Od 13 grudnia z Rybnika do Chałupek w 40 minut. PLK finiszuje rewitalizację szlaku

LOTA
Pociągi pasażerskie już wkrótce wracają na trasę Rybnik – Chałupki
Pociągi pasażerskie już wkrótce wracają na trasę Rybnik – Chałupki Lucyna Nenow / Dziennik Zachodni
W połowie grudnia na trasę Rybnik – Chałupki wracają pociągi pasażerskie. Odcinek ten, jak obiecują kolejarze, pociągi pokonają w 40 minut. - Stało się to możliwe dzięki rewitalizacji linii kolejowych nr 140 i 158. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości 178 mln zł wkracza właśnie w ostatnią fazę. Prace torowe zostały już zakończone, a w końcowym etapie jest montaż sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym – informuje Jacek Karniewski, rzecznik śląskiego oddziału PLK.

Pociągi na trasę Rybnik – Chałupki wrócą 13 grudnia. - W rozkładzie jazdy dokonano wielu zmian i udogodnień dla podróżnych. Wydłużona została relacja linii S71, dzięki czemu pociągi będą kursować do Chałupek, a wybrane do Bohumina. Rozkład jazdy na odcinku Rybnik – Chałupki zakłada 6 par pociągów w dni robocze i 4 pary w dni wolne od pracy. Priorytetem przy konstruowaniu rozkładu jazdy pociągów był możliwie dogodny dojazd z oraz do Katowic. Na odcinku Chałupki – Bohumin kursować będą codziennie 4 pary pociągów, a pomiędzy Katowicami a Rybnikiem wprowadzony zostanie specjalny pociąg przyspieszony, który zatrzymywać się będzie tylko na bardziej uczęszczanych stacjach – wylicza Jacek Karniewski, rzecznik prasowy śląskiego oddziału PLK.
 
Jak dodaje na zrewitalizowanej trasie pasażerowie będą mieli do dyspozycji 13 nowych, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, peronów. Wyposażono je w nowe systemy oświetlenia, wiaty, zegary oraz megafony do zapowiadania pociągów. Dodatkowo na stacjach zainstalowano monitoring.
 
W ramach inwestycji na odcinku z Rybnika do Chałupek wymieniono łącznie aż 43 rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. - Ku końcowi ma się montaż nowoczesnych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na 24 zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Dodatkowo zrewitalizowano 30 km linii kolejowych oraz wyremontowano budynki nastawni, z których dyżurni kierują ruchem pociągów – dodaje rzecznik.
 
Jak przekonuje tak duży projekt to wiele korzyści dla regionu, szczególnie że z nowych torów będą korzystać nie tylko pociągi pasażerskie, ale również towarowe. - Dzięki modernizacji sieci trakcyjnej na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki ciężkie składy przyspieszą do 80 km/h, co pozwoli przewieźć więcej ładunków i lepiej wykorzystać możliwości trasy. Stanowi to ważny impuls rozwojowy dla firm inwestujących w regionie. Co równie ważne, dzięki wygodnemu połączeniu z Czechami, zyska również branża turystyczna – tłumaczy.
Za prace modernizacyjne odpowiedzialne jest konsorcjum firm Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, nad którymi nadzór pełni firma Ekocentrum.
 
Liczby inwestycji:

W restauracji zapłacimy więcej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie