Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Renault Akana – sportowe, hybrydowe i przestrzenne. Co warto o nim wiedzieć?

materiał partnera
Renault wprowadza na europejski rynek Arkanę, czyli sportowego SUV-a, który wyłamuje się z obowiązujących kanonów. Jego stylistyka nawiązuje do samochodów coupé. Dotychczas takie wersje oferowały głównie marki premium. Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Mégane, Kadjar) o model z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój.

Warto wiedzieć, że model Arkana jest SUV-em nowej generacji, obdarzonym wyrazistą hybrydową osobowością, na którą składa się zarówno jego stylistyka, jak i napęd. Łączy wysoką, dającą poczucie pewności pozycję za kierownicą, wyjątkowo przestronne wnętrze i pojemny bagażnik z innowacyjnym, wyróżniającym się, sportowym stylem nadwozia. Arkana spełnia też najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, o czym świadczy maksymalna ocena 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Samochód będzie oferowany z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z innowacyjnym napędem
E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).

Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu i lipcu.

Elegancki wygląd
W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana jest oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępny w opcji czarny lakier dachu podkreśla dynamikę samochodu.

Co ciekawe, Arkana jest czwartym modelem w gamie Renault po Clio, Capturze i Nowym Megane, w którym pojawi się nowa wersja R.S. Line, stawiająca na elegancję w sportowym wydaniu. Wyrazistą stylistykę doskonale podkreśla kolor lakieru Pomarańczowy Valencia opracowany specjalnie dla tej wersji i wystrój w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1, inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1. Wersja ma specjalny zderzak i obręcze kół Silverstone z czerwonymi akcentami kolorystycznymi.
Wersja R.S. Line jest dostępna w samochodach z napędem E-TECH Hybrid i z napędem mikrohybrydowym TCe 140, a w czwartym kwartale 2021 roku również z jednostką TCe 160.

Napęd hybrydowy
Po modelach Clio, Captur i Nowe Megane, Renault kontynuuje upowszechnianie innowacyjnej technologii hybrydowej E-TECH i wprowadza ją w nowym Renault Arkana. Zastosowany napęd „full hybrid” jest taki sam jak montowany w Clio E-TECH Hybrid.

Technologia napędu hybrydowego opiera się na rewolucyjnym rozwiązaniu, które zostało objęte ponad 150 wnioskami patentowymi. Wykorzystano w niej bogate doświadczenie Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie odzyskiwania energii. Technologia napędu E-TECH Hybrid jest oparta na szeregowo-równoległym układzie hybrydowym. Posiada liczne zalety: zapewnia maksymalną liczbę możliwych kombinacji działania między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym i umożliwia maksymalną redukcję emisji CO2 podczas jazdy.

Dzięki umieszczonemu w bagażniku litowo-jonowemu akumulatorowi trakcyjnemu
o pojemności 1,2 kWh (230 V), napęd hybrydowy E-TECH pozwala znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. W ten sposób nawet przez 80% czasu jazdy po mieście można poruszać się w trybie w 100% elektrycznym, co pozwala obniżyć o 40% zużycie paliwa w cyklu miejskim w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym.

Trzymanie się drogi Nowej Arkany daje poczucie pewności. Wzmacnia je dodatkowo precyzja działania tylnego zawieszenia, które zapewnia doskonałą stabilność samochodu przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Kierowca nie musi martwić się o ustawianie jakichkolwiek parametrów: napęd E-TECH Hybrid robi to za niego automatycznie i w sposób niewyczuwalny. Napęd dostosowuje się do każdej trasy i do wszelkich sposobów użytkowania, zapewniając maksymalną wszechstronność.

System MULTI-SENSE daje kierowcy możliwość wyboru jazdy w jednym z kilku dostępnych trybów: My Sense – do codziennych przejazdów, Eco – by dodatkowo obniżyć zużycie paliwa lub Sport – wykorzystujący równocześnie łączną moc wszystkich silników.

Najważniejsze bezpieczeństwo
Nowe Renault Arkana wyposażono w zwiększające poziom bezpieczeństwa i komfortu systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, takie jak EASY PILOT – Asystent jazdy w korku i na autostradzie. Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych zwiększa do maksimum bezpieczeństwo, ostrzegając kierowcę o niebezpiecznych sytuacjach i włączając hamowanie w razie braku reakcji z jego strony. Działa zarówno w dzień, jak i w nocy.

Dzięki czujnikom najnowszej generacji, system kontroli martwego pola (BSW)
wykrywa z dużą precyzją i niezależnie od warunków pogodowych każdy pojazd poruszający się z boku lub z tyłu, a także znajdujący się poza polem widzenia kierowcy. Przy zmianie pasa ruchu ostrzega kierowcę o możliwym ryzyku kolizji. Może również ostrzegać kierowcę w przypadku wyprzedzania przez inny pojazd zbliżający się z dużą prędkością.

Gdzie można zobaczyć nową Arkanę?
Jest to m.in. Salon Renault Dąbrowscy, Zabrze, ul. Wolności 59, tel. 32 276 19 86 lub Bytom, ul. Strzelców Bytomskich 51, tel. 32 387 29 39. Informacje znajdziemy także na stronie internetowej (www.dabrowscy.pl).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera