Wiele osób, które prowadzą swoje sklepy internetowe zastanawiają się, w jaki sposób można usprawnić funkcjonowanie sklepu, zarówno od strony konsumenta jak i osób obsługujących sklep. Odpowiednio wdrożone rozwiązania potrafią znacznie ułatwić dokonywanie zakupów w sklepie, przyspieszyć kompletowanie zamówień, jak i również znacząco usprawnić księgowanie płatności.

Od czego zacząć?

Jednym z najważniejszych celów każdego sklepu jest generowanie odpowiedniej sprzedaży. Na powodzenie sprzedaży ma wpływ wiele czynników, jednym z nich jest prostota złożenia zamówienia. Im bardziej skomplikowany jest formularz zamówienia, tym większe jest prawdopodobieństwo, iż zakup nie zostanie sfinalizowany. Generuje to tak zwane „porzucone koszyki”, będące zmorą każdego handlowca. Bardzo ważne jest ustalenie, dlaczego klient zrezygnował z zakupu. Są specjalistyczne narzędzia, które pozwalają dokładnie monitorować zachowanie klientów na stronie, dzięki czemu można zobaczyć, na jakim etapie sprzedaż została porzucona. Mając wiedzę, w którym miejscu klienci rezygnują z zakupów, można zacząć analizę wątpliwego elementu i podjąć działania mające na celu uproszczenie procesu zakupowego.

 

Sprzedaż produktu zwieńczeniem sukcesu?

Niestety w dalszym ciągu spora część sprzedawców żyje w przeświadczeniu, iż złożenie zamówienia przez klienta jest zwieńczeniem sukcesu. Nic bardziej mylnego. Klient za zamówienie musi zapłacić, należy więc udostępnić mu jak największą ilość narzędzi, umożliwiających sfinalizowanie transakcji niemalże natychmiastowo. W tym wypadku warto korzystać z rozwiązań oferowanych przez bluemedia.pl.

Klient musi mieć także wybór w zakresie dostawy zakupionego przedmiotu. Jeszcze kilka lat temu jedynym rozwiązaniem była wysyłka kurierska. Potem wprowadzono możliwość płacenia poprzez szybkie płatności, co przełożyło się także na sposób dostaw. Wprowadzono odbiór w paczkomatach lub też określonych punktach usługowych. Dzięki temu klient może sam wskazać, gdzie i w jakim czasie chce odebrać przesyłkę.

 

Obsługa posprzedażowa

 Klienci uwielbiają, gdy firmy o nich dbają nie tylko do momentu zapłacenia za przedmiot. Odpowiednia obsługa posprzedażowa jest równie ważna jak pozyskiwanie nowych klientów. Klient zadowolony z obsługi może generować sprzedaż poprzez polecanie sklepu swoim znajomym. Pomocne mogą być tutaj odpowiednio zaplanowane newslettery jak również autorespondery, dzięki którym klient nie będzie czuł się pozostawiony sam sobie.

W e-commerce warto również zadbać o odpowiednie wykorzystanie mediów społecznościowych. Różnego rodzaju chatboty potrafią skrócić dystans pomiędzy sklepem a klientem, co może przełożyć się na sprzedaż. Nie można zapominać także o aplikacjach mobilnych, które mogą znacząco ułatwić zakupy i lepiej eksponować sprzedawane produkty.