Nowa Syrena: Reaktywacja kultowej marki samochodu to...

    Nowa Syrena: Reaktywacja kultowej marki samochodu to przekręt? Na projekt przyznano dofinansowanie, efektów brak. Sprawę bada CBA

    Mariusz Michalak

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Źródło: TVN

    Nowa Syrena to przekręt? Centralne Biuro Antykorupcyjne wszczęło kontrolę dotyczącą projektu reaktywacji kultowego auta. Przyznano dofinansowanie, a efektów brak.
    Departament Postępowań Kontrolnych CBA rozpoczął sprawdzanie zgodności z prawem decyzji Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dotyczących wsparcia ze środków unijnych, budżetu państwa i samorządowych - z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-13 - pilotażów badań naukowych i demonstracyjnych prac rozwojowych.

    Projekt nowej Syrenki uzyskał dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 4,5 mln zł. Ze złożonego wniosku o wsparcie finansowe w 2013 roku wynika, po trzech latach marka Syrena miała być reaktywowana.



    Konsorcjum AMZ-Kutno i Przemysłowego Instytutu Motoryzacji zakładało od podstaw zbudować pojazd i rozpocząć jego produkcję. Rocznie planowano 300 egzemplarzy. Tak się jednak nie stało. Kontrola ma na celu sprawdzenie m.in. czy dofinansowanie tego przedsięwzięcia było prawidłowe.

    Od 20 września do 20 grudnia CBA prowadzi także kontrolę dotyczącą przedsięwzięcia pilotażowego "Wsparcie badań naukowych i prac rozwojowych w skali demonstracyjnej (DEMONSTRATOR +)", w którym jednym z realizowanych projektów był projekt o nazwie "Reaktywacja polskiego przemysłu motoryzacyjnego".

    Przypomnijmy, że kultowa Syrena była produkowana w latach 1957 - 1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 roku przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.



    POLECAMY:


    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Warszawa.

    Zgłoś naruszenie treści

    Ta nowa Warszawa mogłaby mieć dwie pary drzwi (dwoje po każdej stronie) oraz być wyższa niż ten prototyp, chociaż nie musi być tak wysoka, jak ta dawna M-20.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY