Obejście Węgierskiej Górki. Projekt już jest, więc rusza budowa. Tak wygląda inwestycja z lotu ptaka. Zobaczcie filmik z drona

Jacek Drost
Jacek Drost
Ruszyła budowa obejścia Węgierskiej Górki. Wykonawca m.in. wytyczył już przebieg drogi, wyciął drzewa.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Ruszyła budowa obejścia Węgierskiej Górki. Wykonawca m.in. wytyczył już przebieg drogi, wyciął drzewa.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Beskid Air
Udostępnij:
Dokumentacja wykonawcza dotycząca budowy tzw. obejścia Węgierskiej Górki została już przyjęta. To oznacza, że zakończył się czas projektowania, a zaczął robót budowlanych! Zobacz filmik z drona zamieszczony na profilu Beskid Air. Pokazuje on rozmach całej inwestycji.

Inwestycja jest prowadzona w formule „Projektuj i buduj”, więc pierwsza część polegała na przygotowaniu projektów wykonawczych, które zostały wykonane i przyjęte do realizacji, a teraz wykonawca przystępuje już do robót budowlanych – poinformował Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dodał, że w międzyczasie wykonawca i tak przygotowywał się do prowadzenia prac, m.in. wytyczył pas drogowy, prowadził wyburzenia i wycinkę drzew.

Rozpoczęcie budowy tzw. obejścia Węgierskiej Górki to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców regionu, ale tak-że tysięcy kierowców podążających na Słowację. Dzięki budowie brakującego, 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 zmniejszy się nie tylko ruch przez centrum Węgierskiej Gór-ki czy Milówki, ale także skróci dojazd do polsko-słowackiego przejścia w Zwardoniu.

O budowie tego odcinka mówiło się od lat, swego czasu protestowali w tej sprawie mieszkańcy powiatu. Ostatecznie umowa na budowę obejścia Węgierskiej Górki została podpisana końcem ubiegłego roku. Kontrakt realizuje konsorcjum firm Mirbud S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. oraz Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż.

– To trudna inwestycja, musi powstać sporo obiektów inżynierskich, zaś sama droga zostanie poprowadzona dwoma tunelami – podkreślił Marek Prusak.

Pierwszy tunel w masywie Barania o ma mieć 830 m długości, drugi – w masywie Biało-żyński Groń – będzie miał prawie kilometr.
– Budowa każdego tunelu to trudne przedsięwzięcie. Staramy się wcześniej zrobić rozpoznanie, co nas czeka, ale dopiero drążąc tunel dowiadujemy się, co jest pod ziemią – stwierdził Marek Prusak. Wyjaśnił, że ziemia wydrążona z tuneli zostanie częściowo wykorzystana do robót.

W ramach inwestycji powstanie także około 940-metrowa estakada nad ul. Zielona Górka i ul. Zielona w Węgierskiej Górce oraz siedem innych obiektów inżynierskich (estakady, mosty). Rozbudowane mają być węzły Przybędza i Milówka.

Inwestycja będzie kosztowała 1,38 mld zł. Marek Prusak podkreślił, że kontrakt ma zapewnione finansowanie. Obejście Węgierskiej Górki ma być gotowe w trzecim kwartale 2023 roku.

Obejrzyj dokładnie

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie