Nowa organizacja ruchu na węźle Giszowiec w Katowicach. Zamknięto też przejście podziemne pod DK86

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik

Wideo

Zobacz galerię (5 zdjęć)
W środę, 13 stycznia, zmieniła się organizacja ruchu w rejonie przebudowywanego węzła Giszowiec w Katowicach. Zwężony został wlot na skrzyżowanie z ulicami Karolinki i Kolistą. Poza tym rozpoczęła się przebudowa przejścia podziemnego w rejonie „Jump World”, to oznacza, że jest ono niedostępne dla pieszych.

Nowa organizacja ruchu na węźle Giszowiec w Katowicach

To pierwsza zmiana organizacji ruchu w rejonie przebudowywanego węzła Giszowiec w tym roku, ale może być sporym zaskoczeniem dla kierowców. W środę, 13 stycznia, zwężony został wlot na skrzyżowanie z ulicami Karolinki i Kolistą.

- Ruch pojazdów będzie odbywał się w obu kierunkach wylotem ze skrzyżowania na ulicę 73-go Pułku Piechoty – poinformowali katowiccy urzędnicy.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Poza tym rozpoczęła się również przebudowa przejścia podziemnego w rejonie „Jump World”, to oznacza, że jest ono niedostępne dla pieszych, a najbliższe „otwarte” jest w rejonie przystanku „Giszowiec Osiedle”.

Nie przeocz

Przebudowa za 247,5 mln zł. W tym roku otwarcie zjazdu z A4 na DK86

Przypomnijmy: przebudowa węzła Giszowiec, czyli skrzyżowania ulic Pszczyńskiej (DK86) i 73 Pułku Piechoty (DK81), trwa od 2019 roku i dotyczy jednego z wąskich drogowych gardeł Katowic o olbrzymim natężeniu ruchu: tylko DK86 każdego dnia jeździ około 58,5 tysiąca pojazdów.

Inwestycja obejmuje modernizację skrzyżowania Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty, ale też Pszczyńskiej (DK86) na odcinku od autostrady A4 aż do ul. Górniczego Stanu, a także ulic 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolistej. W efekcie realizacji powstaną tu dwa węzły: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów i Skoczowa oraz na północ w kierunku Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca.

Zobacz koniecznie

Zadanie pochłonie 247,5 mln zł (z czego aż 210 mln zł – to dofinansowanie unijne) i jest największą drogową realizacją Katowic od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. W efekcie przebudowy skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego.

Musisz to wiedzieć

Zakończenie wszystkich prac w ramach przebudowy ma nastąpić dopiero przed końcem czerwca 2022 roku. Wcześniej – wiosną tego roku – planowane jest otwarcie zjazdu z autostrady A4 na DK86 w kierunku Tychów oraz przełożenie ruchu w ciągu DK86 na nowobudowane jezdnie zachodnie, tak aby umożliwić budowę układu drogowego i obiektów w ciągu jezdni wschodniej.

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie