została rozpoczęta zgodnie z założeniami.

- Prace przebiegają planowo zgodnie z harmonogramem. Inwestycja jest realizowana na bieżąco. Trwają prace ziemne pod płytę nowego dworca autobusowego m.in. przebudowa sieci kanalizacyjnej, ciepłowniczej, elektroenergetycznej i teletechnicznej wraz częścią układu drogowego - mówi Rogula.

W II etapie wykonane zostaną nowe perony autobusowe, estetyczne i nowoczesne wiaty przystankowe wraz z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej oraz małą architektura i nowymi nasadzeniami zieleni.

Cała inwestycja ma zostać oddana do użytkowania w 2021 roku.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Majówka pijanych kierowców

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie