- Ten most budził kiedyś inne emocje. Wszyscy dopytywali, czemu ta inwestycja nie jest realizowana. Udało się doprowadzić do tego, że jest po przetargu, jest wykonawca i termin, do kiedy ma być zakończona. Jako burmistrz bardzo się z tego cieszę - przyznaje Jan Poloczek.
Cieszą się także mieszkańcy. Co nie znaczy, że nie mają żadnych pytań i wątpliwości. Konieczna jest budowa mostu tymczasowego i to z nim związane są wątpliwości wiślańskich przedsiębiorców.
CZYTAJ TAKŻE:
Remont mostu w Wiśle na DW 942 w dzielnicy Nowa Osada. Mieszkańcy się doczekali
- Most objazdowy będzie miał szerokość 3,5 metra, oddzielony będzie barierami sztywnymi betonowymi, będzie część dla ruchu rowerowego i pieszego o szerokości około 2 metrów. Długość całego mostu to około 56 metrów. Będzie sygnalizacja świetlna, ale będzie pełna widoczność pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka. Obsługa sygnalizacji będzie 24 godziny na dobę - wyjaśnia Roman Rogowski, wiceprezes IMB Podbeskidzie, wykonawcy robót.
Gestorom wyciągów rozchodzi się właśnie o organizację ruchu na moście tymczasowym. Doskonale wiedzą, że zimą ta przeprawa będzie stanowić główny dojazd do wyciągów narciarskich Nowa Osada, Cieńków i Klepki, w związku z czym mogą pojawić się problemy.
- Czy mimo wszystko nie dałoby się wprowadzić na tym moście ruchu dwukierunkowego dla samochodów osobowych? Sam skręt na Nową Osadę powoduje, że tworzy się korek na 2-3 kilometry. Jak będą światła, to nie wiadomo, gdzie się będzie kończył. Straci na tym cała Wisła - uważa Władysław Sanecki z Kolei Linowej Nowa Osada.
- Światła pomogą. Nie będzie większego korka niż ten, który obserwujemy w Wiśle w tej chwili. Zawsze w weekend, w sezonie, są korki. Tego nie unikniecie. Tego nie zmieni most, ani objazdowy, ani ten nowy - odpowiada Roman Rogowski.
- To, co przygotowano, jest wynikiem rozważania wielu różnych możliwości - zapewnia Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, któremu most na Nowej Osadzie podlega.
- Obiekt ma być jednojezdniowy z przejściem dla pieszych. Musimy zimą rozebrać obiekt, by na wiosnę zacząć budować podpory i zdążyć z pracami do jesieni - wyjaśnia wiceprezes IMB Podbeskidzie.
Zbigniew Tabor podkreśla, że Wisła powinna się cieszyć, iż ZDW wybuduje właśnie tu nowy most, bo podobnych, wymagających natychmiastowej modernizacji, jest na terenie województwa 60, z 300 zarządzanych przez ZDW w Katowicach.
Inwestor, wykonawca, przedsiębiorcy i władze miasta spotkali się z mieszkańcami, ale kolejny raz spotkanie odbyło się w trakcie realizacji inwestycji, a nie w czasie jej planowania. Nikt nie wie, dlaczego ZDW nie prowadzi konsultacji społecznych na etapie prac projektowych.
- Spotkajmy się, gdy zacznie działać sygnalizacja świetlna, będziemy się starać na bieżąco reagować, będziemy minimalizować utrudnienia i ponaglać wykonawcę - łagodzi szef ZDW w Katowicach i zapowiada kolejne inwestycje w Nowej Osadzie. Tym razem chodzi o kompleksowy remont drogi DW 942 w ciągu ul. Wyzwolenia. Inwestycja ma się znaleźć w planach na lata 2014-2020.
Most na Nowej Osadzie ma być gotowy do listopada 2014 roku, będzie kosztował 7,5 mln zł, w całości finansowany jest ze środków województwa śląskiego. Będzie miał najwyższą klasę obciążenia, klasę A.
*DŁUGOTERMINOWA PROGNOZA POGODY NA PAŹDZIERNIK 2013
*KULTOWA DZIELNICA: Wybierz swoją dzielnicę i zagłosuj w plebiscycie
*Najpiękniejsze Polki w Kalendarzu Charytatywnym 2014 [ODWAŻNE ZDJĘCIA]
*Najlepsze przepisy na pyszne dania GOTUJ Z DZIENNIKIEM ZACHODNIM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?