Obwodnica wschodnia Bielska-Białej już otwarta! [ZDJĘCIA]

Łukasz Klimaniec
Udostępnij:
W piątek tuż po południu pierwsi kierowcy mogli skręcić z ulicy Bystrzańskiej na nieczynny dotąd wjazd na drogę ekspresową omijającą centrum Bielska-Białej. W ten sposób prawie 12-kilometrowa obwodnica wschodnia miasta została praktycznie oddana do użytku.

- Jesteśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi. Warto było poświęcić czas, energię, a czasem trochę zdrowia, by dziś z dumą patrzeć na tę bezpieczną, nowoczesną i ładnie wpisaną w teren trasę drogową - przyznała Ewa Tomala Borucka, dyrektorka katowickiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Od 19 sierpnia kierowcy mogli skorzystać z fragmentu obwodnicy - od węzła Komorowice do węzła Rosta. Od wczoraj mogą już jechać aż do węzła Mikuszowice, gdzie trasa kończy się rozdzieleniem ruchu na ul. Żywiecką i Bystrzańską. Na finiszu obwodnicy w kierunku południowym można zobaczyć realizowaną drogę ekspresową S69 do Żywca.

Oficjalna część z udziałem ministra Cezarego Grabarczyka, przedstawicieli wojewódzkiego i lokalnego samorządu i biskupów katolickiego i ewangelickiego obyła się bez tradycyjnego przecięcia wstęgi.
Drogowcy podkreślali, że choć obwodnica jest już otwarta dla ruchu, to jednak podpisany kontrakt z wykonawcą upływa 19 listopada. I do tego czasu kierowcy jadący obwodnicą Bielska-Białej mogą spodziewać się drobnych utrudnień związanych z ostatnimi, wykończeniowymi pracami.

Jak podkreślają przedstawiciele katowickiego oddziału GDDKiA budowa była dla inwestora dużym wyzwaniem z uwagi na prowadzenie trasy w terenie mocno zurbanizowanego miasta. Część inwestycji polegała na podniesieniu do parametrów drogi ekspresowej byłej drogi krajowej nr 52 w Bielsku-Białej, pozostała część to zupełnie nowy przebieg trasy.

Na odcinku podnoszonym do parametrów drogi ekspresowej zlikwidowane zostały wszystkie skrzyżowania jednopoziomowe oraz zjazdy publiczne i indywidualne. W miejsce likwidowanych skrzyżowań z ul. Katowicką/ul. Węglową oraz ul. Daszyńskiego zaprojektowano wiadukty drogowe w ciągu drogi ekspresowej. Obsługę przyległego terenu zapewniają istniejące oraz projektowane drogi dojazdowe, powiązane z miejskim układem drogowo-ulicznym.

Jak w piątek podkreślali drogowcy, inwestycja kosztowała aż 1,4 mld złotych.

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ I WIDEO Z OTWARCIA BIELSKIEJ OBWODNICY

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zdziwiony
Bardzo fajna obwodnica, znacznie skraca czas przejazdu przez Bielsko.
Moje wielkie zdziwienie wywołało jednak jej oznakowanie. Przez całą obwodnicę ustawione są drogowskazy na Cadcę, Żywiec i Zwardoń, natomiast na ostatniej tablicy tuż przed węzłem Mikuszowice nazwy tych miast są przekreślone i jest ustawiony znak Szczyrk w lewo i B-B Centrum w prawo. Skąd kierowca który nie zna miejscowej geografii ma wiedzieć jak jechać np. do Żywca? Tak trudno postawić się na miejscu "obcego" jadącego tą drogą i oznakować ją tak aby zawsze wyjechać prawidłowo??
Na pewno jest to do pilnej poprawy!!
Pozdrawiam!
m
marian40
...i pokaże jej przebieg na mapce. Będę jechał z Katowic na Os. Złote Łany i nie wiem czy mi się opłaca na nią wjechać, czy lepiej jest jechać po staremu - przez środek miasta.
T
Tadeusz
Dzisiaj rano przejechałem całą obwodnice.Jedzie się doskonale,aci co wybrzydzają na ekrany itp.to są z cyklu tych ,którym poslubiona osoba przestaje się podobać na drugi dzień po slubie.
T
Tadeusz
Dzisiaj rano przejechałem całą obwodnice.Jedzie się doskonale,aci co wybrzydzają na ekrany itp.to są z cyklu tych ,którym poslubiona osoba przestaje się podobać na drugi dzień po slubie.
K
Korki na zjazdach
Jak by była faktycznie obwodnicą i szła poza miastem, to może ekrany nie byłyby konieczne.
Ale ona przecina dzielnice mieszkaniowe i rekreacyjne.
1km kosztował ponad 100mln zł czyli 5 razy drożnej niż 1 km autostrady, tyle dobrze ze nie poszło to na konto Bielska.
Korki teraz przeniosły się na zjazdy, bo jakiś geniusz zaprojektował na nich sygnalizację świetlną.
k
kierowca
Dłuższa jazda taką drogą może okazać się męczącą.
Przy wschodzie i zachodzie słońca poczujemy uciążliwe migotanie w oczach.
Czy naprawdę muszą one być w całej długości s69 ?
Dodaj ogłoszenie