Nowy Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach już gotowy. To Centrum Przesiadkowe Sądowa

JPP
Centrum Przesiadkowe Sądowa, czyli nowy Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach
Centrum Przesiadkowe Sądowa, czyli nowy Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach LOTA
Nowy dworzec autobusowy w Katowicach jest już gotowy! Budowa dworca w Katowicach zakończona. Wygląda zupełnie inaczej - i lepiej - niż dworzec PKS przy ulicy Skargi, do którego przywykli podróżni. W piątek, 31 stycznia rozpoczęły się odbiory techniczne przy Centrum Przesiadkowym "Sądowa". Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, węzeł przesiadkowy wraz z dworcem autobusowym będzie można otwierać. Przypomnijmy, że budowa przedłużyła się m.in. przez konieczność wybudowania schodów na dach olbrzymiej wiaty nad peronami autobusowymi. Schody są już gotowe, a węzeł zgłoszono do odbioru. Dodajmy, że „Sądowa” to Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach

Nowy dworzec autobusowy w Katowicach

Centrum Przesiadkowe „Sądowa” z poślizgiem, ale w końcu zostało ukończone. Na miejscu trwają już tylko prace porządkowe.

ZOBACZCIE, JAK WYGLĄDA

- Obiekt w dniu 24 stycznia został zgłoszony do odbioru. Komisja odbiorowa 31 stycznia rozpoczyna prace – potwierdza Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Katowicach.

Powodem opóźnienia w realizacji były dodatkowe prace zlecone wykonawcy, w tym budowa schodów prowadzących na dach olbrzymiej wiaty nad peronami autobusowymi. Na wizualizacjach wiata była połączona z budynkiem obsługi podróżnych, ostatecznie jednak oba obiekty nie zostały połączone. Zamiast tego schody powstały od strony parkingu. To wysoka konstrukcja w kolorach żółtym i grafitowym, na której umieszczono logo Katowic oraz duży napis "Katowice Centrum. Międzynarodowy Dworzec Autobusowy".

- Klatka schodowa jest niezbędna do bezpiecznej obsługi urządzeń i sterowania oświetleniem na dachu, a także bieżącego utrzymania dachu w tym m.in. odśnieżania – tłumaczy Lipka.

Nie przegap

„Sądowa” to Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach

Przypomnijmy, że Centrum Przesiadkowe „Sądowa” przejmie funkcje prywatnego dworca autobusowego, za który od lat uchodzi zapuszczony plac przy ulicy Piotra Skargi. Nowy węzeł znajduje się między ulicami Sądową a Goeppert – Mayer, przed skrzyżowaniem Mikołowska – Matejki – Słowackiego i kilkaset metrów przed wjazdem do tunelu pod Galerią Katowicką. Władze Katowic zapowiadają, że między węzłem a ścisłym centrum miasta będą kursowały specjalne autobusy.

Nie przegap

Na terenie dworca jest dwukondygnacyjny budynek obsługi podróżnych pokryty grafitowymi i żółtymi panelami, który pomieści poczekalnię, toalety, przechowalnię bagażu, kiosk i kasę z biletami. Będzie tu również miejsce na dyspozytornię, pomieszczenia dla kierowców autobusów dalekobieżnych oraz dedykowane im sanitariaty.

Trwa głosowanie...

Jak podoba Ci się nowy dworzec?

Zaraz za budynkiem są perony autobusowe, a dalej wiata rowerowa oraz parking dla około 50 samochodów oraz miejsca postojowe dla autobusów komunikacji miejskiej, tzw. miejsca odstawne. Charakterystycznym elementem „Sądowej” jest ogromna biała wiata nad peronami autobusowymi, która wygląda jednak inaczej niż na wizualizacjach: jest bardziej kanciasta, brakuje też dużych przeszkleń, które zastąpiły małe okienka, w efekcie całość nie prezentuje się tak okazale, jak obiecywały kolorowe wizualizacje.

Dodajmy, że w ramach inwestycji przebudowano jeszcze układ drogowy wokół węzła: ulice Sądową i Goeppert – Mayer. Od strony Goeppert – Mayer jest nowy – czwarty pas jezdni – przeznaczony dla autobusów i taksówek. To również od tej strony są wjazd i wyjazd z CP oraz dwa nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną.

Centrum Przesiadkowe Sądowa, czyli nowy Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach

Nowy Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach już goto...

Kiedy "Sądowa" zostanie otwarta dla podróżnych?

Wiadomo, że CP "Sądpwa" ma zostać oddane do użytku w drugim kwartale tego roku. Wcześniej trzeba jeszcze wyposażyć budynek dworca w meble i odpowiedni sprzęt – procedura wyboru dostawcy wyposażenia trwa, po podpisaniu umowy firma będzie miała 50 dni na wywiązanie się z zadania.

Miasto musi też wybrać zarządcę „Sądowej”. Nieoficjalnie wiadomo, że będzie nim katowicki PKM (Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice). Jednak nie wiadomo, kiedy nastąpi podpisanie umowy.

- Trwają analizy i finalizowany jest wybór formy prawnej powierzenia podmiotowi komunalnemu administrowania dworcem – przyznaje rzeczniczka prasowa katowickiego magistratu.

"Sądowa" powstała na dawnym targowisku. Pamiętacie?

Warto przypomnieć, że na działce, na której powstał Międzynarodowy Dworzec Autobusowy w Katowicach jeszcze przed dekadą działało popularne katowickie targowisko. Teren ten należał pierwotnie do PKP Nieruchomości, następnie przejęło go miasto.

Targowisko zostało zlikwidowane, mimo protestów handlujących tu przedsiębiorców, w 2010 roku. Już wówczas władze miasta zapowiadały, że teren ten przeznaczą na centrum przesiadkowe.

Na realizację tych zapowiedzi trzeba było jednak sporo poczekać. Budowa „Sądowej” rozpoczęła się dopiero w 2018 roku. Inwestycję oszacowano na kwotę 56,9 mln zł, a generalnym wykonawcą jest firma Budimex.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 96

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zett

No to na dziś jest gów*o, a nie gotowy. Po co takie tytuły??? Z lektury wnoszę, że może zostać otwarty na wybory prezydenckie, znając gust prezydenta miasta.

S
Stalinogrod

Stali...no-gród to stan umysłu....

t
tak mi się wydaje!

A za moment będzie oddany basen przy Ceglanej , ale zaplecza rekreacyjnego i postojowego to za bardzo nie widzę od strony ulicy.

Wzdłuż ul.Kościuszki sa miejsca postojowe głównie służące spacerowczom parku , a co teraz będzie jak będzie pogoda jak marzenie -chyba Kościuszki będzie nieprzejezdna

t
tak pytam

A gdzie w tym wszystkim Taksówki ? tak pytam bo chyba mi coś uciekło

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:24, Gość:

Czyli jak kiedyś było będę, to teraz musimy przyjmować wszytko jak leci i bez słowa krytyki ?? Dlaczego UM Katowice nie organizuje konsultacji z mieszkańcami tak jak ma to miejsce w innych cywilizowanych miastach !! Być może wtedy, nie byłoby dzisiaj (!!) dyskusji cz ma kursować autobus CP Sądowa na dworzec PKP, przecież UM Katowice miał na to czas od 2018 !!! Rozumiesz klakierzy co nad WKU... ??

7 lutego, 16:42, Obserwator:

W urbanistyce nie ma demokracji, ale zawsze możesz przedstawić swoją wizję i pomysł. Spróbuj od małych rzeczy, idź na sesję rady dzielnicy, złóż wniosek do budżetu obywatelskiego, skorzystaj z inicjatywy lokalnej, spróbuj zadziałać w stowarzyszeniach na rzecz miasta - ...a potem krytykuj!!!

Przepraszamy Was Towarzyszu... Nasza Władza jak zwykle jest nieomylna a nasze oczekiwania konsultacji społecznych, były godne jedynie mieszkańców "zgniłego zachodu" !! Ulżyło Wam towarzyszu... ;))

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:24, Gość:

Czyli jak kiedyś było będę, to teraz musimy przyjmować wszytko jak leci i bez słowa krytyki ?? Dlaczego UM Katowice nie organizuje konsultacji z mieszkańcami tak jak ma to miejsce w innych cywilizowanych miastach !! Być może wtedy, nie byłoby dzisiaj (!!) dyskusji cz ma kursować autobus CP Sądowa na dworzec PKP, przecież UM Katowice miał na to czas od 2018 !!! Rozumiesz klakierzy co nad WKU... ??

7 lutego, 16:42, Obserwator:

W urbanistyce nie ma demokracji, ale zawsze możesz przedstawić swoją wizję i pomysł. Spróbuj od małych rzeczy, idź na sesję rady dzielnicy, złóż wniosek do budżetu obywatelskiego, skorzystaj z inicjatywy lokalnej, spróbuj zadziałać w stowarzyszeniach na rzecz miasta - ...a potem krytykuj!!!

Zaniedbania których dopusil się UM Katowice w sprawie Centrum Przesiadkowego na ul Sadowej nie powinna ujść bezkarnie !!

Pan ma czelność pisać abym biegał do tych próżnych i niekompetentnych urzędników ?

Jeżeli od 2018 (!!) nie potrafili sami rozwiązać fundamentalnych problemów komunikacji masowej, to niech konsultują to z mieszkańcami !

Tylko na miły Bóg, co oni robili od 2018 skoro w 2020 szukają operatora dworca a nawet mebli.. ;)) Pani Gargas zapraszamy do kolejnego reportazu o tym jak wygląda przerost formy na treścią...

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:24, Gość:

Czyli jak kiedyś było będę, to teraz musimy przyjmować wszytko jak leci i bez słowa krytyki ?? Dlaczego UM Katowice nie organizuje konsultacji z mieszkańcami tak jak ma to miejsce w innych cywilizowanych miastach !! Być może wtedy, nie byłoby dzisiaj (!!) dyskusji cz ma kursować autobus CP Sądowa na dworzec PKP, przecież UM Katowice miał na to czas od 2018 !!! Rozumiesz klakierzy co nad WKU... ??

7 lutego, 16:42, Obserwator:

W urbanistyce nie ma demokracji, ale zawsze możesz przedstawić swoją wizję i pomysł. Spróbuj od małych rzeczy, idź na sesję rady dzielnicy, złóż wniosek do budżetu obywatelskiego, skorzystaj z inicjatywy lokalnej, spróbuj zadziałać w stowarzyszeniach na rzecz miasta - ...a potem krytykuj!!!

Ja mam "składać wniosek" a tym ludziom brakuje elementarnego (!!) myślenia, skoro nie pomyśleli od 2018 że należy skomunikować te trzy centra komunikacyjne... Tylko nie pisz już że mieszkańcy Katowic mogą zjechać winda z dworca PKP na autobus, ponieważ dotyczy to linii kursujących wyłącznie w Katowicach a nie całej GZ Metropoli... My musimy nadal z buta na różne przystanki.... Niech żyje wspaniały i przewidujący UM Katowice !! HUUUUUURAAA... ;))

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:19, Gość:

Jesteś głupi jak but z lewej nogi cz próbujesz manipulować faktami ??!! Kiedyś wysiadało się prosto z dworca na przystanki autobusowe !!

7 lutego, 19:00, Obserwator:

Jak ktoś nie ma argumentów to zaczynają się wyzwiska!!! Taaak, prosto z peronu do autobusu:)) A tak na poważnie, teraz nawet nie musisz wychodzić na zewnatrz dworca, tylko wsiadasz do windy, albo schodami ruchomymi, albo z buta w dół i jesteś na dworcu autobusowym - posłać ci instrukcję? Więc kto manipuluje faktami?

Ciebie chyba przywieźli plecionym autobusem na Śląsk po likwidacji przystanków dla wielu linii autobusowych przy dworcu PKP.

W przeciwnym wypadku chyba byś znał te fakty...

Nic nie obroni UM Katowicen, jeżeli zaczynają "myśleć koncepcyjnie" już w roku 2020...

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:27, Gość:

Płacą ci klakierzy za każdy pozytywny komentarz cz masz u nich etat ?

7 lutego, 16:25, Obserwator:

Wiesz, próbuję realnie patrzeć na życie, a nie wciąż marudzić i nikt mi nie musi za to płacić. Nienawidzę chorego krytykanctwa i klientozy!!! Nie podoba się, startuj na prezydenta, radnego, posła, senatora i zmieniaj ten świat wg twojej wizji - wtedy poczytamy komentarze na twój temat!!!

Socjotechnika godna pewnej partii... ;) Tylko ja intelektualnie odstaje od poziomu jej elektoratu ;)) Informuje Ciebie, że nie muszę startować w wyborach na prezydenta miasta (jak mi radzisz) aby wziąć udział w konsultacjach społecznych z wladzami miasta !! Oczywiście jeżeli urzędnicy nie są zdufani w sobie i takowe zorganizują... ;) Nic w oczach wielu mieszkańców GZM nie obroni UM Katowice, który miał czas na rozwiązanie spojnosci komunikacyjnej w mieście od 2018 a zaczyna działać w 2020.... ;))) Ruchome schody na dworzec oraz inne kosmiczne koncepcje... Śmiać się czy płakać nad ich indolencja organizacyjna ??!!

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:24, Gość:

Czyli jak kiedyś było będę, to teraz musimy przyjmować wszytko jak leci i bez słowa krytyki ?? Dlaczego UM Katowice nie organizuje konsultacji z mieszkańcami tak jak ma to miejsce w innych cywilizowanych miastach !! Być może wtedy, nie byłoby dzisiaj (!!) dyskusji cz ma kursować autobus CP Sądowa na dworzec PKP, przecież UM Katowice miał na to czas od 2018 !!! Rozumiesz klakierzy co nad WKU... ??

7 lutego, 16:42, Obserwator:

W urbanistyce nie ma demokracji, ale zawsze możesz przedstawić swoją wizję i pomysł. Spróbuj od małych rzeczy, idź na sesję rady dzielnicy, złóż wniosek do budżetu obywatelskiego, skorzystaj z inicjatywy lokalnej, spróbuj zadziałać w stowarzyszeniach na rzecz miasta - ...a potem krytykuj!!!

Słuchaj klakierzy !! W cywilizowanych miastach mieszkańców zaprasza sie mieszkańców do konsultacji społecznych !! W Katowicach stawia przed faktem dokonanym !! Pół biedy jeżeli wszyscy są w UM kompetentni... gorzej jest jeżeli taki urzędnik miał czas od 2018 na rozwiązanie problemu spójności komunikacyjnej a zaczyna o tym myśle w 2020... ;))

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:19, Gość:

Jesteś głupi jak but z lewej nogi cz próbujesz manipulować faktami ??!! Kiedyś wysiadało się prosto z dworca na przystanki autobusowe !!

7 lutego, 19:00, Obserwator:

Jak ktoś nie ma argumentów to zaczynają się wyzwiska!!! Taaak, prosto z peronu do autobusu:)) A tak na poważnie, teraz nawet nie musisz wychodzić na zewnatrz dworca, tylko wsiadasz do windy, albo schodami ruchomymi, albo z buta w dół i jesteś na dworcu autobusowym - posłać ci instrukcję? Więc kto manipuluje faktami?

Jesteś aż tak głupi czy aż tak obłudny ?? Dzisiaj wsiądziesz na autobusy linii jadący tylko po Katowicach !! Kiedyś przy dworcu można było wsiąść do autobusow jadących do wielu miast Śląska i Zagłębia !! Już nie manipuluj bo jesteś za krótki...

O
Obserwator
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:19, Gość:

Jesteś głupi jak but z lewej nogi cz próbujesz manipulować faktami ??!! Kiedyś wysiadało się prosto z dworca na przystanki autobusowe !!

Jak ktoś nie ma argumentów to zaczynają się wyzwiska!!! Taaak, prosto z peronu do autobusu:)) A tak na poważnie, teraz nawet nie musisz wychodzić na zewnatrz dworca, tylko wsiadasz do windy, albo schodami ruchomymi, albo z buta w dół i jesteś na dworcu autobusowym - posłać ci instrukcję? Więc kto manipuluje faktami?

O
Obserwator
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:24, Gość:

Czyli jak kiedyś było będę, to teraz musimy przyjmować wszytko jak leci i bez słowa krytyki ?? Dlaczego UM Katowice nie organizuje konsultacji z mieszkańcami tak jak ma to miejsce w innych cywilizowanych miastach !! Być może wtedy, nie byłoby dzisiaj (!!) dyskusji cz ma kursować autobus CP Sądowa na dworzec PKP, przecież UM Katowice miał na to czas od 2018 !!! Rozumiesz klakierzy co nad WKU... ??

W urbanistyce nie ma demokracji, ale zawsze możesz przedstawić swoją wizję i pomysł. Spróbuj od małych rzeczy, idź na sesję rady dzielnicy, złóż wniosek do budżetu obywatelskiego, skorzystaj z inicjatywy lokalnej, spróbuj zadziałać w stowarzyszeniach na rzecz miasta - ...a potem krytykuj!!!

O
Obserwator
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

7 lutego, 15:27, Gość:

Płacą ci klakierzy za każdy pozytywny komentarz cz masz u nich etat ?

Wiesz, próbuję realnie patrzeć na życie, a nie wciąż marudzić i nikt mi nie musi za to płacić. Nienawidzę chorego krytykanctwa i klientozy!!! Nie podoba się, startuj na prezydenta, radnego, posła, senatora i zmieniaj ten świat wg twojej wizji - wtedy poczytamy komentarze na twój temat!!!

G
Gość
1 lutego, 7:20, Gość:

Do autobusów komunikacji miejskiej GZM nie wsiądziesz przy dworcu PKP, to dlaczego w tym wypadku miałoby być inaczej ?? ;))

Sprzedali ziemię po dworcu autobusowym na Galerię Katowice a mieszkańcy GZM niech zapieprzaja po całym mieście aby znaleźć swój przystanek !!! Dworzec jest tylko dla autobusow z Katowic !! Kto za to odpowie ??!!

2 lutego, 11:29, Łukasz1230:

Massz rację! Katowice to jedno z nie wielu jak nie jedyne miasto w Polsce i na świecie gdzie ludzie muszą latać po mieście i szukać swojego przystanku bo miasto sprzedało dworzec (jaki by on nie był ale był bardzo funkcjonalny. Wystarczyło tą przestrzeń wyremontować i dobrze zagospodarować) na galerię! Gdzie prokuratura, gdzie jakieś służby które odebrały by tym destruktorom władzę? Ehh

3 lutego, 10:13, Gość:

Masz rację wystarczyło wyremontować ten stary i nie potrzeba byłoby budować tego całego centrum przesiadkowego było miejsce na autobusy miejskie i daleko bierzne i postój Taxi. A teraz wychodzisz z dworca (galerii) i szukasz taksówki autobusu i tramwaju

7 lutego, 09:19, Gość:

Bo urzedasów służbowe auta wożą i nie muszą korzystać z dworca i komunikacji miejskiej. Mieszkańców i podróżnych gdzieś mają

7 lutego, 10:58, Obserwator:

A kiedyś wychodziłeś na śmierdzący obskurny dworzec autobusowy, z kapiącą syfem na głowę estakadą - to było OK?

Jeśli mnie pamięć nie myli, to przystanki tramwajowe się nie zmieniły?!

Taxi masz z drugiej strony dworca, więc w czym problem, a autobusy na Sosnowiec zawsze były na Piotra Skargi:)) Przystanki na autobusy dalekobieżne były DWA pod estakadą, a reszta na dworcu PKS jak z początków komuny na P. Skargi (i komu to przeszkadzało:) ). Pomarudzimy jeszcze trochę czy już koniec? Trzeba się przed wyjściem z PKP zdecydować czy idę na tramwaj, autobus, taryfę czy na PKS, ale tego już nikt za ciebie nie zrobi!!!

Płacą ci klakierzy za każdy pozytywny komentarz cz masz u nich etat ?

Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie