Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nietypowa kampania burmistrza Bierunia. "Rezygnuję z plastiku"

Bartosz Wojsa
Bartosz Wojsa
Nietypowa kampania burmistrza Bierunia. „Rezygnuję z plastiku"
Nietypowa kampania burmistrza Bierunia. „Rezygnuję z plastiku" Facebook; Krystian Grzesica
Przedwyborcza gorączka trwa. Podczas gdy inni kandydaci już zaczynają prześcigać się w liczbie plakatów i banerów rozwieszonych na ulicach miast, burmistrz Bierunia - Krystian Grzesica - postanowił zrezygnować z plastiku. - Wszystkie środki, które zgromadziłem na sfinansowanie plastikowych reklam, przeznaczyłem na cele charytatywne: to 8 tys. złotych - mówi burmistrz Grzesica.

Krystian Grzesica od 4 lat jest burmistrzem Bierunia. W tym roku postanowił w nietypowy sposób poprowadzić swoją kampanię wyborczą. Ogłosił, że będzie to „kampania bez plastiku".

- Wszystkie środki, które zgromadziłem na sfinansowanie plastikowych reklam przeznaczyłem na cele charytatywne - 8 tys. zł przeznaczyłem po połowie dla lokalnego Stowarzyszenia Jakość Życia i dla Hospicjum Iskierka - mówi Grzesica, przesyłając potwierdzenia dokonania obu przelewów.

W kontekście przedwyborczej gorączki, która coraz bardziej się rozkręca, a kandydaci prześcigają się w ilości banerów i plakatów rozwieszanych w miastach, takie zachowanie się ceni. Niezależnie od tego, czy jest to zagranie „pod publiczkę", czy nie. Efekt jest jeden, słuszny: środowisko na tym skorzysta.

- Uważam, że Polska ma duży problem z nadmiarem plastiku, płonącymi wysypiskami, smogiem, a Śląsk jest rejonem szczególnie pod tym względem wrażliwym, więc rezygnuję z używania w swojej kampanii plastikowych bannerów i siatek. Za chwilę dziesiątki tysięcy metrów kwadratowych bannerów i siatek zawiśnie w przestrzeni naszych miast i wsi. Czy jest to potrzebne? PCV rozkłada się od 100 do 1000 lat! Uważam, że nie ma takiej potrzeby - internet i kontakt bezpośredni to wystarczająco skuteczne narzędzia współczesnej kampanii, szczególnie dla kandydatów, którzy nie kandydują po raz pierwszy, którzy są już znani swoim wyborcom. Uważam też, że jeśli przez 4 lata nie przekonałem mieszkańców Bierunia do swojej wizji miasta, tym bardziej nie przekona ich moja plastikowa podobizna - argumentuje burmistrz Bierunia.

Grzesica zastrzega, że jego akcja - odbywająca się także w mediach społecznościowych pod hasztagami #kampaniabezplastiku i #wyborybezplastiku - nie oznacza, że nie będzie prowadził kampanii wyborczej.

Piknik w Parku Śląskim pod hasłem "Łączymy pokolenia"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo