Na budowie trasy S1 archeolodzy sprawdzą, jakie skarby kryją...

    Na budowie trasy S1 archeolodzy sprawdzą, jakie skarby kryją się między Mysłowicami i Bielskiem-Białą

    AD

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Budowa trasy S1
    Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na powierzchowne badania archeologiczne na trasie planowanej w najbliższym czasie budowy drogi ekspresowej S1 od
    1/5

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©GDDKiA

    Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na powierzchowne badania archeologiczne na trasie planowanej w najbliższym czasie budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Firma, która wygra ma także opracować wyniki tych badań. Przetarg ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Kilka dni temu otwarto oferty.
    Oferty złożyły trzy firmy, lecz tylko jedna z ofert zmieściła się w budżecie, jaki na ten cel miał inwestor. GDDKiA planowała wydać na badania archeologiczne 74 347,63 zł. Najtańszą ofertę złożyła firma AKME Zdzisław Wiśniewski Sp. z o.o. Z Wrocławia (65 732,98 zł). Druga pod względem ceny była Pracownia Archeologiczno-Konserwatorska SZPILA z Pułtuska, która zaoferowała 75 972, 80 zł. Najdroższą ofertę złożyła KANOPA Pracownia Archeologiczno-Konserwatorska z Łodzi.

    GDDKiA jeszcze nie wybrała najkorzystniejszej oferty.

    To będzie najdłuższy odcinek S1


    Przypomnijmy, badania archeologiczne dotyczą terenu, po którym pobiegnie zupełnie nowa trasa drogi ekspresowej 1 od węzła Mysłowice Kosztowy II do węzła Suchy Potok w Bielsku- Białej. To najdłuższy odcinek S1, jaki ma powstać w ciągu najbliższych lat. Pobiegnie zupełnie nowym śladem. Chodzi o drogę o długości ponad 39 km. Przetarg na budowę tego odcinka S1 ma zostać ogłoszony w lutym 2019 roku. W październiku 2018 roku ma być gotowa koncepcja programowa inwestycji, która określi wymagania przetargu.

    ZOBACZ ZDJĘCIA
    Zobacz galerię


    Trasa S1 od Pyrzowic do Zwardonia


    Budowa S1 od węzła Suchy Potok do Mysłowic to kolejny odcinek po tzw. obejściu Węgierskiej Górki, dzięki któremu, trasa S1 ma być wygodną droga ekspresową od granicy w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i węzła łączącego ją tutaj z autostradą A1. Przedłużeniem S1 na południe poza granicami Polski jest słowacka autostrada D3.

    Pisaliśmy też:
    Są pieniądze na budowę S1


    POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:




    Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień



    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (3)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ???

    PAWLO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Co za durny artykuł !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zapytajta ekspertów z Zagłębia. Moze jeszcze niy wykradli.

    detektyw Konopka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    .....jakie skarby kryją się między Mysłowicami i Bielskiem-Białą.....
    Tosz to paniedzjeju:
    ....Górnicze skarby pod ziemio, głęboko ukryte drzemio......
    No to szukajta!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kopiem, to znajdziem!

    mgr. Bożydar Rupieć-Wieczorczyszczykiewicz. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Jak podaje Agencja Taś-Taś - majo być tam zakopane trzy pociagi: Złoty, srebrny i bronzowy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY