Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Niespodziewany, choć niewielki wzrost na rynku tabletów. Apple wciąż liderem, ale Samsung stracił drugie miejsce

LIS
Po wielu kwartałach spadków, w Q3 2019 r. na rynku tabletów znów odnotowano wzrosty. Według analityków International Data Corporation, w tym czasie sprzedano 37,6 mln urządzeń, co stanowi niewielki, bo niespełna 2-procentowy wzrost roku do roku.

Apple pozostaje liderem tego segmentu urządzeń, a udział firmy Cupertino w rynku tabletów wzrósł o 21,8 proc. do 31,4 proc. w Q3 2019. Ten wynik Apple osiągnęło między innymi dzięki wprowadzeniu pod koniec kwartału do sprzedaży nowego iPada. W sumie firma z Cupertino sprzedała w Q3 2019 11,8 mln iPadów.

Atutem urządzeń Apple jest między innymi możliwość podłączania klawiatury (poprzez złącze Smart Connector) oraz system operacyjny, przemianowany już na iPadOS. W efekcie Apple jest największym graczem na rynku tabletów – ba, iPady postrzegane są także jako zagrożenie dla laptopów.

Do niespodziewanej zmiany doszło za plecami Apple – swój udział w rynku udało się bowiem zwiększyć Amazonowi, którego sprzedaż wzrosła rok do roku o 25,6 proc. Dziś, według IDC, Amazon, ma 14,5 proc. rynku. To efekt wprowadzenia nowego Fire 7 w ostatnim kwartale i wyprzedaży Prime Day. W Q3 2019 firma sprzedała 5,5 mln urządzeń.

Na trzecie miejsce spadł Samsung, który sprzedał 4,6 miliona tabletów w Q3 2019 (spadek o 13,9 proc. rok do roku). Wciąż popularnością cieszy się seria Tab A; sprzedaż tych tanich urządzeń stanowi ponad połowę sprzedaży wszystkich tabletów koreańskiej firmy z Q3 2019. Według IDC, Samsung ma 12,3 proc. rynku.

Na czwartym miejscu jest Huawei. Firma z Shenzhen sprzedała w Q3 2019 3,6 miliona tabletów, co oznacza spadek o 4,4 proc. rok do roku. Huawei boryka się z problemami związanymi w wojną handlową Stanów Zjednoczonych z Chinami; stąd największa sprzedaż odnotowana została na rodzimym rynku. Według International Data Corporation Huawei posiada 9,5 proc. rynku.

Czołową piątkę zamyka Lenovo z 6,7-procentowym udziałem w rynku. Lenovo sprzedało w Q3 2019 2,5 mln tabletów notując jednocześnie 7,6-procentowy wzrost w porównaniu z trzecim kwartałem 2019.

IDC zastrzega, że dane są wstępne i mogą jeszcze ulec zmianie.

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty