Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój Reporter: Czy można zrezygnować z zakupów zrobionych w internecie?

Redakcja
arc.
Kupiłam przez internet bluzkę. Gdy ją dostałam, okazało się, że jest na mnie za duża. Chciałabym ją wymienić lub zwrócić. Czy można zrezygnować z zakupów zrobionych w internecie? - pyta Czytelniczka z Będzina.

Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka Inspekcji Handlowej w Katowicach:

Konsumentowi - z racji braku możliwości obejrzenia towaru przed jego kupnem - przysługuje prawo do odstąpienia od umowy i zwrot towaru bez podania przyczyny w terminie do 10 dni od daty jego otrzymania. Reguluje to ustawa z 2.03. 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów (...) (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) Aby odstąpić od umowy, trzeba spełnić kilka wymaganych warunków. Jednym z nich jest złoże-nie specjalnego oświadczenia na piśmie i przesłanie go na adres firmy (najpóźniej dziesiątego dnia od daty otrzymania towaru lub zawarcia umowy o wykonanie usługi). Należy jednak pamiętać, że takie oświadczenie trzeba wysłać w osobnej przesyłce niż towar, który chcemy zwrócić.

Oświadczenie powinno być wysłane listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Sprzedawca musi zwrócić pieniądze najpóźniej w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia. W takim samym terminie musimy też odesłać towar. Koszty odesłania towaru ponosi konsument pod wa-runkiem, że zwraca towar, a nie reklamuje go. W przypadku reklamacji koszty przesyłki ponosi sprzedawca. ZIELA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!