Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na budowie trasy S1 archeolodzy sprawdzą, jakie skarby kryją się między Mysłowicami i Bielskiem-Białą

AD
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na powierzchowne badania archeologiczne na trasie planowanej w najbliższym czasie budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Firma, która wygra ma także opracować wyniki tych badań.  Przetarg ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Kilka dni temu otwarto oferty.
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na powierzchowne badania archeologiczne na trasie planowanej w najbliższym czasie budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Firma, która wygra ma także opracować wyniki tych badań. Przetarg ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Kilka dni temu otwarto oferty. GDDKiA
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na powierzchowne badania archeologiczne na trasie planowanej w najbliższym czasie budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Firma, która wygra ma także opracować wyniki tych badań. Przetarg ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach. Kilka dni temu otwarto oferty.

Oferty złożyły trzy firmy, lecz tylko jedna z ofert zmieściła się w budżecie, jaki na ten cel miał inwestor. GDDKiA planowała wydać na badania archeologiczne 74 347,63 zł. Najtańszą ofertę złożyła firma AKME Zdzisław Wiśniewski Sp. z o.o. Z Wrocławia (65 732,98 zł). Druga pod względem ceny była Pracownia Archeologiczno-Konserwatorska SZPILA z Pułtuska, która zaoferowała 75 972, 80 zł. Najdroższą ofertę złożyła KANOPA Pracownia Archeologiczno-Konserwatorska z Łodzi.
GDDKiA jeszcze nie wybrała najkorzystniejszej oferty.

To będzie najdłuższy odcinek S1

Przypomnijmy, badania archeologiczne dotyczą terenu, po którym pobiegnie zupełnie nowa trasa drogi ekspresowej 1 od węzła Mysłowice Kosztowy II do węzła Suchy Potok w Bielsku- Białej. To najdłuższy odcinek S1, jaki ma powstać w ciągu najbliższych lat. Pobiegnie zupełnie nowym śladem. Chodzi o drogę o długości ponad 39 km. Przetarg na budowę tego odcinka S1 ma zostać ogłoszony w lutym 2019 roku. W październiku 2018 roku ma być gotowa koncepcja programowa inwestycji, która określi wymagania przetargu.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Trasa S1 od Pyrzowic do Zwardonia

Budowa S1 od węzła Suchy Potok do Mysłowic to kolejny odcinek po tzw. obejściu Węgierskiej Górki, dzięki któremu, trasa S1 ma być wygodną droga ekspresową od granicy w Zwardoniu aż do lotniska w Pyrzowicach i węzła łączącego ją tutaj z autostradą A1. Przedłużeniem S1 na południe poza granicami Polski jest słowacka autostrada D3.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Na budowie trasy S1 archeolodzy sprawdzą, jakie skarby kryją się między Mysłowicami i Bielskiem-Białą - Dziennik Zachodni