Nowe biurowce przy Korfantego 138 w Katowicach postawi DL Invest Group. Center Point III zaprojektowała pracownia Ostrowscy Architekci

Dorota Niećko
Dorota Niećko
Tak mają wyglądać biurowce przy Korfantego 138
Tak mają wyglądać biurowce przy Korfantego 138 DL Invest/Ostrowscy Architekci
Udostępnij:
Kolejne biurowce staną przy Korfantego w Katowicach. Na parterze zaś będą sklepy. Jest pozwolenie na budowę. Chodzi o działkę przy skrzyżowaniu z Konduktorską. To Center Point III od DL Invest Group. Zaprojektowali je architekci z katowickiej pracowni Ostrowscy Architekci. Budynki mają mieć 9-12 kondygnacji. Staną na działce po spółce Reinhold.

Mowa o kompleksie Center Point III. Inwestorem jest firma DL Invest Group, która ma siedzibę przy Mielęckiego i kończy już budowę Center Point II - biurowców przy wjeździe do Katowic aleją Roździeńskiego (ich oficjalny adres to ulica Wrocławska). I już zaczynają kolejną inwestycję - Center Point III przy alei Korfantego, nieco dalej za pętlą Słoneczną - w Wełnowcu. To tam w 2010 zaczęło działalność centrum biurowe firmy Reinhold - z zamiarem rozbudowy, ale nieudanym. A potem, w 2018 działkę kupiła firma DL Invest. I zaplanowała swój kompleks. Budowa zacznie się niebawem. Jesienią 2019 jest pozwolenie na budowę.

Architekt Jarosław Ostrowski, autor i główny projektant budynków poinformował 22 października 2019 roku:

Mam przyjemność poinformować, że w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy Decyzję o pozwoleniu na budowę dla Center Point III (Wieża przy al. Korfantego 138)

Zobaczcie koniecznie

W czwartym kwartale 2018 roku DL Invest Group nabyło nieruchomość grupy Reinhold zlokalizowaną w Katowicach przy alei Korfantego 138. Na razie zacznie się budowa jednej wieży (na wizualizacjach widać trzy). Projekt podzielono na trzy etapy. W założeniu jest to kompleks biurowo-usługowy z częścią handlową na parterze. Budynki mają mieć 9-12 kondygnacji naziemnych i 400 miejsc parkingowych. Od roku mocno pracowano też nad komercjalizacją istniejącego, niskiego budynku (gdzie kiedyś działała drukarnia, a potem był PKP Cargo). - Obiekt przeszedł metamorfozę, a dzięki pracy specjalistów działu komercjalizacji, w ciągu zaledwie 3 miesięcy poziom wynajmu wzrósł z 20 proc. do 97 proc. - czytamy na stronie DL Invest.

Wysokie budynki w tym miejscu miał już w planach Reinhold.

- Wykorzystując potencjał nieruchomości gruntowej wokół obiektu, DL Invest Group rozpoczęła prace projektowe nad koncepcją rozbudowy o kolejne 15 tys. mkw, a docelowo do 45 tys. mkw. w kolejnych etapach przedsięwzięcia.

Na wizualizacji i mapie, dołączonej do niej, widać już przebieg planowanej obwodnicy Katowic (przedłużenie Stęślickiego), która ma biec w stronę Konduktorskiej i Siemianowic Śląskich.

Nie przegapcie

Rzadsze zakupy wspierają rozwój rynku przetworów, mrożonek i soków

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
26 października, 16:07, Gość:

A może tak zamiast marudzić o korkach zostawiłbyś swojego Lanosa pod blokiem na Środuli albo innej Syberce i przesiadł się na autobus a najlepiej pociąg?

A ty czym jeździsz? autem na wodór? Jak będziesz w weekend w nocy jechał na SOR na okulistykę do szpitala górniczego nie zapomnij skorzystać z twojej ukochanej komunikacji miejskiej! Auto/taxi czy ubera zostaw pod domem...

G
Gość
26 października, 13:59, Gość:

Czyli Katowice zmieniają się z "ryli podziemnych" na "ryli nadziemnych"?

OK, tylko nadmiar biurowców i hoteli sprawi, że Katowice będą zakorkowane notorycznie! Ci ludzie muszą dojechać do i z pracy! Geniusze z UM tego nie widzą? Czy mamona tak zaślepiła? Już takiego myślącego perspektywicznie geniusza jak gen. Jerzy Ziętek nie spotkamy!

tu się liczy kasa z podatków i łapówki za budowę wieżowców, będą jeszcze wyburzać te biurowce, będzie to stało puste, bo po pierwsze nie ma tylu pracowników w samych Katowicach więc trzeba ściągać pracowników z ościennych miast, a wraz ze wzrostem ich dojazd będzie utrudniony, a co za tym idzie koszt i czas dojazdu wzroście. Już dzisiaj HH wydzwaniają i błagają by pracować w Katowicach ale na pytanie o dojazd czy parking to cisza no to szukają dalej. Dlatego to się przeje, i rypnie by dojazd z Rybnika, Oświęcimia czy Zawiercia to dramat.

G
Gość
26 października, 16:07, Gość:

A może tak zamiast marudzić o korkach zostawiłbyś swojego Lanosa pod blokiem na Środuli albo innej Syberce i przesiadł się na autobus a najlepiej pociąg?

Nie zapomnij o mieszkańcach Radzionkowa, Żor, Bytomia, Tychów, Mikołowa, Chorzowa, Zabrza, Gliwic, Siemianowic itp. Dla jakbyś zauważył wszyscy ci mieszkańcy też przyjeżdżają do Katowic i to ci już nie przeszkadza?

G
Gość

Czy wraz z budową i przebudową dróg przewidziano dodatkowe kursy komunikacji miejskiej by nowi pracownicy z okolic Katowic mogli tam dojechać? Nie oszukujmy się pracowników mieszkających w Katowicach będzie z 5% reszta to przyjezdnie z aglomeracji! Głupota jak obecnie się wyprawia w Kato to budowa biurowców tylko i wyłącznie w rejeonie A4/DK86/DTŚ! Przecież obecnie nie da się tam dojechać komunikacją miejską! Pewien radny powiedział że centrum przesiadkowe Brynów rozwiąże problem taaa dla mieszkańców z Bytomia? Brak zrównoważonego rozwoju wykończy cały region? Ludzie dojeżdżają z Radzionkowa, Sośnicowic, Rybnika Zawiercia czy Oświęcimia! Bo firmy i praca biurowa jest TYLKO w centrum KATOWIC! A jak jak dojechać? Do tego wszystkie szpitale, kliniki i przychodnie w centrum, to samo z urzędami i uczelniami wyższymi (dobrze że Politechnika Śląska jest w Gliwicach bo byłby już dramat!). Wszędzie słychać głosy że firma ma być w mieście wojewódzkim. Katowice są jedne z najmniejszym miast gdzie można budować! Olbrzymie tereny zielone i górnicze powodują że wszystko w Centrum! Miasto się nie rozrasta na zasadzie siatki alei przecznic czy kwartałów tak jak inne miasta, tutaj wybudowano studnie z A4/DTŚ/DK86 i wszystko tu wjeżdża! Jest dramat a kolejne wieżowce powstają i kolejne tysiące ludzi z krańców aglomeracji będzie tu dojeżdżać. Po to miała być aglomeracja by był ZRÓWNOWAŻONY rozwój by budując wieżowiec w Chorzowie czy Bytomiu adres nie miał znaczenia by traktowano to miejsce jako miasto wojewódzkie! Albo zaczniecie myśleć albo zróbcie to jedno wielkie KATOWICE i koniec. Mieszkańcy Katowic to wasza wina gdyż wybraliście dewelopera który na to pozwala, oczarował was kasą z podatków i inwestycjami ale nie po to by wam się żyło lepiej ale po to by oni mieli kasę i władzę! Wciągu 10 lat ludzie zaczną uciekać z centrum! tam będą tylko firmy sklepy i knajpy. Będą mieszkać desperaci.

W
Welnowiec City

Na Welnowcu najwyzszy jest chyba Bombardier,ciekawe jak w tej Welnowieckiej zabudowie wkomponuja sie te wieze.Byla drukarnia,potem Cargo,teraz obok tej niskiej zabudowy powstana wieze,a nie mozna rewitalizowac starych budynkow,a nie w kazdy plac i placyk wciskac bloki i biurowce.Wladze Katowic uwielbiaja rozbudowe,gdzie sie da.Mialy byc skwery,parki,a sa szklane molochy.Remontowac,a nie budowac!

G
Gość

A może tak zamiast marudzić o korkach zostawiłbyś swojego Lanosa pod blokiem na Środuli albo innej Syberce i przesiadł się na autobus a najlepiej pociąg?

G
Gość

Czyli Katowice zmieniają się z "ryli podziemnych" na "ryli nadziemnych"?

OK, tylko nadmiar biurowców i hoteli sprawi, że Katowice będą zakorkowane notorycznie! Ci ludzie muszą dojechać do i z pracy! Geniusze z UM tego nie widzą? Czy mamona tak zaślepiła? Już takiego myślącego perspektywicznie geniusza jak gen. Jerzy Ziętek nie spotkamy!

Dodaj ogłoszenie