Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na 10. urodziny Silesia City Center 40 nowych marek. To m.in. Longchamp, Baldinini i Bohoboco

Redakcja
Na 10. urodziny Silesia City Center 40 nowych marek. To m.in. Longchamp, Baldinini i BohobocoGerry Weber
Na 10. urodziny Silesia City Center 40 nowych marek. To m.in. Longchamp, Baldinini i BohobocoGerry Weber
Lifting ponad 100 sklepów i 40 nowych marek, w tym te pochodzące z Włoch, Francji, Niemiec i USA – takie zmiany szykuje z okazji swojego 10-lecia Silesia City Center, największe centrum handlowe na Śląsku, które rocznie odwiedza około 14 mln osób.

Na okrągły jubileusz wielkiej fety nie będzie, przynajmniej nie porównywalnej z tą przy okazji rozbudowy SCC przed kilku laty, gdy nową część galerii otwierała Paris Hilton. Na 10-lecie w SCC  będą dwa dni koncertów na parkingu przed Tesco. Wystąpią tu zespół Lemon, Andrzej Piaseczny i grupa Bajm. 

Natomiast wewnątrz galerii w najbliższych miesiącach szykuje się sporo zmian, które obejmą około 20 tys. m kw. powierzchni centrum handlowego. Sporo z nich związanych jest z końcem umów najmu zawartych przez zarząd SCC z najemcami przed pięciu laty. Łącznie w galerii pojawi się 40 nowych marek, część z nich już się otwarła, wśród nich salon Longchamp – francuska luksusowa marka sprzedająca torebki, które noszą m.in. Katie Holmes, księżna Kate, czy modelka Kendall Jenner. Swoje salony uruchomili już też włoska marka Baldinini – salon z butami, które nosiła m.in. księżna Diana, restauracja Sztolnia oraz Chiara – multibrand z dodatkami m.in. Michaela Korsa, Moschino i DKNY. Do nowych najemców dołączyli również Gerry Webber, Medicine, Swatch, Minty dot, Esotiq, Femestage by Eva Minge, The North Face oraz Hilifiger Denim.

- Pozostałe marki pojawią się w najbliższych miesiącach. Wśród nich będzie pierwszy na Śląsku butik Bohoboco, a także pierwszy w regionie salon amerykańskiego giganta odzieżowego – marki Gant, a także optyczny multibrand Viu Viu z okularami Prady, Diora, Versace, czy Dolce&Gabana, w końcu również salon z francuską bielizną Chantelle – zdradzają przedstawiciele SCC.

Nowe sklepy zastąpią te, z którymi SCC kończy współpracę. 

- Obecnie prowadzone są rozmowy z najemcami, którym kończą się umowy najmu. Spore grono z nich zostaje z nami na kolejne lata. Na przykład Intersport przedłużył umowę do 2025 roku, a CCC do 2022 roku. Z częścią najemców musieliśmy niestety zakończyć współprace – mówi Piotr Gajda, dyrektor SCC.

Jak dodaje część najemców sama rezygnuje, z częścią współpracować nie chce zarząd galerii. Powody? - Na przykład mają wyniki niższe niż zakładane, albo poszczególne sklepy nie pasują do samego centrum, tutejszej grupy najemców. Niektóre marki nie rozwijają się i to ma wpływ na decyzję zarządu – odpowiada. 

Część salonów, która w SCC zostaje, a jest tu ponad 300 sklepów, przejdzie poważny lifting, a część jest po lub w trakcie zmian. Część, jak Zara, Ecco, Sizeer i Apart powiększy swoje sklepy, a część, jak CCC, Ochnik oraz Pizza Hut – już je powiększyła. - 11 najemców zmieni także swoje adresy. Relokacja czeka m.in. Lacoste, Komputronik, 4F – wymieniają przedstawiciele SCC.

Wielki lifting w SCC, największy od czasu rozbudowy galerii w 2010 roku, zakończy się w pierwszym kwartale 2016 roku. Prace związane z rozbudową, czy nową aranżacją dla klientów galerii odczuwalne nie będą, bo większość z nich wykonywana jest nocą. 

- Wrośnie liczba marek luksusowych. Będziemy ich mieć najwięcej wśród śląskich galerii. Przybędzie także butików polskich projektantów. W ofercie pojawi się także sporo popularnych sklepów sieciowych – zapowiada Gajda.

Jak wyjaśniał dyrektor SCC poprzez metamorfozę centrum handlowe chce się odróżnić od konkurencji. A tej w regionie przybywa. W centrum Katowic już 8 października otworzy się Dom Handlowy Supersam z 76 punktami handlowymi i usługowymi. 

- Konkurencję szanujemy, obserwujemy i monitorujemy, ale jednak cały czas jesteśmy numerem jeden na Śląsku, chcemy więc wyznaczać trendy i kierunki rozwoju, także poprzez wprowadzanie unikatowych marek, których nie ma w innych centrach na Śląsku. Supersam inaczej się pozycjonuje, chce dotrzeć do innej grupy docelowej niż SCC – komentował Gajda. 

Zmiany w SCC – pojawienie się nowych marek, zmiany miejsc tych już działających – będzie można śledzić na stronie nowasilesia.pl oraz na blogu silesiamag.pl, który poprowadzi blogerka Mirella Szymoniak.

Justyna Przybytek

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera