Nowe logo Ustronia: hit czy kit?

Andrzej Drobik
Nowy logotyp miasta Ustroń
Nowy logotyp miasta Ustroń UM Ustroń
Spośród blisko dwóch tysięcy projektów nadesłanych z całego świata na konkurs na logotyp Ustronia komisja konkursowa wybrała nowy znak graficzny miasta. Opinie są podzielone, rozpoczęła się dyskusja a branża nie pozostawia na znaku suchej nitki.

Urzędnicy zadowoleni
–Nowe logo bardzo zgrabnie komponuje się w różnych układach i jest niezwykle nośne marketingowo, radosne i pasujące do charakteru naszego miasta. Autor znaku dokładnie przemyślał sobie, jakie powinno być logo miasta turystycznego, jakim jest Ustroń i wziął pod uwagę obecnie panujące standardy promocyjne – mówi Katarzyna Czyż-Kaźmierczak, naczelnik Wydziału Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Ustroń. Pozytywnie o znaku wypowiada się także burmistrz Ustronia. – Jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tego projektu. Mniej znaczy więcej, tą zasadą kieruje się nowy znak. Podoba mi się to logo i chciałbym, żeby jak najszybciej zostało zastosowane w promocji miasta – powiedział Ireneusz Szarzec.

Branża bezlitosna
Pojawiają się już pierwsze opinie na temat nowego logotypu w mediach branżowych. „Jestem zupełnie szczerze rozczarowany. Wygrało to, niebieskie cudo, które tryska banałem i sztampą, z której słynie większość znaków instytucji samorządowych. Uśmiechnięte góry są tworem absolutnie trywialnym, nie trafiającym do mnie, a podpis powoduje bezsilność.” – czytamy na blogu DailyWeb.

– Z samym konkursem wiązałem duże nadzieje, przede wszystkim ze względu na wysoką, jak na polskie standardy nagrodę, a później przynajmniej kilka dość ciekawych prac zgłoszonych do konkursu. Pewne ryzyko zawsze przy takich przedsięwzięciach występuje, jednak wiele wskazywało na to, że Ustroń może zyskać dobry znak i dać tym samym przykład innym samorządom. Czar prysł w momencie, w którym zobaczyłem zwycięski projekt. Ciężko mi uwierzyć, że po takim przygotowaniu, po takiej pompie z jaką przeprowadzono ten konkurs, można było wybrać projekt tak słaby. Z przyznanymi wyróżnieniami jest jeszcze gorzej. Wystarczy tylko spojrzeć na drugie miejsce, które zdobyła praca zawierająca moim zdaniem błąd ortograficzny - nazwę „Ustron”, bez „ogonka” nad literą n, co w tym przypadku powinno zdyskwalifikować projekt już na samym wstępie – mówi Krzysztof Karaś z Branding Monitor.

Dyskusja nad nowym logotypem trwa od kilku dni, jedni uważają, że nowe logo jest dobre, inni - że fatalne.
-Wyłonione logo ma wiele błędów technicznych, ale największym problemem jest zupełny brak pomysłu na symbolikę. Tak naprawdę mogłoby ono zostać użyte w przypadku jakiejkolwiek innej górskiej miejscowości, której nie wyróżniłby tak samo jak nie wyróżni Ustronia. Niezrozumiała kompozycja elementów, przytłaczający sygnet przy niewielkim logotypie, czy koślawe liternictwo, to wady, które mogą zostać poprawione, ale brak symboliki niestety zostanie. Czuję się bardzo zawiedziony, ale bardziej współczuję mieszkańcom i sympatykom Ustronia, którym to dzieło będzie ma od teraz towarzyszyć - tłumaczy Karaś.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie