Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe faktury rozliczeń energii elektrycznej dla mieszkańców obszaru częstochowskiego i będzińskiego

Adrian Heluszka
Klienci z obszaru częstochowskiego, będzińskiego i tarnowskiego od marca otrzymają nowe faktury za energię elektryczną.
Klienci z obszaru częstochowskiego, będzińskiego i tarnowskiego od marca otrzymają nowe faktury za energię elektryczną. Adrian Heluszka
Od marca klienci firmy Tauron będą otrzymywać nowe rachunki za energię elektryczną. Zmiany dotyczą gospodarstw domowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw z obszaru częstochowskiego, będzińskiego i tarnowskiego. Związane są z wdrażaniem nowego systemu bilingowego, ale co najważniejsze z punktu widzenia klientów – ceny energii elektrycznej pozostają bez zmian.

Nowy system bilingowy umożliwi klientom dostęp do wielu nowoczesnych usług, takich jak choćby elektronicznej faktury, wielofunkcyjnego elektronicznego biura obsługi, czy wielu innych niestandardowych produktów, które można będzie zamówić telefonicznie lub za pośrednictwem Internetu.

W przypadku gospodarstw domowych zmieni się przede wszystkim numer klienta (klienci mogą się także identyfikować podając swoje dane osobowe), a każdy otrzyma teraz także nowy numer konta bankowego, na który będzie uiszczał opłatę. Będzie on podany na fakturze.

- Przez najbliższy rok planujemy jeszcze, by zostawić stare konta. Będziemy utrzymywać oba, aby honorowane były również wpłaty omyłkowo kierowane na stary numer – mówi Aneta Sajler, dyrektor Centrum Usług Wspólnych firmy Tauron.

Zmieni się także ilość blankietów opłat, których będzie teraz pięć, a nie sześć, jak miało to miejsce wcześniej. Jeśli w wyniku rozliczenia poprzedniego okresu rozliczeniowego powstanie nieodpłata, wówczas pierwszy blankiet opiewał będzie na kwotę wyższą o wartość niedopłaty (np. Jeżeli niedopłata wynosi 40 zł, a kwota opłaty prognozowej 100 zł, wtedy pierwszy blankiet będzie na kwotę 140 zł). W sytuacji, gdy wystąpi natomiast nadpłata w poprzednim okresie rozliczeniowym pierwszy blankiet będzie opiewał na kwotę niższą o wartość nadpłaty. Okresy rozliczeniowe nie ulegą zmianie. Klienci będą rozliczani z taką częstotliwością, jak dotychczas.

Wygląd zmieni również sama faktura. Podobne zmiany dotyczą małych i średnich przesiębiorstw.

Nowe faktury otrzymają w pierwszej kolejności klienci, którym w lutym skończył się okres rozliczeniowy. Kolejne faktury wysyłane będą do klientów w terminach dotychczasowych okresów rozliczeniowych. Jeśli klient korzysta z rozliczeń sześciomiesięcznych (prognozowych) i otrzymuje faktury w marcu i sierpniu, nowy rachunek wraz z informacją o zmianach dostanie po raz pierwszy już w marcu.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że już od pewnego czasu mogą korzystać z wielu usług. Jedną z nich jest Elektryk 24 h, który w ciągu miesiąca może sześciokrotnie zjawić się w domu klienta i jeśli naprawka usterki wraz z kosztami dojazdu nie przekroczy 500 zł, zostanie ona wykonana bezpłatnie. A w planach są kolejne innowacyjne rozwiązania, które pozwolą klientowi bardziej kontrolować zużycie energii.

- Pracujemy m.in. nad systemem, który będzie umożliwiał monitorowanie poboru energii w różnych okresach danego dnia. Pozwoli to klientowi na stałe monitorowanie zużycia – wspomina wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż, Grzegorz Lot.

Zmiana systemu bilingowego, której zakończenie szacowane jest na lipiec bieżącego roku, nie będzie wymagała zmian w umowach zawartych z Tauronem. Klienci nie muszą podpisywać żadnych dodatkowych dokumentów, a co najważniejsze – zmianie nie ulegną ceny energii elektrycznej. Przedstawiciele firmy uczulają i przestrzegają wobec tego przed oszustami, podającymi się za przedstawicieli handlowych.

- Prosimy naszych klientów, by zachowali czujność. Jeżeli ktoś będzie odwiedzał Państwa w domu i namawiał do zawarcia nowej umowy z Tauronem, prosimy o niepodpisywanie żadnych dokumentów – apeluje wiceprezes Grzegorz Lot.

Tauron zamierza również uruchomić ogromną akcję informacyjną, w której każdy klient otrzyma wraz z nową fakturą informacje dotyczące wprowadzanych zmian. O wdrożeniu nowego systemu bilingowego poinformowani zostaną także rzecznicy praw konsumenta, przedstawiciele władz lokalnych oraz środowisk opiniotwórczych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera