- Nowa nazwa jest odzwierciedleniem wartości, na których budujemy wizerunek marki. Centrum handlowe w Katowicach będzie obiektem nowoczesnym i zawsze na czasie, promującym takie wartości jak innowacyjność, radość, przynależność do grupy. Będzie to nowa przestrzeń publiczna pozytywnie wpływająca na otoczenie, zgodna z trendami ekologii i zrównoważonego rozwoju. Miejsce prospołeczne, przeznaczone dla osób dbających o poprawę jakości życia i właściwie rozumiejących pojęcie „life style”. Filarami nowej nazwy są walory naszej inwestycji, wynikające z jej funkcji i oferty, dlatego kładziemy nacisk na komfort, różnorodność, kompleksowość, swobodę. Stąd nazwa Libero, która w języku łacińskim i esperanto oznacza wolny, wolność - mówi Katarzyna Porębska, manager ds. marketingu w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Libero to wreszcie bezpośrednie nawiązanie do dzielnicy Ligota, której nazwa oznacza również wolność - mówi Katarzyna Porębska, manager ds. marketingu w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Galeria Libero ma się wyróżniać trzema głównymi cechami: różnorodną ofertą, komfortem oraz architekturą. W galerii na 42 tys. m kw. Będzie około 150 sklepów, mają to być marki ze średniej i średniej wyższej półki. Około 35 proc. powierzchni w galerii i całą drugą kondygnację zajmą lokale gastronomiczne - w tym restauracje z obsługą kelnerską - i przestrzenie związane z rozrywką, w tym 7-salowe kino Helios, lub bilardowy, strefa zabaw dla dzieci, korty do squasha i badmintona.
- Zdajemy sobie sprawę, że dzisiejsi konsumenci oczekują znacznie więcej niż tylko możliwości zaspokojenia podstawowych potrzeb zakupowych. Chcą lepiej zagospodarowanej przestrzeni, dzięki której będą mogli czuć się komfortowo, wygodnie i po prostu dobrze. Coraz większe znaczenie ma nie to, co mogą kupić, ale w jakim stylu mogą to zrobić, z jakich dodatkowych funkcji mogą skorzystać. Dlatego w naszym projekcie postawiliśmy na ofertę rozrywkową, w tym m.in. na najnowocześniejsze kino, klub fitness, rozbudowaną strefę zabaw dla dzieci – mówi Tomasz Domoń, kierownik zespołu komercjalizacji w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
- W ten sposób tworzymy w jednym miejscu najlepszą ofertę rozrywkowo-sportową na Górnym Śląsku. Wyróżnikiem będzie także oferta gastronomiczna - restauracje z dostępem do zewnętrznego tarasu i liczne kawiarnie rozlokowane na terenie całej galerii – mówi Tomasz Domoń, kierownik zespołu komercjalizacji w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.
Autorem projektu Galerii Libero jest pracownia MOFO Architekci.
- Dla nas architektura jest uważnym kształtowaniem przestrzeni . Naszą ideą nie jest tylko wypełnianie obszarów wskazanych przez klienta oraz przez uwarunkowania planistyczne. Mamy nadzieję, ze przestrzeń wykreowana przez Galerię Libero, będzie wywoływała poczucie stosownego wykorzystania, uporządkuje tą przestrzeń i nada jej nowego charakteru wielkomiejskości i szlachetności. – mówi Paweł Zieliński, architekt i prezes MOFO Architekci.
Galeria Libero będzie trzykondygnacyjna, obok tej samej wysokości, ale z pięcioma kondygnacjami, powstanie naziemny parking. Elementem charakterystycznym tego kompleksu będzie interaktywny pylon. - Urbanistyczny drogowskaz, na którym mają być wyświetlane obrazy oraz grafiki – wyjaśniał Zieliński.
Natomiast wewnątrz przyciągać mają zielone ogrody zlokalizowane w budynku. Zaś jedną z dużych atrakcji na zewnątrz będzie duży plac zewnętrzny, na którym znajdować mają się skate park, a zimą również lodowisko.
Jak zapowiadają przedstawiciele Echo Investment budowa Galerii Liber rozpocznie się późną wiosną tego roku.Aktualnie trwa komercjalizacja powierzchni najmu.
Justyna Przybytek
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?