Nocne tramwaje w Częstochowie przestają kursować. Zastąpią je nocne autobusy

Bartłomiej Romanek
Tramwaje to ważna część struktury komunikacji miejskiej w Częstochowie, ale nie będą już kursować nocą
Tramwaje to ważna część struktury komunikacji miejskiej w Częstochowie, ale nie będą już kursować nocą Bartłomiej Romanek
Udostępnij:
Koniec nocnych tramwajów w Częstochowie: MZDiT nie wyklucza, że na nocnych kursach autobusy na stałe zastąpią tramwaje.

Czy to już naprawdę koniec nocnych tramwajów pod Jasną Górą? – pytają częstochowianie. Wiele na to wskazuje. Przez jakiś czas tramwaje nie kursowały nocą z powodu remontu alei Wyzwolenia. Modernizacja się zakończyła, ale tramwaje nocą dalej nie jeżdżą.

Kiedy dwa lata temu po raz pierwszy rozważano likwidację nocnej linii tramwajowej, mieszkańcy mocno przeciwko temu pomysłowi protestowali. Na portalu Facebook, powstał nawet specjalny fanpage „Nie dla likwidacji NOCNEJ linii tramwajowej w Częstochowie”, który polubiło kilka tysięcy osób. Jednak teraz wydaje się, że Miejski Zarząd Dróg i Transportu, przeforsuje swoje rozwiązanie. Wykorzystano fakt, że częstochowianie „odzwyczaili się” od nocnych tramwajów, kiedy zawieszono ich kursowanie z powodu remontu alei Wyzwolenia.

Nocne tramwaje kursowały po mieście od 8 marca 1959 roku. Linia została zawieszona przed rokiem, kiedy rozpoczęto przebudowę przejścia podziemnego pod aleją Wyzwolenia. Kilka tygodni temu modernizacja zakończyła się i tramwaje znów zaczęły kursować do pętli na północy. Ale nocą na trasy nie wyjechały. MZDiT zamierza na stałe wykorzystać do komunikacji nocnej autobusy (wprowadzono je wtedy, kiedy zawieszono nocne tramwaje -przyp.red). Jak tłumaczy zarząd dróg, zadecydowały o tym m.in. głosy samych mieszkańców Częstochowy. Wnioskowali o to, aby zachować dojazd autobusów w nocy do miejsc nie tylko wzdłuż linii tramwajowej.

– W ramach tymczasowej organizacji ruchu i zamknięcia al. Wyzwolenia, autobus kluczył po dzielnicy, ale dzięki temu obsługiwał dotychczas „niedotknięte” komunikacją nocną ulice – mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie. – Mieszkańcy zaczęli postulować o wydłużenie trasy do ul. Kukuczki. Zaspokojenie tych potrzeb nie mogłoby się odbyć poprzez tramwaj. Aby zrealizować to zadanie należało wydłużyć trasę na północy – mówi rzecznik. Podobne rozwiązanie na wniosek mieszkańców zostanie wprowadzone na południu miasta – dojazd z okolic pętli przy stadionie Rakowa będzie poprzez ulice: Limanowskiego i Łukasińskiego do okolicy dworca PKP Raków. – Dzięki temu linia nr 80 oparta o trasę linii tramwajowej nr 3, stanie się kompleksowym rozwiązaniem zaspokajającym potrzeby mieszkańców – dodaje Maciej Hasik. MZDiT zaznacza jednak, że sytuacja może się zmienić, a nocne tramwaje powrócić, po planowanym zakupie nowych wagonów i remoncie torowiska.

MZDiT tłumaczy, że po zawieszeniu linii, mieszkańcy przestali żalić się na hałas w nocy

ZOBACZ KONIECZNIE: NASZA RAMÓWKA
DZISIAJ POLECAMY PROGRAM KATARZYNY KAPUSTY Z CYKLU TU BYŁAM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Y
Ynkubator
W inkubatorze prądu zabrakło.
G
Gość
BO SMRODZI .?
B
BUSOMAT PL
Autobus to najlepszy środek transportu
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie