Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica wschodnia Bielska-Białej już otwarta! [ZDJĘCIA]

Łukasz Klimaniec
W piątek tuż po południu pierwsi kierowcy mogli skręcić z ulicy Bystrzańskiej na nieczynny dotąd wjazd na drogę ekspresową omijającą centrum Bielska-Białej. W ten sposób prawie 12-kilometrowa obwodnica wschodnia miasta została praktycznie oddana do użytku.

- Jesteśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi. Warto było poświęcić czas, energię, a czasem trochę zdrowia, by dziś z dumą patrzeć na tę bezpieczną, nowoczesną i ładnie wpisaną w teren trasę drogową - przyznała Ewa Tomala Borucka, dyrektorka katowickiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Od 19 sierpnia kierowcy mogli skorzystać z fragmentu obwodnicy - od węzła Komorowice do węzła Rosta. Od wczoraj mogą już jechać aż do węzła Mikuszowice, gdzie trasa kończy się rozdzieleniem ruchu na ul. Żywiecką i Bystrzańską. Na finiszu obwodnicy w kierunku południowym można zobaczyć realizowaną drogę ekspresową S69 do Żywca.

Oficjalna część z udziałem ministra Cezarego Grabarczyka, przedstawicieli wojewódzkiego i lokalnego samorządu i biskupów katolickiego i ewangelickiego obyła się bez tradycyjnego przecięcia wstęgi.
Drogowcy podkreślali, że choć obwodnica jest już otwarta dla ruchu, to jednak podpisany kontrakt z wykonawcą upływa 19 listopada. I do tego czasu kierowcy jadący obwodnicą Bielska-Białej mogą spodziewać się drobnych utrudnień związanych z ostatnimi, wykończeniowymi pracami.

Jak podkreślają przedstawiciele katowickiego oddziału GDDKiA budowa była dla inwestora dużym wyzwaniem z uwagi na prowadzenie trasy w terenie mocno zurbanizowanego miasta. Część inwestycji polegała na podniesieniu do parametrów drogi ekspresowej byłej drogi krajowej nr 52 w Bielsku-Białej, pozostała część to zupełnie nowy przebieg trasy.

Na odcinku podnoszonym do parametrów drogi ekspresowej zlikwidowane zostały wszystkie skrzyżowania jednopoziomowe oraz zjazdy publiczne i indywidualne. W miejsce likwidowanych skrzyżowań z ul. Katowicką/ul. Węglową oraz ul. Daszyńskiego zaprojektowano wiadukty drogowe w ciągu drogi ekspresowej. Obsługę przyległego terenu zapewniają istniejące oraz projektowane drogi dojazdowe, powiązane z miejskim układem drogowo-ulicznym.

Jak w piątek podkreślali drogowcy, inwestycja kosztowała aż 1,4 mld złotych.

ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ I WIDEO Z OTWARCIA BIELSKIEJ OBWODNICY

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!