Odpowiednią dokumentację przygotuje do końca przyszłego tygodnia firma Grontmij - inżynier kontraktu przy budowie kolejki.
Przypomnijmy - wcześniej zakładano, że nowa Elka kursować będzie pośrodku alei Ziętka. Najnowszy plan kieruje kolejkę na starą trasę, wiodącą obok alei. - Dzięki temu nie będziemy musieli wycinać drzew - mówi Tomasz Kaczmarek, wiceprezes WPKiW SA. - Łatwiej będzie uzyskać też wymagane pozwolenia. Chcemy ponadto zrezygnować z budowy stacji przesiadkowej. W nowym programie mniejsza będzie też ilość słupów.
CZYTAJ WIĘCEJ O PLANACH POWSTANIA NOWEJ KOLEJKI
Co równie ważne, zmienić się ma także wysokość, na której krzesełka i gondole pokonywać będą trasę - z ośmiu metrów na pięć. - Chodzi o to, aby widok dla podróżujących kolejką był jak najlepszy - tłumaczy Kaczmarek.
POZNAJ NAJWAŻNIEJSZE PLANY INWESTYCYJNE WPKIW
Marcin Michalik z rady nadzorczej WPKiW SA podkreśla, że nowy odcinek Elki to największa inwestycja w parku od kilkudziesięciu lat. Czy powstaną kolejne? - To będzie zależało od realnych potrzeb i oczywiście funduszy - zaznacza. - To przecież kolejne 20 milionów złotych, których park nie posiada. Bez pieniędzy unijnych nie ma na to szans - ocenia.
Co o inwestycji mówi główny wykonawca robót? Czytaj więcej na chorzow.naszemiasto.pl
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?